مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک آماده است تا به شما در زمینه های مختلف کاریابی ،مشاوره کسب وکار ، مشاوره سرمایه گذاری، ثبت شرکت ف امور بیمه و مالیاتی و ...

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

اطلاع از استاندارد کفپوش PVC جهت دستیابی به کیفیت مناسب محصول و جلب اعتماد مصرف کنندگان و رعایت کلیه نکات مربوط به کنترل کیفیت محصول، ضروری است. برای آشنایی با آزمون ها و استانداردهای تولید کفپوشPVC در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

منبع: استاندارد کفپوش PVC | ویژگی‌ها و استاندارد های انواع کفپوش PVC

 

 

چند نوع استاندارد وجود دارد؟

به طور کلی در مورد هر محصول، استانداردهای مختلف ملی و بین‌المللی وجود دارد. استانداردهای ملی توسط مؤسسه استانداردها و تحقیقات صنعتی ایران تهیه می‌گردد و کلیه تولیدکنندگان محصول ملزم به رعایت این استانداردها هستند.

با توجه به اینکه مؤسسه استاندارد از اعضاء سازمان بین المللی استاندارد (ISO) تشکیل شده است و از آخرین پیشرفت‌های علمی و فنی و صنعتی جهان استفاده می‌نماید و به علاوه شرایط کلی و نیازمندی‌های خاص کشور را مورد توجه قرار می‌دهد؛ استانداردهای ذکر شده در این مورد مطابق با استانداردهای جهانی بوده و کاملا قابل قبول و لازم الاجراء است.

استاندارد های مربوط به کفپوش های لاستیکی و پلاستیکی ( PVC )

در زیر شماره و موضوع استانداردهای مصوب برای تولید انواع کفپوش لاستیکی و پلاستیکی درج شده است. ویژگی‌های انواع کفپوش در استاندارد ملی ایران به شرح ذیل مصوب و ابلاغ شده است.

استاندارد  شماره 2170   تحت عنوان کفپوش‌های لاستیکی

استاندارد  شماره  10901  تحت عنوان کفپوش‌های قابل انعطاف

استاندارد  شماره  16846 تحت عنوان کفپوش‌های داخل سالن محیط‌های ورزشی

استاندارد  شماره 22711  تحت عنوان کفپوش‌های قابل انعطاف بر پایه پلیمرهای گرما نرم

کدام ویژگی ها در آزمون استاندارد کفپوش ها انجام می‌شود؟

ویژگی‌ها و روش‌های آزمون انواع کف پوش‌های لاستیکی و پلاستیکی از نقطه نظر مشخصات فیزیکی، مکانیکی و شیمیایی بیان شده است. دامنه کاربرد این استاندارد در مورد کف پوش‌های مذکور قابل مصرف در داخل منازل و ساختمان‌ها که از مواد پلاستیک و پلی‌اولفین‌ها و همچنین کائوچوی طبیعی و یا لاستیک‌های مصنوعی که با مواد افزودنی مناسب مخلوط و ولگانیزه شده تشکیل یافته است.

این ویژگی‌ها شامل آزمون‌های کنترل کیفیت، مواد تشکیل دهنده کفپوش‌ها، شرایط مخلوط شدن مواد اولیه، خواص ضد چسبندگی، مواد پرکننده، رنگینه‏‌ها و سایر مواد افزودنی مناسب تشکیل دهنده لایه‌های زیرین، میانی و بالایی کفپوش‌ها و وضعیت ظاهری و مهارت در ساخت آن‌ها می‌باشد که باید به طور رضایت‌بخشی فراوری شده باشد و عاری از پوسته، لکه‏‌های ناخواسته، ترک خوردگی، حفره و کثافات بوده و بوی تند و نامطبوع از خود منتشر نکند. برای اطلاع از تجهیزات مورد نیاز خط تولید کفپوش PVC کلیک کنید.

طراحی و انعطاف مطابق با استاندارد کفپوش ها

مطابق استاندارد سطح رویی کفپوش‌ها را می‌توان صاف و یا دارای برجستگی‌های طراحی شده، هرمی، راه راه ‏و یا شیاردار باشد. مشروط بر اینکه ارتفاع این برجستگی‌ها از 50 درصد ضخامت کلی کف پوش تجاوز نکند. اگر استحکام کششی کف پوش بیش از 100 کیلو گرم بر سانتی‌متر مربع باشد، ارتفاع این برجستگی‌ها می‌تواند تا 60 درصد ضخامت کلی کفپوش‌ها برسد. برای آشنایی با انواع کفپوش ها کلیک کنید.

در سطح زیرین کف پوش‌‏های لاستیکی می‌تواند یک لایه پارچه‌‏ای چسبانده شده باشد. رنگ کفپوش‌ها باید در سرتاسر سطح و ضخامت آن به طور یکنواختی پخش شده و به صورت ساده مرمری و یا خال خال باشد و از مرمری و خال خال بودن باید همواره رنگ زمینه در تمام ضخامت کف پوش وجود داشته و تنها ناحیه سطح را در بر نگیرد.

اندازه اضلاع طبقاستاندارد کفپوش PVC

به لحاظ اندازه اضلاع کف‌پوش‌های مربع شکل هنگامی که طبق بند 3-4 استاندارد شماره 1470 ایران اندازه ‏گیری شده باشد؛ تلرانس ابعاد آن‌ها باید ±0/1 درصد باشد. عرض ورقه‌‏ها و رول‌های کفپوش در طول‌های ممتد آن‌ها باید 100، 150 و 200 سانتی‌متر بوده و هنگامی که کف پوش به صورت رول تهیه می‌شود طول آن از 10 متر نباید کمتر باشد.

چنان چه به صورت ورقه عرضه شود طول آن با توافق خریدار تعیین می‌گردد. ضخامت کفپوش‌ها وقتی که به روش بند 2-3 استاندارد شماره 1470 ایران اندازه‏‌گیری شود؛ باید 3 میلی‌متر، 4/5 میلی‌متر و 6 میلی‌متر و  تلرانس  ضخامت ±0/1 میلی‌متر باشد.

گونیا بودن اضلاع در مورد کف‌پوش‌ها مربع شکل طبق بند 3 استاندارد شماره 1470 مورد آزمون قرار می‌گیرد. میزان انحراف از گونیا بدون یک ضلع آن نباید بیش از 0/3 میلی‌متر باشد.

میزان مقاومت طبق استاندارد کفپوش PVC

مقاومت کششی کفپوش‌ها، چنانچه طبق بند 4 تا 6 استاندارد 769 ایران مورد آزمون قرار گیرد، باید حداقل 50 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع باشد و حداکثر ازدیاد طول در نقطه پارگی ازدیاد طول کفپوش‌ها چنانچه طبق بند 4 تا 6 استاندارد 764 ایران مورد آزمون قرار گیرد؛ باید حداقل 250 درصد طول اولیه نمونه باشد.

تحمل دما طبق استاندارد کفپوش PVC

چنان چه کفپوش به مدت 168 ساعت در دمای 70±1 درجه سانتی‌گراد در یک اتو و باد زدن دار قرار گیرد، قشر لاستیکی کفپوش نباید سخت و یا چسبناک شود و یا تغییر رنگ دهد.

مقاومت کششی

مقاومت کششی نمونه پس از کهنه‌گی نباید بیش از 20 درصد مقاومت کششی قبل از کهنه‌گی اختلاف داشته باشد. ازدیاد طول در نقطه پارگی را پس از کهنه‎گی نباید از 25 درصد مقدار قبل از کهنه‌گی آن کمتر شود.

میزان فرورفتگی

میزان فرورفتگی بوسیله میله سر گرد در 25 درجه سانتی‌گراد پس از آزمون نمونه مطابق بند 9 استاندارد شماره 1470 ایران میزان فرورفتگی پس از یک دقیقه نباید از 0/70 میلی‌متر تجاوز کند و مقدار هر بار قرائت نباید 0/05 میلی‌متر از مقدار متوسط انحراف داشته باشد.

سختی طبق استاندارد کفپوش PVC

سختی کف پوش وقتی که مطابق بند 5-1 اندازه‌‏گیری شود، بسته به توافق بین خریدار و فروشنده صورت می‌گیرد و در همه حال این سختی نباید از 64 کمتر و از 96 بیشتر باشد. برای بررسی مقاومت به فشردگی چنانچه دو سری نمونه آزمون از کف پوش را انتخاب نموده و یک سری از آن‌ها را طبق بند 3-9 تحت آزمون کهنه‌گی قرار داده و سپس روی هر دو سری نمونه طبق روش بند 5-2 آزمون مقاومت فشردگی انجام گیرد.

میزان فشردگی در مورد هر یک از دو سری نمونه‌‏ها نباید بیشتر از 10 درصد باشد. بررسی مقاومت سایشی پس از آزمون نمونه مطابق بند 5-3، افت حجمی نمونه نباید از 600 میلی‌متر مکعب بیشتر باشد.

قابلیت انعطاف

قابلیت انعطاف پس از آزمون کف پوش مطابق بند 11 استاندارد 1470 نباید شکنندگی، ترک خوردگی و یا هر گونه آثار شکستگی در آن مشاهده شود. چسبندگی لایه پارچ‌ه‏ای پس از آزمون نمونه کف پوش مطابق بند 3 استاندارد شماره 1470 ایران بار وارده جهت جدا نمودن لایه پارچ‌ه‏ای از کفپوش نباید کمتر از 0/7 کیلوگرم برای هر سانتی‌متر عرض نمونه باشد.

ثبات رنگ طبق استاندارد کفپوش PVC

ثبات رنگ نسبت به نور چنانچه کفپوش طبق بند 6 استاندارد 1470 ایران آزمون گردد. میزان ثبات رنگ آن در مقابل نور موقعی رضایت بخش تلقی می‌گردد که حداکثر اختلاف رنگ کفپوش پس از گذشت مدت زمان آزمون به الگوی شماره 5 پشم رنگ شده استاندارد که از پارچه این رنگ بافته شده تشکیل یافته است نرسد.

میزان ناخالصی ها

میزان مواد ناراحت کننده پس از آزمون نمونه کف پوش نباید از 0/5 درصد وزن کف پوش تجاوز کند. در ضمن نباید محتوای موادی باشد که باعث خارش، التهاب و آسیب رساندن به پوست بدن گردد.

مواد فرار هنگامی که کف پوش طبق بند 7 استاندارد شماره 1470 ایران آزمون گردد؛ میزان افت وزنی آن نباید از یک درصد بیشتر باشد.

میزان جذب در مقابل مواد مختلف

جذب آب پس از آزمون کف پوش به مدت 168 ساعت مطابق بند 19 استاندارد 1470 ایران میزان جذب آب باید کمتر از 2 درصد وزن اولیه باشد. مقاومت به حلال‌ها پس از آزمون کف پوش مطابق بند 5-5 نباید اثر چسبندگی و یا تورم در آن مشاهده گردد . مقاومت نسبت به مواد مختلف پس از غوطه ور ساختن نمونه کف پوش در اتانل، پیه، روغن نباتی، روغن معدنی محلول 2 درصد هیدراکسید سیدیوم، محلول 5 درصد کربنات سدیم و آزمون آن مطابق بند 12 استاندارد 1470 ایران عرض خراش روی سطح نمونه نباید از 3 میلی‌متر تجاوز کند.

رنگ نمونه آزمون پس از غوطه ور شدن نباید تغییرات قابل ملاحظه‌ای نسبت به نمونه غوطه ور شده از خود نشان دهد. مقاومت به لکه شدن هنگامی که کف پوش طبق پیوست شماه 11 استاندارد  1332 ایران آزمون گردد؛ نباید هیچ کدام از نمونه‏‌ها تغییر رنگ داده و یا لکه لکه شود.

شستشوی طبق استاندارد کفپوش PVC

اثر سایدی و قلیائی کف پوش پس از شستشو و آزمون کف پوش مطابق بند 5-6 آب حاصل از شستشو نباید نسبت به متیل اوارنژ اسیدی و نسبت به فنل فتالئین قلیائی باشد.

مقاومت به آتش سیگار

مقاومت به آتش سیگار پس از آزمون کف پوش مطابق بند 5-7 کف پوش نباید اثر قابل ملاحظه‌‏ای از سوختگی، تغییر رنگ، ترک خوردگی یا پوسیدگی از خود نشان دهد. پس از آزمون کف پوش مطابق بند 5-8 براقیت آن حداقل باید برابر 25 باشد.

میزان ضخامت طبقاستاندارد کفپوش PVC

ضخامت کفپوش‌ها بین ۱ تا ۳ میلی‌متر بوده ولی بیشتر محصولات ضخامتی حدود ۱/ ۵ میلی‌متر دارند. سختی لایه‌های مختلف کفپوش بسته به نوع مصرف بین” ۰تا short A۱۰۰” تغییر کند. محصول این واحد تولیدی نوع سه لایه می‌باشد که در آن یک لایه زیرین با پرکننده زیاد وجود دارد که ضخیم‌ترین لایه نیز می‌باشد و حدود ۰/۸ میلی‌متر ضخامت دارد. لایه میانی که پرکننده کمتری دارد ضخامتی حدود ۰/ ۶ میلی‌متر دارد و روی آن نقش مورد نظر چاپ می‌شود. لایه میانی از پاک شدن طرح جلوگیری می‌کند. این محصول از نظر سایشی به مراتب بهتر از انواع یک لایه هست که مقدار پرکننده بسیار زیادی دارد. جهت اطلاع از روند تولید و نوشتن طرح توجیهی کفپوش PVC کلیک کنید.

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • کمک به تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • خدمات مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه
  • ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه مختلف
  •  

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک می توانید با شماره 02166418908 ماس بگیرید.

 

 

 

منبع: استاندارد کفپوش PVC | ویژگی‌ها و استاندارد های انواع کفپوش PVC

  • ۰۱/۱۰/۱۶
  • پرهام عبدی

استاندارد کفپوش PVC

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی