مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک آماده است تا به شما در زمینه های مختلف کاریابی ،مشاوره کسب وکار ، مشاوره سرمایه گذاری، ثبت شرکت ف امور بیمه و مالیاتی و ...

طبقه بندی موضوعی

۲۷ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

براساس آمار شیلات کشور میزان تولید میگوی پرورشی در استان‌های جنوبی کشور از سال 1392 تا 1397 از 12698 تن به 47859 تن رسیده است و میزان صید میگو دریایی نیز از آب‌های جنوب سالانه بالغ بر  8805 تن بوده است. این رشد فزاینده و سریع ظرفیت تولید میگوی پرورشی در کشور نشان از جذابیت این فعالیت را می‌دهد. پرورش میگو در سواحل خلیج فارس و دریای عمان با استفاده از آب دریا که توسط کانال به سمت مزارع هدایت شده در محیط استخرهای خاکی انجام می‌گیرد. از آنجا که میگو جانورى آبزى از خانواده سخت پوستان است در فرایند عمل آوری پوست سخت از آن جدا شده و می‌تواند پوست را طی فرایندی تبدیل به محصولات قابل مصرف در صنایع دیگر کرد. در ادامه خلاصه‌ای از طرح توجیهی تولید کتین و کتیوسان را که از پوست میگو عمل می‌آید آورده‌ایم. برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه تولید در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرح توجیهی تولید کتین و کتیوسان

 

  

طرح توجیهی تولید کتین و کتیوسان (کتیوزان) | معرفی محصول

کتین یک ماده مشتق شده گلوکزی است و ساختار اصلی دیواره و پوسته سلولی موجوداتی از قبیل حشرات، قارچ‌ها، نرم‌تنان، خرچنگ و میگو را تشکیل می‌دهد. کیتین دارای خواص درمانی و صنعتی است. در واقع بعد از سلولز، کیتین فراوان‌ترین پلی ساکارید موجود در طبیعت می‌باشد. کیتوزان یا کتیوسان نیز یکی از مشتقات کیتین است که پس از فرآوری کیتین به دست می‌آید.

برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنایع غذایی نوشته شده نزد کاردوک کلیک کنید.

زمان و نحوه استخراج کتین و کتیوسان

استخراج کتین بعد از پوست کنی میگو آغاز می‌شود. برای تولید کتین طی عملیاتی از پوست میگو املاح و پروتئین با کنترل زمان فرایند و غلظت مواد فرآوری‌کننده همانند هیدروکلریک اسید و سدیم هیدروکسید در دمای برنامه ریزی شده جداسازی می‌شود. کیتین و کیتوسان دو ماده پروتئینی هستند که به مقدار فراوان در پوست میگو و استخوان ماهی وجود دارند.

از کاربردهای آن‌ها می‌توان به استفاده از آن‌ها در صنایع کاغذسازی، صنایع دارویی، دندانسازی، صنعت بافت، رنگبری واستنتر نساجی، بسته‌بندی محصولات غذایی، صنعت عکاسی، تصفیه فاضلاب، جذب فلزات سنگین، تولید مواد آرایشی، تولید سمعک، بسته بندی مواد غذایی اشاره کرد.

کیتوزان دارای خاصیت ضدباکتریایی بوده و می‌تواند یک لایه پلاستیکی مانند را بر روی محصولات به وجود آورد که به دلیل داشتن خاصیت بازی سبب ماندگاری بیشتر محصولات علل الخصوص کیفیت موادغذایی می‌شود.

از آنجا که بخش بزرگی از ذخایر میگو خلیج فارس در آب‌های ایران قرار دارد و هزمان با رشد صنعت پرورش میگو نیز مواجه هستیم؛ لذا به لحاظ حفظ  محیط زیستی در واحدهای فرآوری، تمایل تولیدکنندگان به استفاده از ضایعات به وجود آمده در این صنعت جهت کاهش آلودگی‌های زیست محیطی افزایش پیدا کرده است. فرآوری پوست میگو همزمان با سودآورتر نمودن صنعت فراوری آبزیان سبب ایجاد  سود و ارزش افزوده بیشتر با تبدیل ضایعات به محصولات مفید و قابل استفاده شده است.

 

طرح توجیهی تولید کتین و کتیوسان | فرایند تولید کیتین

برای تولید کتین در فاز اول، فرآوری پوست میگو را به صورت کامل شستشو داده و بقایا و گوشت میگو را از پوست کاملاً جدا می‌گردد.

در مرحله دوم پوست میگو با انتقال به آون در دمای 40درجه سانتی گراد خشک شده، سپس پوست خشک شده میگو را با استفاده از آسیاب پودر می‌گردد.

در مرحله سوم کالای نیم ساخته به مدت 24 ساعت در دمای معمولی نگهداری و  پوسته آسیاب شده را در محلول سود سوزآور قرار می‌دهند و پس از آن بقایای به جا مانده از پوسته را بر روی صافی می‌ریزند و تا بتوانند باشستشو توسط آب تصفیه شده PH آن را خنثی نمایند.

پوسته‌های میگو را در این مرحله  همراه با محلول اسید کلریدریک و اسید لاکتیک توسط  همزن با یکدیگر مخلوط می‌نمایند و سپس مخلوط را مجددا از صافی عبور داده و مجدد برای کاهش اسیدیته و خنثی شدن شستشو می‌کنند.

محصول حاصل خشک و پودر شده در این فرایند کتین است. کیتین با فرمول (C8H13O5N) یک پلی ساکارید طبیعی است که از آن می‌توان محصولی دیگر به نام کیتوسان با فرمول (C6H13O4N) بدست آورد. اصلی‌ترین عوامل موثر بر خواص و کیفیت کیتین و کیتوسان حاصله عبارتند از وزن مولکولی،میزان کریستاله شدن، درصد خلوص، مقدار رطوبت، محتوای فلزات و پروتئین موجود در آن‌ها می‌باشند. کیتین و کیتوسان ویژگی‌های مناسب همانند سازگاری با محیط زیست، غیرسمی و خواص ضدمیکروبی را دارند.

طرح توجیهی تولید کتین و کتیوسان | انواع کیتوسان

کیتوزان با وزن مولکولی پایین و با داشتن درجه خلوص بالا در صنعت داروسازی و پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از روش‌های تولید کیتوسان به درجه خلوص بالا و وزن مولکولی پایین‌تر روش الکتروشیمیایی می‌باشد. محصول به دست آمده در این فرایند در سیستم‌های تصفیه صنعتی در صنایع پلیمری و غذایی کاربرد دارد. واحد تولید کتین و کتیوسان را می‌توان در جوار بنگاه‌های فرآوری آبزیان و یا به صورت مستقل ایجاد نمود. طرح حاضر پیش‌بینی تولید 100تن محصول را در سال دارد.

معرفی کدهای ISIC متعلق به محصولات مورد بررسی

براساس سیستم طبقه بندی آیسیک، عدد 24 مربوط به ساخت مواد و محصولات شیمیائی و کتین به کد آیسیک ده رقمی 2413412491  طبقه‌بندی می‌شود.

کد آیسیک محصول   

دیف نام محصول کد گروه محصول   (آیسیک )
2 کیتین 2413412491

طرح توجیهی تولید کتین و کتیوسان | استانداردهای محصولات

برای محصولات تولید سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی الزامات  عمومی و اختصاصی خود را در قالب استانداردهای تدوین شده به شرح ذیل اعلام نموده است. تمامی این دستورالعمل‌ها با هدف تضمین و ماندگاری و تکارپذیر بودن تولید محصولاتی با کیفیت برای مصرف مشتریان می‌باشد.

“کتین با درجه غذایی-ویژگی‌ها و روش‌های آزمون” با شماره استاندارد:    8570

طرح توجیهی تولید کتین و کتیوسان | دانش فنی پروژه و روش تولید محصول

دانش فنی و ماشین آلات تولید در کیفیت مناسب و در ظرفیت‌های متفاوت و قابل رقابت در داخل کشور قابل تامین است.

معرفی خط تولید محصول

فرایند بازیافت پوست میگو به کیتین و کتیوزان بطور کلی در دیاگرام زیر بیان شده است. این فرایند قادر است ضایعات کارخانه را به محصولی با ارزش افزوده بالا تبدیل نماید. در این فرایند پوست میگو پس از قرارگیری در سانتریفوژ به بخش خالص سازی، درایر و بسته بندی پودری منتقل می‌گردد.

 

طرح توجیهی تولید کتین و کتیوسان | مزایای اجرای طرح

  • وجود دانش فنی طراحی و ساخت ماشین آلات در کشور
  • امکان تامین مواد اولیه و مواد اولیه مورد نیاز در کشور براساس فضای آب هوایی تولید محصول
  • سودآوری، بازده و دوره برگشت مناسب سرمایه‌گذاری با توجه به بازیافت ضایعاتی که مشکل زیست محیط هم دارد.

برای مشاهده سایر طرح ها و پروژه ها به طرح توجیهی صنعتی های نوشته در کاردوک مراجعه نمایید.

 خدمات قابل ارایه کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم‌افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه
  •  

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکزمشاوره  کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی تولید کتین و کتیوسان

 

  • پرهام عبدی
  • ۰
  • ۰

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری چگونه است؟ در سال‌های اخیر تب و تاب مهاجرت شدت زیادی به خود گرفته است. اغلب افراد برای تغییر و بهبود شرایط زندگی خود اقدام به مهاجرت می‌کنند. از این رو روش‌های مختلفی را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند که یکی از آن‌ها، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری است. اگر شما هم قصد دارید تا از طریق سرمایه‌گذاری مهاجرت کنید، خواندن این مقاله مناسب شما خواهد بود. مرکز مشاوره کاردوک به شما برای بهترین انتخاب راهنمایی می کند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

 

 

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

اصولاً مهاجرت با دست خالی امکان پذیر نیست. به خصوص اگر می‌خواهید از طریق سرمایه‌گذاری مهاجرت کنید باید نکات مهمی را مورد توجه خود قرار دهید تا هم سرمایه‌ ارزشمندتان هدر نرود و هم بتوانید به خواسته خود برسید. در این مقاله ما اصول و نکات مهم مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری را برایتان توضیح خواهیم داد. لطفاً تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

1- مهاجرت از طریق سرمایه گذاری با اخذ ویزای سرمایه‌گذاری

اگر می‌خواهید از طریق سرمایه‌گذاری به کشوری مهاجرت کنید، پس در قدم اول باید ویزای سرمایه‌گذاری بگیرید. شرایط کشورها در این زمینه با هم یکسان نیستند. اما کشورهای اروپایی و همچنین کشور کانادا در این زمینه خدمات خوبی ارائه می‌دهند.

شما سرمایه خود را وارد کشور مقصد می‌کنید اما به مدت حدوداً 5 سال هیچ سودی دریافت نمی‌کنید. این مدت زمان عدم دریافت سود توسط کشور مقصد تعیین می‌شود. اما در مقابل سرمایه‌ای که وارد کشور مورد نظر خود کرده‌اید به شما و اعضای خانواده‌تان اجازه اقامت می‌دهند.

2- مقدار سرمایه‌گذاری

این مقدار از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و شما می‌توانید با بررسی و گرفتن مشاوره در این زمینه از حداقل و حداکثر مبلغ برای سرمایه‌گذاری در کشور مقصد خود باخبر شوید. اما به طور کلی نرخ مشخص برخی از کشورها به شرح زیر است:

آمریکا 200 هزار دلار

کانادا 210 هزار دلار

استرالیا 2.5 میلیون دلار

3- مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و عدم نیاز به مدرک زبان

در بیشتر روش‌های دریافت اقامت داشتن مدرک زبان الزامی است. اما وقتی شما از طریق سرمایه‌گذاری وارد کشور مقصد می‌شوید به دلیل اعتباری که سرمایه‌ شما به همراه دارد، نیازی به مدرک زبان ندارید. خودتان می‌توانید با آسودگی در کشور مقصد مورد نظر، زبان آنجا را یاد بگیرید.

4- مدارک لازم برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

قبل از هر اقدامی از کامل بودن مدارک خود اطمینان کسب کنید. برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری نیاز به پاسپورت معتبر، عدم سوء پیشینه، سند ملکی معتبر و قانونی، تمکن و استقلال مالی و مجوز کسب و کار هستید. تمام این مدارک باید ترجمه شده و مورد تأیید سفارت کشور مقصد برسد. در صورتی که مدارک شما معتبر بود اجازه کسب و کار به شما داده می‌شود. سعی کنید مراحل تکمیل مدارک را از طریق یک وکیل حرفه‌ای پیگیری کنید تا هم سریع‌تر پیش برود و هم در صورت بروز هر گونه مشکلی وکیل آن را برطرف می‌کند.

5- اقدام برای اقامت اعضای خانواده

بعد از اینکه فرد تمامی مراحل ثبت اقامت و سرمایه‌گذاری خود را انجام داد، می‌تواند کارهای مربوط به اقامت اعضای خانواده را انجام دهد. از مزیت سرمایه‌گذاری در کشورهای دیگر، اجازه اقامت سایر اعضای خانواده است. این گزینه مثبت به دلیل اعتباری است که فرد متقاضی وارد کشور مورد نظر می‌کند. هر سرمایه‌ای که وارد کشورهای هدف می‌شود رونق و تولید اقتصادی را به همراه دارد و کشورهای مقصد به اعتبار سرمایه‌ای که فرد وارد می‌کند اجازه اقامت به اعضای خانواده را می‌دهند.

6- تمدید اقامت با سرمایه‌گذاری

فرد مورد نظر باید تعهداتی را در قبال این سکونت موقت و سرمایه‌گذاری‌اش رعایت کند تا کشور مقصد اقامت او را تمدید کند. اگر فرد بتوانید مالیات خود را به موقع پرداخت کند، به کشور مورد نظر این اطمینان را بدهد که توان پرداخت هزینه بیمه را تا یک سال آینده را دارد و کسب و کاری که راه انداخته سودآور خواهد بود، کشور مقصد اقامت او و خانواده‌اش را تمدید خواهد کرد.

کشورهایی که با سرمایه گذاری اقامت می دهند

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به بسیاری از کشورها امکان پذیر است. اما 8 کشوری که به طور رایج مقصد ایرانیان است، عبارتند از کانادا، استرالیا، پرتغال، انگلیس، ترکیه، نیوزلند، آمریکا و قبرس. اما هر کدام از این کشورها شرایط منحصر به فرد خودشان را دارند، بنابراین باید برای سرمایه‌گذاری در هر کدام از آن‌ها شرایط و مدارک لازم را بررسی و گزینه مناسب انتخاب نمایید.

مشکلات مهاجرت و اقامت از طریق سرمایه گذاری

چند مشکل اساسی در ارتباط با اقامت از طریق سرمایه‌گذاری وجود دارد. شما باید با مبالغ بالایی اقدام به سرمایه‌گذاری کنید. به همین جهت راه برای خیلی از افراد بسته می‌شود. البته برخی از کشورها مانند ترکیه با آسان‌تر کردن شرایط سرمایه‌گذاری این مشکل را حل کرده‌اند. اما بسیاری از کشورهای پیشرفته حداقل سرمایه‌ای که می‌خواهند نجومی است. از طرف دیگر شما باید به کشور مقصد این اطمینان را بدهید که فعال اقتصادی بودید که این کار نیازمند داشتن مدارک معتبر است. مشکل مهم دیگر هزینه اقامت است. کشورهایی که از طریق سرمایه‌گذاری اجازه اقامت می‌دهند، هنگام تمدید اقامت مبالغ بسیار بالایی را دریافت می‌کنند.

 

بهترین کار برای اقامتی آسان با سرمایه‌گذاری

بهترین کار گرفتن وکیل و دریافت مشاوره حرفه‌ای است. چون کوچک‌ترین اشتباهی منجر به نابودی سرمایه‌ی چندین و چند ساله‌تان خواهد شد. با کمک وکلای حرفه‌ای، شما با باید و نبایدهای این نوع از مهاجرت آشنا خواهید شد. مهم‌تر از همه اینکه یک کارشناس به شما کمک می‌کند تا مراحل قانونی را آسان‌تر و سریع‌تر طی کنید و درگیر بسیاری از کاغذ‌ بازی‌ها نشوید.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری از کارشناسان کاردوک می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

 

سؤالات متداول

آیا برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری محدودیت سنی وجود دارد؟

بله. اگر شما می‌خواهید به عنوان یک سرمایه‌گذار وارد کشوری شوید و اقامت دریافت کنید سن‌تان باید بالای 18 سال باشد. در غیر این صورت نمی‌توانید برای اقامت اقدام کنید.

آیا کشوری برنامه اقامت از طریق سرمایه‌گذاری را دارد؟

بله کشورهایی هستند که برنامه ثابت و مشخصی برای اقامت دارند. از جمله بلغارستان، پرتغال، یونان و مالتا.

چرا مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کشورهای دیگر مزیت محسوب می‌شود؟

هیچ وقت شرایط یک کشور یکسان نیست. اگر کشور مبدأ شما دچار بحران‌های بزرگی مانند جنگ و عدم امنیت شد، نگرانی برای شما وجود ندارد، چون سرمایه و اعتبار شما در کشور دیگری است و می‌توانید زندگی آرامی را در کشور مقصد مورد نظر خود داشته باشید. بنابراین سرمایه‌گذاری در کشورهای دیگر می‌تواند یک مزیت بزرگ و امن برای شما باشد.

 

منبع: مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

  • پرهام عبدی
  • ۰
  • ۰

صیادی و پرورش میگو کار مستمر و منبع درآمد بنگاه‌ها و فعالین زیادی در سطح جهان می‌باشد. صید، پرورش و فرآوری میگو و آبزیان فعالیت‌های مختلف و متعددی را در سطح بین‌المللی درگیر نموده است؛ به گونه‌ای که اندازه بازار میگو در سال 2019 معادل 31.6میلیارد دلار ارزیابی شده است و تخمین زده می‌شود تا سال 2027 با رشدی معادل 9.2درصدی طی سال‌های 2021 تا 2027 به 54.6میلیارد دلار برسد. مزیت استان‌های شمالی و جنوبی و استان‌های پرآب کشور می‌طلبد تا راهبردهای مناسب با نگرش به ارتقا فرهنگ و توان مصرف داخل و توسعه صادرات اتخاذ گردد. برای بررسی منطقه و اجرا نیاز به نظر کارشناسان هست که در ادامه خلاصه‌ای از طرح توجیهی فرآوری آبزیان و میگو را برای آشنایی با چنین پروژه‌هایی آورده‌‌ایم. برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه تولید در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرح توجیهی فرآوری میگو

 

طرح توجیهی فرآوری آبزیان | معرفی محصول

میگو جانورى آبزى از خانواده سخت پوستان است که به طور عمده در آب‌هاى گرم بین ۱۸تا ۳۸درجه سانتی‌گراد زندگی می‌کند و برخی از گونه‌های آن نیز در آب‌های سرد و شیرین یافت می‌شوند و به منظور تولید گوشت، و تامین غذا در محیط‌هاى مصنوعى نیز پرورش داده مى‌شود. میگوهای تولیدی کشور عمدتا در بازارهای جهانی و بخشی نیز در داخل کشور توزیع و به مصرف می‌رسد. در ایران میگوهای خوراکی آب شور در دریای عمان و خلیج فارس زندگی می‌کنند. این جانور آبزی کفزی است و به همین دلیل در نواحی نسبتا کم عمق یافت می‌شود. این نوع میگو را دریایی می‌نامند، میگوی دریایی پس از صید بر حسب این که عمل آوری شود و یا به صورت تازه به بازار مصرف انتقال یابد، به دو دسته میگوی تازه و منجمد تقسیم بندی می‌شود. نوع دیگر میگو، میگوی پرورشی است که طی سال‌های اخیر در سواحل خلیج فارس و دریای عمان با استفاده از آب دریا که توسط کانال به سمت مزارع هدایت شده در محیط استخرهای خاکی پرورش داده می‌شود. این میگوها همان میگو بومی دریایی هستند که در استخرها به صورت مصنوعی پرورش داده می‌شوند و گوشت آن‌ها تفاوتی با نوع دریایی نداشته و از نظر کیفیت و بهداشت نسبت به میگوی دریایی قابل کنترل‌تر هستند.

 

چرا فرآوری آبزیان در چرخه اقتصاد اهمیت دارد؟

رﺷﺪ ﮐﻨﻮﻧﯽ ﺟﻤﻌﯿﺖ ﺟﻬﺎن و تقاضای روز اﻓﺰون ﭘﺮوﺗﺌﯿﻦ، ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪ راﻫﮑﺎرﻫﺎی ﺑﻬﯿﻨﻪ در ﺗﺎﻣﯿﻦ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻏﺬاﯾﯽ اﺳﺖ. در ﻫﻤﯿﻦ راﺳﺘﺎ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ‌ﻫﺎی شیلاتی ﯾﮑﯽ از ﻣﺤﻮرﻫﺎ و راﻫﺒﺮدﻫﺎی ﺗﻮﻟﯿﺪ ﭘﺮوﺗﺌﯿﻦ ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز می‌ﺑﺎﺷﺪ. اﻓﺰاﯾﺶ ﺗﻮﻟﯿﺪ آﺑﺰﯾﺎن ﻣﺮﻫﻮن اﻓﺰاﯾﺶ ﺗﻮﻟﯿﺪ در زﯾﺮ ﺑﺨﺶ آﺑﺰی‌ﭘﺮوری اﺳﺖ و باتوجه به یکی از عوامل موثر در این زمینه یعنی  فسادپذیری بیش از حد آبزیان پس از صید و فرآوری کردن میگو یکی از مطلوب‌ترین روش‌های نگهداری آن می‌باشد. هدف از عمل‌آوری میگو  پاک، قطعه بندی،  بسته بندی، فریز یا فراوری بصورت خوراک آماده یا نیم پخت در فرایند کنسروسازی و فرایندهای مشابه است، تا امکان نگهداری محصولات را از زمان صید، توزیع، نگهداری تا مصرف را به صورت سالم و بهداشتی مطابق شاخص‌های استاندارد غذایی مرتبط فراهم شود. برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنایع غذایی کلیک کنید.

طرح توجیهی فرآوری میگو | ارزش غذایی میگو

میگو از نظر مقایسه‌ای نسبت به سایر غذاهایی که پروتئین زیادی دارند همانند گوشت ماهی و ماکیان کالری کمتری دارد. پروتئین موجود در میگو کیفیت بالایی داشته و حاوی تمام اسیدآمینه‌های لازم جهت رشد هست. پروتئین میگو به دلیل نداشتن بافت همبند به راحتی هضم می‌شود. در میگو، میزان اسید چرب اشباع که برای سلامتی مضر است صفر بوده و مصرف آن به کاهش کلسترول خون کمک می‌کند. اسیدهای چرب امگا-3 که برای سلامتی مفید هستند، در میگوها به وفور یافت می‌شوند. میگو منبع غنی از ویتامین‌های B,E,D,C,B12 ,B6 ،A و املاحی چون کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، روی، مس، منگنز و سلنیوم است. علاوه بر کلسیم، روی، آهن، منیزیم و فسفر میگو نسبت به سایر آبزیان بیشتر است. میگو منبع‌ مهم‌ سلنیوم ‌ است‌ که به ایمنی‌ بدن‌ برای‌ حذف‌ سلول‌های‌ فرسوده‌ و سم زدایی کمک می‌کند. اسیدهای چرب غیراشباع موجود در میگو، نقش ضدالتهابی داشته که با مصرف آن می‌توان از ابتلا به بیماری‌های التهابی، مانند ورم مفاصل و برونشیت مزمن پیشگیری کرد. میگو به علت دارا بودن مواد مغذی در پیشگیری و در بالا بردن مقاومت بدن در مقابل تعدادی از بیماری‌ها موثر است.

کتین و کتیوزان

استخراج کیتین از پوسته میگو طی فرآیندهای املاح زدایی و پروتئین زدایی و غلظت مواد فرآوری کننده یعنی هیدروکلریک اسید و سدیم هیدروکسید در دمای مناسب انجام می‌گیرد. کیتین و کیتوسان دو ماده پروتئینی هستند که به مقدار زیاد در پوست میگو و استخوان ماهی وجود دارند.

طرح توجیهی فرآوری میگو | ظرفیت های سالیانه طرح

ظرفیت محصولات در فاز نخست عبارتند از : میگو پوست گیری و رگ گیر شده بدون سر و باسر      700 تن میگوی سوخاری و ناگت میگو                                  70  تن

معرفی کدهای ISIC متعلق به محصولات مورد بررسی

براساس سیستم طبقه بندی آیسیک، عدد 24 مربوط به ساخت مواد و محصولات شیمیایی و کتین با کد آیسیک ده رقمی 2413412491 طبقه بندی می‌شود و کد دو رقمی آیسیک 15 مربوط به محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها بوده و کدهای فعالیت‌های فرآوری آبزیان با کدیشن ده رقمی به شرح ذیل ارایه گردیده است. کد آیسیک محصول

ردیف نام محصول کد گروه محصول   (آیسیک)
1 فرآوری انواع میگو 1512412328
2 میگو به صورت غیر منجمد، تازه (با پوسته یا بدون پوسته) 1512512329
3 میگو به صورت منجمد شده (با پوسته یا بدون پوسته) 1512512330
4 میگو پخته شده آماده مصرف (بجز سوخاری) 1512512387

 

طرح توجیهی فرآوری آبزیان | کالاهای جایگزین

آبزیان سرشار از مواد مغذی مثل امگا۳، ویتامین D، سلینیوم و پروتئین است و هر کدام این مواد برای جذب با ماده دیگر اهمیت دارد. مثلا اسید چرب امگا۳ که در ماهی یافت می‌شود، برای جذب ویتامین D لازم است که ماده‌ای محلول در چربی است. در حالی که در میگو یا مکمل‌های سلینیوم به تنهایی آن‌قدر مزیت ندارد، اما وقتی همراه با پروتئین‌های باکیفیت بالا و ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن که در آن وجود دارد باشد، برای بدن مفیدتر خواهد بود. لذا نباید سایر انواع کالاها همانند گوشت قرمز، مرغ و حبوبات را به عنوان جایگزین میگو محسوب نمود؛ بلکه باید در یک تعادل رژیم غذایی از محصولات فراوری شده آبزیان به اندازه مناسب استفاده کرد.

طرح توجیهی فرآوری آبزیان و میگو | موارد استفاده از میگو

غذاهای دریایی در هر سن و گروهی برای افراد یک انتخاب سالم در رژیم غذایی هستند. غذاهای دریایی منبع عالی پروتئین با کیفیت بالا و بدون چربی است و به راحتی هضم می‌شوند. ۱۰۰گرم غذای دریایی تقریباً نیمی از پروتئین مورد نیاز روزانه بزرگسالان را که 100 تا 200 کالری است، تامین می‌کند. غذاهای دریایی حاوی مقدار کمی چربی اشباع و سدیم و منبع غنی بسیاری از ویتامین‌ها و موادمعدنی ضروری هستند. غذاهای دریایی از معدود غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا 3 با زنجیره طولانی بوده که دارای تأثیرات درمانی بسیار مفید‌اند و برای رشد سیستم عصبی و دفاعی بدن ضروری هستند.

طرح توجیهی فرآوری آبزیان و میگو | استانداردهای محصولات

برای محصولات تولید سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی الزامات  عمومی و اختصاصی خود را در قالب استانداردهای تدوین شده به شرح ذیل اعلام نموده است. تمامی این دستورالعمل‌ها با هدف تضمین و ماندگاری و تکرارپذیر بودن تولید، محصولاتی با کیفیت برای مصرف مشتریان می‌باشند. “کنسرو سالاد میگو-ویژگی‌ها و روش‌های آزمون” با شماره استاندارد:      10750 “فرآوری میگوی آب شور-آئین کار” با شماره استاندارد:       11249 “میگوی یخ‌زده به روش سریع-ویژگی‌ها و روش‌های آزمون” با شماره استاندارد:    3150 “میگوی تازه-آماده سازی ،طبقه بندی،بسته بندی و نشانه گذاری” با  شماره استاندارد:   5750 “کنسرو میگو در روغن-ویژگی‌ها و روش‌های آزمون” با شماره استاندارد:       9573 “کتین با درجه غذایی-ویژگیها و روشهای آزمون” با شماره استاندارد:    8570

طرح توجیهی فرآوری آبزیان و میگو | دانش فنی و فرایند تولید محصول

دانش فنی و ماشین آلات تولید در کیفیت مناسب و در ظرفیت‌های متفاوت و قابل رقابت در داخل کشور قابل تامین است. ظرفیت‌های اقتصادی خطوط فرآوری، سورتینگ و تعداد نیروی انسانی براساس ظرفیت و سطح اتوماسیون در دسترس برنامه‌ریزی شده است. ماشین‌آلات خط تولید در سه بخش دریافت شستشو، آماده‌سازی و سورتینگ، پوست گیری رگ زنی انجماد و گلیزینگ و بسته‌بندی به اختصار به شرح ذیل است.

 

معرفی خط تولید و ماشین آلات فراوری میگو

دریافت و شستشو، سورتینگ و انچاو میگو

دریافت مواد اولیه به لحاظ حساسیت بالای محصولات میزان له و خراب شدن آن و نحوه ورود به خط تولید بسیار حائز اهمیت است. سیستم دریافت بسته به سطح ظرفیت کارخانه به شیوه‌های دستی و اتوماتیک می‌تواند صورت پذیرد. در خط تولید ابتدا میگو  در سبد یا جعبه‌های پلاستیکی توسط کامیون یا وانت وارد کارخانه شده و پس از توزین و تخلیه از سکوی بارگیری کارخانه توسط اپراتورها، به سمت وان دریافت اولیه جهت شستشو هدایت می‌شوند. در مخزن پر از آب که کف آن را صفحات مشبک پوشانده شده است قرارگرفته و ضمن شستشوی اولیه به سمت خط تولید حرکت می‌نماید و میگو پس از تمیزسازی آماده می‌شود تا به سمت تفکیک سورت براساس سایز هدایت شود. میگوی دارای کیفیت قابل قبول بر روی نوار نقاله به سمت سورتر هدایت شده که هم می‌توان به صورت دستی و هم به صورت اتوماتیک توسط گریدر قابل تنظیم انجام شود. میگو های دسته‌بندی شده، پس از پوست کنی و رگ‌گیری آماده ورود به بخش کله زنی یا سالم به سمت بخش فرآوری و یا انجماد پیش می‌روند. بخش کله زنی هم می‌تواند اتوماتیک یا دستی انجام شود. میگو در دو بخش کله زنی و یا سالم پوست گنده شده دارای سر به سمت سیستم انجماد یا فرآوری به صورت ناگت و غذای نیمه آماده پیش می‌رود و پوست آن‌ها در مسیر فرایند بازیافت به صورت کتیوزان (کتیوسان) هدایت می‌شود. میگوی  فراوری شده در این مرحله با استفاده ازسیستم خنک سازی برای ورود به بخش بسته‌بندی و انجماد آماده می‌گردد.

طرح توجیهی فرآوری آبزیان و میگو | لیست ماشین آلات و تاسیسات اصلی خط تولید

ماشین آلات خط فرآوری و بسته میگو عبارتند از:

  • سردخانه و پیش سردکن
  • سردخانه  10تنی
  • خشک کن پوست میگو در خط فرآوری
  • تونل انجماد
  • سیستم سورتر و گریدینگ میگو
  • دستگاه وکیوم بسته‌بندی محصولات
  • دستگاه دوخت بسته
  • چک پالت، پالت و باسکت حمل
  • دستگاه تولید پودر یخ
  • میز و وان استیل، تامبلر، نوار نقاله و الواتر، انواع چاقو و اره برش، ترازو دیجیتال، فیله کن و سانتریفوز میگو

طرح توجیهی فرآوری آبزیان و میگو | بررسی بازار

براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صادره شده کشور در زمینه صنایع عمل آوری تولید و بسته‌بندی انواع  آبزیان فراوری شده 275 واحد است که اشتغالی 16797 را ایجاد نموده است.

 

 

 

 

 

طرح توجیهی فرآوری آبزیان | مزایای اجرای طرح

  • وجود دانش فنی طراحی و ساخت ماشین آلات در کشور
  • امکان تامین مواد اولیه و مواد اولیه مورد نیاز در کشور براساس مزیت و پتانسیل‌های منطقه‌ای
  • سودآوری، بازدهی و دوره برگشت مناسب سرمایه‌گذاری مبتنی بر دانش مدیریت، تجربه، تخصص در اجرا و بهره‌برداری و بهره‌وری منابع
  • صادرات محور بودن محصولات تولیدی

برای سفارش و نگارش انواع طرح توجیهی صنعتی کلیک کنید.

 

خدمات قابل ارائه کاردوک به طرح‌ها و واحدها

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم‌افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکزمشاوره  کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی فرآوری میگو

 

  • پرهام عبدی
  • ۰
  • ۰

حتماً شما هم بارها اسم بازار سهام را شنیده‌اید. هر بازاری قلب تپنده‌ی تولیدات ارائه شده در آن است. اما بازار بورس از لحاظ فیزیکی و یا نحوه سودآوری تفاوت زیادی با بازارهای عادی در سطح شهرها دارد. درست است که معاملات بازار سهام هم در یک مکان و یا در بستر یک سایت‌ معتبر صورت می‌گیرد، اما کالایی که در آن رد و بدل می‌شود، یک تکه کاغذ است. برای پی بردن به نحوه کارکرد بازار سهام با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بازار سهام می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: بازار سهام

 

 

 

بازار سهام چگونه کار می‌کند؟

بازار سهام محل اتصال شرکت‌ها و خریداران سهام است. این بازار یک مکان امن و مناسب برای شروع تجارتی جدید است. در این بازارها کاغذهایی رد و بدل می‌شود که سهام نام دارد. هر سهام متعلق به یک شرکت است. افراد با خرید این اوراق، از سهامداران آن شرکت می‌شوند. با چند نکته مهم بازار سهام را به زبانی ساده برای شما توضیح می‌دهیم. برای شروع کار و یا کسب سود بیشتر در این بازار می‌توانید با مشاوران ما در مرکز کاردوک صحبت نمایید.

1- نحوه کار کردن بازار سهام

اولین اصل برای فروش سهام در بازار بروس ایران، داشتن شرکت است. شرکت شما باید ثبت شده و از لحاظ قانونی نیز معتبر باشد. برای ورود به بازار سهام، شرکت باید مجموعه‌ای از دارایی‌های خودش را به شکل اوراق عرضه کند. این اوراق به صورت سهام منتشر می‌شود. کسانی که در بورس کار می‌کنند و یا سرمایه‌گذاری‌های مهمی را انجام می‌دهند، با توجه به نیازهای لازم خود این اوراق و یا سهام را خریداری می‌کنند. برای آشنایی با انواع شرکت ها کلیک کنید.

2- کسب درآمد در بورس

برای کسب درآمد در بورس یا همان بازار سهام نیازمند سرمایه‌های کلان نیستید. می‌توانید با مبالغ کم هم اقدام به خرید سهام کنید. این مبلغ کمتر از یک میلیون تومان خواهد بود. مثلاً اگر سهام خریداری شده توسط شما مبلغ یک میلیون تومان باشد، ممکن است شما بعد از مدتی یک میلیون و پانصد هزار تومان سود کنید. البته پیش بینی دقیق سود در بازار بورس امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل شما باید یک شخصیت ریسک‌پذیر باشید، چون در واقع روی سرمایه خود ریسک می‌کنید. با ثبت شرکت کارگزاری و یا بستن قرارداد با این شرکت ها می‌توانید خودتان سهام خرید و فروش کنید.

3- مکان مناسب برای عرضه سهام

اوراقی که شرکت‌ها آن را فراهم می‌کنند فقط در بازاری به نام بورس به فروش می‌رسد. همه کسانی که صاحب شرکت‌ هستند و می‌خواهند سهام خرید و فروش کنند، باید به بازار بورس و سهام مراجعه کنند.

4- مهم‌ترین شرکت‌ها در بازار بورس ایران

همانطور که گفتیم در این بازار شرکت‌های زیادی وجود دارند. می‌توانیم به شرکت پتروشیمی، شرکت خودروسازی، شرکت فولاد، شرکت محصولات غذایی و یا شرکت‌های خدماتی اشاره کرد. ماندن در بازار بورس نیازمند فعال بودن این شرکت‌هاست. بازار سهام و بورس یک بازار رقابتی است. بنابراین اگر شرکتی بخواهد سهامش با قیمت خوبی به فروش برسد باید به همان اندازه به خوبی فعالیت داشته باشد.

5- سهم خریداران و سرمایه‌گذاران در بورس

وقتی شما سهام یک شرکت را می‌خرید، در سود و زیان آن، شریک می‌شوید. پس قبل از اینکه هر اقدامی انجام دهید، بهتر است در مورد شرکت و وضعیت سوددهی آن اطلاعات کافی کسب کنید. بیشتر به این موضوع توجه کنید که شرکت مورد نظر شما در ده سال اخیر چند بار سود کرده و یا ضرر دیده است. این به شما میدان دید گستره‌ای می‌دهد تا بتوانید از خرید سهام شرکت مورد نظر، سود خوبی به دست آوردید.

6- جلوگیری از ضرر در بازار سهام

برای اینکه سرمایه‌گذاری و خرید سهام به ضررتان تمام نشود؛ سعی کنید چندین سهام خریداری کنید. اگر به خاطر تحولات بازار جهانی یکی از سرمایه‌گذاری‌های شما با شکست مواجه شد، ضرر زیادی نخواهید دید. چون شما سرمایه‌گذاری‌های دیگر خود را دارید و کمتر متضرر می‌شوید.

7- تکنیک رسیدن به سود بیشتر

یکی از روش‌های رایج در بازار بورس، نگهداری سهام‌های خریداری شده به مدت محدود است. یعنی سهام خود را می‌خرید و اجازه می‌دهید تا قیمت‌ها افزایش پیدا کند و در زمان مناسب به فروش می‌رسانید. یعنی شما فقط سرمایه جمع می‌کنید.

برخی از افراد به سراغ سهام‌هایی می‌روند که قیمتشان اُفت پیدا کرده و مطمئن هستند که این اتفاق موقتی است. بنابراین سهام زیادی را خریداری می‌کنند و وقتی قیمت آن افزایش پیدا کرد می‌فروشند تا سود زیادی به دست آورند.

 

نکات مهم برای جلوگیری از ضرر در بازار سهام

1- جلوگیری از فروش سهام زیان‌آور

بدترین اتفاقی که در بازار بورس صورت می‌گیرد واکنش هیجانی است. اگر می‌بینید به هر دلیل قیمت سهامتان افت پیدا کرده سریع برای فروش اقدام نکنید. معمولاً با کمی صبر قیمت زیان دیده افزایش پیدا می‌کند.

2- بیش از حد سهامی را نگه ندارید

برخی از افراد سهام‌شان را بیش از حد دست نخورده نگه می‌دارند. ممکن است سهام‌شان سوددهی خوبی داشته باشد اما برای فروش اقدام نکنند تا سود بیشتری به دست آوردند. در این حالت امکان دارد صبر بیش از اندازه یک سرمایه‌گذار به ضررش تمام شود و سهامش در عرض یک لحظه سقوط کند. پس وقتی که سهام‌تان به سوددهی خوبی رسید آن را بفروشید و سهام دیگری با سود بالاتر را خریداری کنید.

3- همه پول را در یک سهام سرمایه‌‌گذاری نکنید

برخی از افراد تمام پولی که دارند را برای خرید یک سهام خرج می‌کنند. این خنده‌دارترین اتفاقی است که می‌تواند در بازار سهام رخ دهد. بهتر است به جای خرید یک سهام، چندین سهام با قیمت‌های مختلفی خریداری کنید. همانطور که در بالا اشاره کردیم اگر یکی از سهام‌های شما به ضرر رسید، شما چیزی را از دست نمی‌دهید، چون سهام‌های دیگرتان در حال سوددهی است.

در نهایت برای ورود به بازار سهام دقت کنید

بازار بورس و سهام مکانی برای مبتدی‌ها نیست. سرمایه ارزشمند خود را به راحتی وارد این بازار نکنید. بهترین کار این است که دانش آن را یاد بگیرید و با افراد خِبره در این زمینه مشورت کنید. این بازار می‌تواند بهترین مکان برای شما جهت خرید سرمایه باشد. با کسب اطلاعات لازم می‌توانید سهام بهترین و بزرگترین شرکت‌ها را خریداری کنید و سود زیادی به دست آورید.

آیا بازار رمز ارزها مانند بازار سهام است؟

در دهه های اخیر بازار سرمایه جدیدی به نام رمز ارزها برای بسیاری از کسانی که اهل بورس و بازارهای سرمایه هستند، فرصتی مناسب‌تر فراهم کرده است. چرا که این بازار امنیت بالاتری داشته و نسبت به بازار سهام کمتر تحت تاثیر عوامل انسانی است؛ یعنی در بازار رمز ارزها خیلی راحت تر می‌توان قیمت ها را پیش بینی کرد. چرا که به نسبت بازار سهام بسیار کمتر تحت تاثیر سیاست‌ها مالی کشورها قرار دارد. برای آشنایی با رمز ارزها کلیک کنید و برای دریافت مشاوره سرمایه گذاری ارز دیجیتال با ما تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره کسب وکار در زمینه بازار سهام می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

چطور می‌توانم بفهمم که چه سهامی مناسب من است؟

به طور قطع نمی‌توان گفت که چه سهامی مناسب شماست. اما برخی از شرکت‌ها نموداری از رشد خود را در چند سال اخیر به اشتراک می‌گذارند. شما می‌توانید سایت شرکتی که می‌خواهید سهامش را بخرید پیدا کرده و نمودار رشد آن را ببینید تا مطمئن شوید که سرمایه‌گذاری شما در مسیر خوبی قرار خواهد گرفت.

آیا می‌توانیم بدون حضور در بازار بورس سهام خود را معامله کنیم؟

بله امکان دارد. شما باید بعد از ثبت نام در بورس و انتخاب کارگزار، کد بورسی معاملات غیرحضوری خود را از او دریافت کنید. به این ترتیب می‌توانید بدون حضور در بازار بورس تهران، سهام‌های مورد نظر خود را خرید و فروش کنید.

 

منبع: بازار سهام

  • پرهام عبدی
  • ۰
  • ۰

آدرس اداره صنایع و معادن استان خراسان جنوبی چیست؟ بسیاری از کسب و کارها و صاحبان مشاغل برای دریافت خدمات مربوطه، باید به اداره صنایع معادن مراجعه کنند. اما قبل از مراجعه باید بدانید که بسیاری از این خدمات به صورت اینترنتی از طریق سامانه بهین یاب ارائه می‌شود. کارشناسان کاردوک به شما برای دریافت خدمات هر چه بهتر راهنمایی لازم را ارائه می‌دهند.

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: صنایع معادن خراسان جنوبی

 

 

آدرس اداره صنایع و معادن و تجارت استان خراسان جنوبی

آدرس و اطلاعات مهم در مورد صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی به شرح زیر می‌باشد:

آدرس اداره صنعت و معدن استان خراسان جنوبی در بیرجند :

بیرجند – بلوار شهید مطهری – سازمان صنعت معدن وتجارت خراسان جنوبی

 

شماره تماس:

۶-۳۲۲۲۷۴۴۴-۰۵۶

 

آدرس ایمیل: info@skimto.ir 

 

 

آدرس وب سایت: khs.mimt.gov.ir

ساعات کاری : از شنبه تا چهارشنبه از ساعت هفت و نیم تا دو نیم (7:30 تا 14:30) و پنجشنبه ها از ساعت (7:30 تا 13:30)

خدمات صنایع و معادن استان خراسان جنوبی

تمام کسانی که با حوزه صنعت، معدن و تجارت درگیر هستند می‌دانند که این سازمان خدمات بسیاری از گرفتن وام تا ارائه جواز را انجام می‌دهد. مهم‌ترین خدمات صنعت و معدن عبارتند از؛

بررسی و ارائه جواز و پروانه برای طرح‌های صنعتی

ارائه واحدی با امکانات صنعتی در شهرک‌های صنعتی

ارائه وام برای طرح‌هایی با توجیه اقتصادی

ارائه سهمیه مواد اولیه

اعلام آمارهای واحدهای تولیدی و صنعتی

و….

خدمات الکترونیکی صنایع و معادن خراسان جنوبی

سازمان صنایع و معادن و تجارت استان خراسان جنوبی (صمت) با توجه به پیشرفت تکنولوژی همانند سایر حوزه‌ها بسیاری از خدمات خود را به صورت آنلاین و از طریق اینترنت ارائه می‌دهد. بهین یاب یکی از جامع‌ترین سامانه های مربوطه به صنایع، معادن و تجارت کشوری است. 

 

خدمات قابل ارائه کاردوک

شرکت کاردوک به صاحبان مشاغل و کارآفرینان در تمامی مراحل انجام پروژه خدمات ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در زمینه‌های زیر با کارشناسان تماس گرفته و راهنمایی لازم را دریافت کنید.

مشاوره کسب و کار

اصلاح طرح توجیهی و نوشتن طرح توجیهی

انجام تمام امور مربوط به سامانه بهین یاب

عیب یابی پروژه

مکان یابی و اجرای پروژه

دریافت جواز تاسیس صنعتی و پروانه بهره برداری

تامین مالی و دریافت وام 

تامین تجهیزات و معرفی دستگاه های مناسب

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.


منبع: صنایع معادن خراسان جنوبی

  • پرهام عبدی
  • ۰
  • ۰

پیش از آغاز یک فعالیت اقتصادی وسرمایه گذاری روی پروژه‌های صنعتی، معدنی و تجاری لازم است با ضوابط و فرایندهای اخذ مجوز در دستگاه دولتی آشناو یکسری اقدامات اولیه را پیش از آغاز فعالیت‌های اقتصادی انجام دهید. لذا لازم است در هر پروژه سرمایه گذاری به تناسب نوع آن  با مراحل انجام کار و مرجع یا مراجع رسیدگی به درخواست‌ها کاملاً آشنا باشید. وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ارایه خدمات به متقاضیان سرمایه گذاری درگاه الکترونیکی ارایه اطلاعات و خدمات صنعت، معدن و تجارت را با نام بهین یاب جهت تسهیل فرایندهای ثبت اطلاعات و درخواست‌های متقاضیان را درمحیط اینترنت راه اندازی کرده است. متقاضیان از طریق تقسیم بندی‌های انجام شده در این سامانه می‌توانند خدمت مورد نظررا دریافت نمایند.

برای ثبت نام یا دریافت در زمینه خدمات بهین یاب از مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: سایت بهین یاب

 

 

 

بخش ها و خدمات بهین یاب شامل چه مواردی است؟

این درگاه برای ارایه خدمات در 9 بخش بشرح ذیل برنامه ریزی شده است :

  • سرمایه گذار
  • محصولات
  • فناوری
  • منابع انسانی
  • تجارت خارجی
  • تامین مالی
  • بنگاه ها
  • جریان کالا
  • انرژی

خدمات فعال قابل ارائه در بخش سرمایه گذاری سامانه بهین یاب

در بخش سرمایه‌گذاری خدماتی بشرح زیر به متقاضیان بدون نیاز به مراجعه مستقیم از طریق اینترنت و سامانه بهین یاب قابل ارایه است:

  • قابل انجام بودن کلیه خدمات مرتبط و مورد نیاز سرمایه‌گذاران برای  اخذ جواز تاسیس راه اندازی یک واحد صنعتی شامل: صدورجواز، تمدید جواز، اصلاح جواز، انتقال جواز و تعلیق آن
  • قابل انجام بودن کلیه مراحل اخذ پروانه بهره‌برداری کارخانه صنعتی شامل: صدورپروانه، تغییر نام و مالکیت پروانه و تعلیق آن
  • قابل انجام بودن کلیه مراحل صدور پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور
  • داشتن لینک ارتباطی به سامانه صدور پروانه تولید نرم افزار
  • داشتن لینک ارتباطی به سامانه صدور جواز و پروانه بهره برداری انبار ذخیره سازی کالا

همزمان با اخذ جوازهای مذکور سرمایه‌گذاران و صاحبان بنگاه‌های اقتصادی قادرند از طریق بخش سامانه بهین یاب خدمات ثبت گزارش پیشرفت طرح‌های در حال احداث، استعلام وضعیت بنگاه‌ها، اخذ شناسه کسب و کار، ارسال آمار تولید واحدهای صنعتی و خدمات مورد نیاز معافیت‌های گمرگی ورود مواد اولیه ماشین آلات و تاسیسات صنعتی خود را نیز دریافت نمایند. برای دریافت جواز تاسیس و اخذ پروانه بهره برداری کلیک کنید.

خدمات فعال قابل ارائه در بخش محصولات سامانه بهین یاب

در خدمات بهین یاب مرتبط با محصولات، برای صاحبان صنایع به صورت الکترونیکی امکان خرید مواد اولیه پتروشیمی و محصولات فلزی (مس و آلومینیوم) را از طریق بورس کالا صرفاً با تایید سازمان‌های صنعت معدن و تجارت میسر می‌باشد.

برای خرید از طریق بورس کالا ابتدا باید هویت تولیدکننده و نیاز واقعی وی به نوع ومیزان مواد اولیه مشخص شود. بورس کالا فقط به متقاضیانی که از طریق درگاه اینترنتی بهین یاب تائید شده‌اند اجازه خرید می‌دهد. خرید مواد اولیه برای کلیه واحدهای تولیدی صنعتی و صنفی دارای پروانه بهره برداری و پروانه کسب منوط به ارائه وتایید آمار تولید امکان پذیر می‌باشد.

خدمات فعال قابل  ارایه در بخش فناوری چیست؟

خدمات فعال شده بهین یاب در این بخش شامل صدور جواز تاسیس و پروانه واحدهای فنی مهندسی می‌باشد؛ کلیه کارشناسان و مهندسین مشاور که تمایل به مجوز مشاوره صنعتی، معدنی به متقاضیان این حوزه‌ها را با توجه به مدارک تحصیلی اعضا و تجربه کار عملی خود را دارند، می‌توانند بصورت الکترونیکی مجوزفنی مهندسی را دریافت نمایند. زمینه‌های تخصصی که مشاورین فنی مهندسی می‌توانند مجوز بگیرند بشرح ذیل است :

  • سیستم‌های مدیریت و بهبود کیفیت باکد(7421412302)
  •  
  • صنایع اپتیک و لیزر باکد (7421412373)
  •  
  • صنایع برق، الکترونیک، کنترل و اتوماسیون باکد (7421412303)
  •  
  • صنایع غذایی باکد (7421412304)
  •  
  • صنایع شیمیایی باکد (7421412305)
  •  
  • خدمات فنی و مهندسی در زمینه صنایع هوا فضا باکد (7421412306)
  •  
  • صنایع تجهیزات پزشکی و صنایع آزمایشگاه‌های طبی باکد (7421412307)
  •  
  • طراحی صنعتی باکد (7421412308)
  •  
  • محصولات آرایشی و بهداشتی باکد (7421512355)
  •  
  • صنایع لوازم خانگی باکد (7421512334)
  •  
  • تجهیزات مخابراتی باکد (7421412364)
  •  
  • طراحی سازه های صنعتی باکد (7421412380)
  •  
  • مهندسی جوش باکد (7421612312)
  •  
  • مواد و فرآیندهای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی باکد (7421412379)
  •  
  • طراحی و ساخت انباره و باتری باکد (7421412385)
  •  
  • مهندسی مواد و فرآیندهای تولید فلزات باکد (7421412309)
  •  
  • مواد و فرآیندهای تولید محصولات کانی غیر فلزی باکد (7421412363)
  •  
  • خدمات فنی و مهندسی در زمینه صنایع سلولزی باکد (7421412324)
  •  
  • صنایع ماشین سازی و تجهیزات باکد (7421412328)
  •  
  • صنایع حمل و نقل باکد (7421412335)
  •  
  • تولید و بهینه سازی مصرف انرژی باکد (7421412340)
  •  
  • زمین شناسی و معدن باکد (7421412343)
  •  
  • صنایع چرم و نساجی باکد (7421412351)
  •  
  • صنعت دارو باکد (7421412354)
  •  
  • کنترل و کاهش آلاینده های محیطی، آب، فاضلاب و فیلتراسیون باکد (7421412356)
  •  
  • تجهیزات آزمایشگاهای صنعتی باکد (7421412384)
  •  
  • نانو فناوری باکد (7421412369)

خدمات فعال قابل ارائه در بخش  تامین مالی سامانه بهین یاب

دارندگان مجوز درحوزه‌های مختلف ازسازمان های صنعت، معدن و  تجارت برای تکمیل طرح، افزایش یا تثبیت تولید و اشتغال، طرح توسعه، بازسازی و نوسازی بنگاه خود که نیاز به تسهیلات بانکی دارند، می توانند در سه بخش تکمیل طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد، بازسازی و نوسازی و نیز تامین سرمایه در گردش، نسبت به ثبت درخواست تسهیلات مورد نیاز خود از طریق بخش تامین مالی این سامانه اقدام نمایند.

متقاضیان می‌توانند پس از ثبت و ارسال الکترونیکی درخواست، نتایج را از طریق دبیرخانه‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید واقع در سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها تا زمان تصویب و تامین اعتبار مورد نیاز درخواست خود را پیگیری نمایند.

خدمات فعال قابل ارایه در بخش  بنگاه ها

در این بخش صاحبان طرح‌ها و بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند از وزارت صنعت، معدن و تجارت یک شناسه کسب و کار تخصیص داده را بگیرند. این شناسه به منزله هویت و فعالیت بنگاه است. ارایه خدمات به بنگاه‌ها توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت منوط به داشتن شناسه کسب و کار می‌باشد.

همچنن در این بخش امکان ثبت اطلاعات و ارسال گزارش ظرفیت و آمار تولید بنگاه‌های صنعتی، امکان اعلام پیشرفت طرح‌های درحال احداث صنعتی و بروز رسانی اطلاعات انبارهای ذخیره کالا در کشور نیز فراهم شده است. سایر حوزه‌های طراحی شده در سامانه بهین یاب در حال تکمیل و فعال سازی می‌باشد.

بسیاری از بخش‌های سامانه نیاز به طرح توجیهی دارد، می‌توانید طرح مورد نظرتان را با اطمینان به کیفیت و قیمت مناسب آن خریداری کنید. جهت خرید و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

نحوه ثبت نام در بهین یاب 

حال برای آن که بتوانید از خدمات سامانه بهین یاب بهره ببرید، ابتدا لازم است که وارد سایت بهین یاب (behinyab.ir)  بشوید. برای نمونه نحوه ثبت درخواست جهت جواز واحد تولیدی را شرح خواهیم داد. پس از آن که وارد سامانه شدید، بر روی کلید بخش سرمایه گذاری بزنید.

 

در صفحه ای که باز می‌شود. می‌توانید انواع خدمات مربوطه به این بخش را ملاحظه نمایید. برای درخواست جواز تاسیس، از کادر فرایندهای جواز تاسیس واحدهای تولیدی، گزینه صدور را انتخاب نمایید.

 

حال صفحه ای برای ثبت اطلاعات اولیه برای‌تان باز می‌شود، اگر قبلا نام کاربری و رمز عبور دریافت کرده‌اید، می‌توانید از همین قسمت وارد شوید.

 

در غیر این صورت دکمه ثبت نام را بزنید تا حساب کاربری خود را ایجاد نمایید.

 

حال در صفحه جدیدی که وارد شدید باید تمام آیتم هایی که ستاره قرمز دارند را پر کرده و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید و در آخر دکمه تایید را بزنید.

 

حال به صفحه مشخصات بنگاه هدایت می‌شوید، در این قسمت باید حقیقی یا حقوقی بودن مجوز را مشخص کنید. نکته ای که قابل ذکر است، مجوز برای اشخاص حقیقی تنها به نام یک نفر صادر خواهد شد. نکته دیگر این که افراد حقیقی باید مشخصات بنگاه و دفتر (یعنی شماره یک و شماره چهار) را تکمیل بکنند و شخصیت‌های حقوقی مشخصات بنگاه، مشخصات مدیر عامل و دفتر (یعنی شماره های 1، 2 و 4) را حتما باید تکمیل کنند.

 

پس از ایجاد حساب کاربری چه باید بکنیم؟

تا به اینجا نام کاربری و رمز عبور ایجاد و ثبت نام اولیه تکمیل گردید. حال برای آن که بتوانید فرایند صدور را انجام دهید دوباره وارد صفحه اصلی سایت بهین یاب (behinyab.ir) شده، مجدد وارد قسمت سرمایه گذاری شده و گزینه صدور را انتخاب کنید. حال نام کاربری و رمز خود را وارد کرده و وارد حساب کاربری تان شوید.  در صفحه اول پرتال‌تان می‌بینید که 5 گام تعریف شده است. با توجه به پروژه، تولید و عنوان طرح تون این 5 گام را باید طی بکنید. در هر قسمت تایید را بزنید تا وارد گام بعد خواهید شد. 

 

بعد از اینکه در 5 گام اطلاعات پروژه را وارد کردید و ثبت نهایی را زدید، گام 6 ظاهر خواهد شد که تایید نهایی ثبت هست. با تایید گام 6، تیک سبز می‌گیرید و درخواست شما برای کارشناس مربوطه به واحد ذیصلاح در صنایع معادن استان مربوطه واگذار می‌شود.

خدمات کاردوک در ارتباط با سامانه بهین یاب

  • ثبت درخواست در بهین یاب
  • رفع نقص و پاسخ به سوالات شما
  • مشاوره جهت تکمیل درخواست
  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار اختصاصی توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارایه فرمولاسیون انواع مکمل‌های غذایی و دارویی قابل استفاده در تولید محصولات 
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه خدمات بهین یاب می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: سایت بهین یاب

  • پرهام عبدی
  • ۰
  • ۰

آدرس اداره صنایع و معادن استان خراسان رضوی چیست؟ بسیاری از کسب و کارها و صاحبان مشاغل برای دریافت خدمات مربوطه، باید به اداره صنایع معادن مراجعه کنند. اما قبل از مراجعه باید بدانید که بسیاری از این خدمات به صورت اینترنتی از طریق سامانه بهین یاب ارائه می‌شود. کارشناسان کاردوک به شما برای دریافت خدمات هر چه بهتر راهنمایی لازم را ارائه می‌دهند.

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: صنایع و معادن خراسان رضوی

 

 

 

آدرس اداره صنایع و معادن و تجارت استان خراسان رضوی شهر مشهد

آدرس و اطلاعات مهم در مورد صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی به شرح زیر می‌باشد:

آدرس اداره صنعت و معدن استان خراسان رضوی :

خراسان رضوی-مشهد-بلوار خیام-بعداز چهارراه ارشاد-سازمان صنعت،معدن و تجارت استان خراسان رضوی

 

شماره تماس:

۰۵۱-۳۷۶۲۲۳۶۱-۹

 

آدرس ایمیل:  info@mimt.gov

 

 

آدرس وب سایت: khr.mimt.gov.ir

ساعات کاری : از شنبه تا چهارشنبه از ساعت هفت و نیم تا دو نیم (7:30 تا 14:30) و پنجشنبه ها از ساعت (7:30 تا 13:30)

خدمات صنایع معادن استان خراسان رضوی

تمام کسانی که با حوزه صنعت، معدن و تجارت درگیر هستند می‌دانند که این سازمان خدمات بسیاری از گرفتن وام تا ارائه جواز را انجام می‌دهد. مهم‌ترین خدمات صنعت و معدن عبارتند از؛

بررسی و ارائه جواز و پروانه برای طرح‌های صنعتی

ارائه واحدی با امکانات صنعتی در شهرک‌های صنعتی

ارائه وام برای طرح‌هایی با توجیه اقتصادی

ارائه سهمیه مواد اولیه

اعلام آمارهای واحدهای تولیدی و صنعتی

و….

خدمات الکترونیکی صنایع معادن

سازمان صنایع، معادن و تجارت (صمت) با توجه به پیشرفت تکنولوژی همانند سایر حوزه‌ها بسیاری از خدمات خود را به صورت آنلاین و از طریق اینترنت ارائه می‌دهد. بهین یاب یکی از جامع‌ترین سامانه های مربوطه به صنایع، معادن و تجارت کشوری است. 

 

خدمات قابل ارائه کاردوک

شرکت کاردوک به صاحبان مشاغل و کارآفرینان در تمامی مراحل انجام پروژه خدمات ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در زمینه‌های زیر با کارشناسان تماس گرفته و راهنمایی لازم را دریافت کنید.

مشاوره کسب و کار

اصلاح طرح توجیهی و نوشتن طرح توجیهی

انجام تمام امور مربوط به سامانه بهین یاب

عیب یابی پروژه

مکان یابی و اجرای پروژه

دریافت جواز تاسیس صنعتی و پروانه بهره برداری

تامین مالی و دریافت وام 

تامین تجهیزات و معرفی دستگاه های مناسب

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: صنایع و معادن خراسان رضوی

  • پرهام عبدی
  • ۰
  • ۰

با قانونی شدن استخراج بیت کوین، بسیاری از سرمایه گذاران به دنبال راهی برای ثبت درخواست مجوز استخراج بیت کوین هستند. برای شروع به هر فعالیت صنعتی نیاز به آگاهی از قوانین مربوط به آن حوزه و کسب مجوزهای لازم از ارگان‌های مربوطه است. به دلیل تازگی ورود صنعت رمز ارزها، افراد محدودی از قوانین و چگونگی ارائه مجوز از جانب سازمان‌های مربوطه اطلاعات دارند. کارشناسان مجرب مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک با تجربه چندین ساله در عرصه صنعت و تجارت می‌توانند شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه درخواست مجوز استخراج بیت کوین می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: قانونی شدن صدور مجوز استخراج بیت کوین و رمز ارزها

 

 

برای درخواست مجوز استخراج بیت کوین به کدام ارگان باید مراجعه کرد؟

فرایند گرفتن جواز تولید بیت کوین و سایر رمز ارزهای دیجیتالی همانند اخذ جواز تاسیس سایر کالاهای صنعتی از طریق سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان های کشور صورت می‌گیرد. لذا متقاضیان احداث واحد تولید بیت کوین باید درخواست خود را در سامانه بهین یاب (متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت) از طریق اینترنت ثبت نماید. برای ثبت نام در سامانه بهین یاب کلیک کنید.

 

مراحل صدور و  درخواست مجوز استخراج بیت کوین

متقاضی سرمایه گذاری تولید بیت کوین پس از ثبت نام در بهین یاب و تهیه طرح توجیهی فنی اقتصادی باید اطلاعات فنی و مالی آن را وارد سامانه مذکور نماید و پس از نهایی شدن ورود اطلاعات به کارشناس مسئول بررسی کننده در ادارات صنعت، معدن و تجارت مراجعه و با هماهنگی خانه‌های صنعت، معدن و تجارت ضمن اصلاح و تایید اطلاعات وارده فنی و مالی، فرم استعلام‌های شرکت شهرک‌های صنعتی شهرستان محل فعالیت و همچنین اداره محیط زیست همان استان را دریافت نمایند. برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

با مراجعه به شرکت شهرک‌های صنعتی در یکی از شهرک‌های صنعتی زمینی را با ابعاد و مساحت مورد نیاز برای احداث محل مورد نیاز مزرعه تولید بیت کوین رزرو کرده و به همراه پاسخ مثبت اداره محیط زیست شهرستان مورد نظر به سازمان صنعت و معدن تحویل دهد.

در مرحله بعد با مراجعه به بانک هزینه صدور جواز تاسیس را به حساب خزانه دولت پرداخت و رسید کاغذی صاحب حساب را تحویل کارشناس مسئول صدور جواز تاسیس نمایند تا امکان طی مراحل چاپ و صدور جواز تاسیس با امضا ریاست سازمان صمت آن استان فراهم گردد.

 

ضوابط صدور پروانه بهره برداری تولید بین کوین

پس از صدور جواز تاسیس و خرید زمین در شهرک صنعتی و اتمام مراحل ساخت و ساز ساختمانی،خرید امتیازهای برق، آب، گاز، مخابرات، نصب تاسیسات و ماشین آلات، متقاضی می‌‍تواند در خواست پروانه بهره برداری کند. برای اطلاع از مدارک مورد نیاز برای جواز تاسیس کلیک کنید.

الزامات مهم در صدور پروانه بهربرداری بیت کوین

سرمایه گذار باید در مسیر انتخاب طرح تولید بیت کوین با ضوابط ذیل آشنا باشد.

1-استقرار طرح استخراج رمز ارز تنها در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب و نیروگاه‌ها امکان‌پذیر است.

2- صدور و یا اصلاح جواز تاسیس برای استخراج رمز ارز در محل واحدهای تولیدی فعال صنعتی و معدنی ممنوع می‌باشد.

3-صدور جواز تاسیس برای متقاضیانی که مجموع برق مصرفی تجهیزات و ماینرهای آن‌ها کمتر از 250 کیلووات(ولت-آمپر) باشد، ممنوع است.

4-در صورتی که به هر دلیلی امکان استقرار بنگاه در شهرک و نواحی صنعتی وجود نداشته باشد؛ ارائه قرار داد اجاره منعقده در محل با کاربری صنعتی در دفاتر اسناد رسمی و دارای کد رهگیری الزامی است. همچنین استقرار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی منوط به موافقت شرکت شهرک‌های صنعتی محل استقرار بنگاه می‌باشد.

5- اطلاعات ثبت شده در سامانه بهین‌یاب به وزارت نیرو ارسال می‌گردد و پس از اختصاص انشعاب برق، وزارت نیرو اطلاعات را به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام می‌نماید.

5-رعایت قوانین و مقررات زیست محیطی با استعلام از حفاظت محیط زیست استان صورت می‌پذیرد.

6- اعتبار جواز تاسیس صادره شش ماهه بوده و با ارائه گزارش پیشرفت فیزیکی طرح و تائید آن توسط سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها فقط برای یکبار قابل تمدید است.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه درخواست مجوز استخراج بیت کوین می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: قانونی شدن صدور مجوز استخراج بیت کوین و رمز ارزها

  • پرهام عبدی
  • ۰
  • ۰

آدرس اداره صنایع و معادن استان خراسان شمالی چیست؟ بسیاری از کسب و کارها و صاحبان مشاغل برای دریافت خدمات مربوطه، باید به اداره صنایع معادن مراجعه کنند. اما قبل از مراجعه باید بدانید که بسیاری از این خدمات به صورت اینترنتی از طریق سامانه بهین یاب ارائه می‌شود. کارشناسان کاردوک به شما برای دریافت خدمات هر چه بهتر راهنمایی لازم را ارائه می‌دهند.

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: صنایع و معادن خراسان شمالی

 

 

 

آدرس اداره صنایع و معادن و تجارت استان خراسان شمالی

آدرس و اطلاعات مهم در مورد صنعت، معدن و تجارت استان خراسان شمالی به شرح زیر می‌باشد:

آدرس اداره صنعت و معدن استان خراسان شمالی در شهر بجنورد:

بجنورد _ میدان قائم (بازرگانی)

 

شماره تماس:

۳۱۵۵۲-۰۵۸ یا ۰۵۸۳۲۲۲۵۹۵۵ و ۰۵۸۳۲۲۴۴۰۰۶ و ۰۵۸۳۲۲۴۴۰۰۵

 

 

آدرس ایمیل: info@mimtkhorasan.gov.ir

 

آدرس وب سایت: nkh.mimt.gov.ir

ساعات کاری : از شنبه تا چهارشنبه از ساعت هفت و نیم تا دو نیم (7:15 تا 14:15) و پنجشنبه ها از ساعت (7:15 تا 13:15)

خدمات صنایع معادن استان خراسان شمالی (شهر بجنورد )

تمام کسانی که با حوزه صنعت، معدن و تجارت درگیر هستند می‌دانند که این سازمان خدمات بسیاری از گرفتن وام تا ارائه جواز را انجام می‌دهد. مهم‌ترین خدمات صنعت و معدن عبارتند از؛

بررسی و ارائه جواز و پروانه برای طرح‌های صنعتی

ارائه واحدی با امکانات صنعتی در شهرک‌های صنعتی

ارائه وام برای طرح‌هایی با توجیه اقتصادی

ارائه سهمیه مواد اولیه

اعلام آمارهای واحدهای تولیدی و صنعتی

و….

خدمات الکترونیکی صنایع معادن

سازمان صنایع، معادن و تجارت (صمت) با توجه به پیشرفت تکنولوژی همانند سایر حوزه‌ها بسیاری از خدمات خود را به صورت آنلاین و از طریق اینترنت ارائه می‌دهد. بهین یاب یکی از جامع‌ترین سامانه های مربوطه به صنایع، معادن و تجارت کشوری است.

خدمات قابل ارائه کاردوک

شرکت کاردوک به صاحبان مشاغل و کارآفرینان در تمامی مراحل انجام پروژه خدمات ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در زمینه‌های زیر با کارشناسان تماس گرفته و راهنمایی لازم را دریافت کنید.

مشاوره کسب و کار

اصلاح طرح توجیهی و نوشتن طرح توجیهی

انجام تمام امور مربوط به سامانه بهین یاب

عیب یابی پروژه

مکان یابی و اجرای پروژه

دریافت جواز تاسیس صنعتی و پروانه بهره برداری

تامین مالی و دریافت وام

تامین تجهیزات و معرفی دستگاه های مناسب

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: صنایع و معادن خراسان شمالی

  • پرهام عبدی
  • ۰
  • ۰

پس انداز کردن یکی از راه‌های ایجاد امنیت برای هر کسی است. شاید عجیب به نظر برسد، اما هستند آدم‌هایی با درآمد بالا که در آخر ماه باز هم برای مخارج‌شان با کمبود نقدینگی مواجه می‌شوند. بنابراین توجه به پس‌انداز برای هر کس با هر درآمدی واجب است. برای آن که بتوانید مقداری پول در آخر هر ماه کنار بگذارید، نیاز به برنامه‌ریزی دقیق دارید. رفاه بیشتر، احساس امنیت، آسودگی خیال، قدرت خرید و… از جمله اهداف کلی است که می‌توانید برای پس انداز خود تعیین کنید. شاید با خود بگویید “با این درآمد ناچیز هرگز نمی‌توانم به خواسته‌هایم برسم”، اما خوب است بدانید بسیاری از افراد موفق توانسته‌اند با پس انداز خود به ایده‌هایشان پر و بال دهند. در ادامه بهترین روش‌های پس انداز کردن حتی با درآمد کم را شرح داده‌ایم.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار از مرکز کاردوک می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: بهترین راه پس انداز ماهانه با درآمد کم 

 

بهترین روش های پس انداز کردن

یکی از بهترین راه های مدیریت پول، پس انداز کردن است. استفاده از روش های پس انداز جهت به کارگیری منابع مالی در سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت و زودبازده نیز مفید هست. به علاوه با پس اندازهای خود (هر چند ناچیز) می‌توانید در یک بازه زمانی تغییراتی در زندگی خود ایجاد کنید. اما در نظر داشته باشید که پس انداز کردن در یک خانواده مختص یک فرد نیست، بلکه تمام اعضای خانواده باید برای به تحقق رسیدن اهداف پس انداز تلاش کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین روش‌های پس انداز کردن را مرور کنیم. برای اطلاع از بهترین راه های کسب درآمد و کار با سرمایه کم کلیک کنید.

1- در قدم اول مخارج و منابع مالی را مشخص کنید

همانطور که بیان شد، شما برای دخل و خرج‌تان باید برنامه داشته باشید. برای این کار لازم است بودجه بندی کنید. برآورد کنید چه مقدار عایدی دارید، سپس خرج‌های قابل پیش بینی خود را معین کنید. برای دقیق‌تر شدن برنامه، جدولی تهیه کنید و هزینه‌ها را یادداشت نمایید. با مشخص شدن هزینه‌ها بهتر می‌توانید از خرج‌های غیرضروری جلوگیری کنید.

در جدول خود هزینه‌های اجاره خانه، قبوض (برق، آب، گاز)، بیمه، کلاس‌های آموزشی، رفت و آمد، خوراک، تفریح، پوشاک و… را مشخص کنید. مسلما کسانی که درآمد کمی دارند، نمی‌توانند در یک بازه زمانی برای همه هزینه‌های گفته شده بودجه تعیین کنند. پس برای آن‌ها اولویت بندی کنید، برای مثال در یک دوره پوشاک تهیه کنید و از زمانی که برای خرید خود می‌گذرانید لذت ببرید و در دوره بعدی آن بودجه را به تفریح خود اختصاص دهید.

2- پس انداز کردن | هزینه های رفت آمد را کاهش دهید

استفاده از وسیله نقلیه چه شخصی و چه عمومی برای شما هزینه‌های گرافی به وجود می‌آورد. پس تا جایی که می‌توانید از رفت و آمدهای غیرضروری خودداری کنید. در زمان‌هایی که ترافیک نیست از وسیله نقلیه‌تان استفاده کنید، اینگونه هزینه سوخت و اصطحلاک ماشین‌تان نیز کاهش می‌یابد.

همچنین می‌توانید با استفاده از وسایل نقلیه عمومی مثل مترو هم زودتر به مقصدتان برسید و هم در هزینه پارکینگ صرفه جویی کنید. یکی دیگر از روش‌های کاهش هزینه حمل و نقل انتخاب مقاصد نزدیک به محل زندگی است؛ شما می‌توانید محل کار، مرکز خرید و مدرسه بچه‌ها را نزدیک به محل زندگی خود انتخاب کنید، اگر صرف زمان و انرژی برای دسترسی به این مقاصد بیش از میزان هزینه مالی آن است، شاید زمان آن رسیده تغییری در وضعیت زندگی خود ایجاد بکنید.

3- حساب پس انداز خود را جدا کنید

با جدا کردن حساب پس اندازتان، تا آخر دوره مطمئن خواهید بود که مقدار پول در نظر گرفته شده برای پس انداز از هزینه‌های دیگرتان جداست. با این کار در واقع خود را مجبور کرده‌اید تا کمی سختی را به جان خریده و طبق برنامه عمل کنید.

4- پس انداز کردن | در فصل تخفیفات خرید کنید

همه ما اصطلاح “نوبر شه” را شنیده‌ایم. بسیاری از کالاها در ابتدای فصل و یا در اولین تولیدات گران‌تر هستنند. می‌توانید همین کالاها را در زمان دیگر ارزان‌تر خریداری کنید. با خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای حتی برای خرید خوراک خانواده تخفیفات بگیرید. این گونه می‌توانید از بودجه پوشاک و خوراک خود برای پس انداز برداشت کنید.

5- از بیمه درمانی استفاده کنید

قوانین مربوط به بیمه‌ها و بیمارستان‌های طرف قرار داد بیمه خود را از قبل شناسایی کنید. این گونه در زمان‌های اورژانسی می‌دانید که به کجا باید مراجعه کنید. بابت بیمه‌تان هزینه پرداخته‌اید، پس باید در زمان‌های مورد نیاز از آن استفاده کنید.

6- پس انداز کردن | خدمات رایگان دریافت کنید

بسیاری از مراکز تازه تاسیس جهت بازاریابی خدمات رایگان ارائه می‌دهند. می‌توانید از این خدمات در فرصت مناسب استفاده کنید. یکی دیگر از خدماتی که در هر زمانی می‌توانید رایگان استفاده کنید، خدمات آرایشی و پیرایشی است که توسط آموزشگاه‌های زیبایی ارائه می‌شود. در این آموزشگاه‌ها هنرجویان به دنبال مدل برای کار خود هستند. می‌توانید با یافتن این آموزشگاه‌ها از هزینه های زیبایی خود بکاهید.

7- سفر با نرخ ارزان

اگر اهل گشت و گذار هستید، لازم نیست سال‌ها کار کنید تا به آرزوهایتان برسید. می‌توانید با هزینه‌های بسیار پایین به مناطق گردشگری زیادی بروید. یکی از ساده‌ترین راه ها استفاده از تورهای لحظه آخر و بلیط های چارتری است. اما اگر انقدر هم نمی‌خواهید هزینه کنید، انتخاب‌های دیگری هم دارید. این روزها کوله گردی، سفر با ماشین و یک چادر خواب، تعویض خانه با شخصی در شهری دیگر و… بسیار رایج شده‌اند. شما هم می‌توانید برای کسب تجربه‌های جدید آن‌ها را امتحان کنید.

8- پس انداز کردن | خرج خود را مدیریت کنید

برداشتن مبلغی معین از حساب و مشخص کردن سقف هزینه برای یک دوره زمانی به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر حساب‌تان را کنترل کنید. در این روش باید از موجودی حساب خود دائم اطلاع داشته باشید، پس بهتر می‌توانید طی روز هزینه‌های غیرضروری خودتان را شناسایی و حذف نمایید.

9- ارزان خریدن همیشه هم خوب نیست

حتما این جمله معروف را شنیده اید که “انقدر پولدار نیستم که جنس ارزان بخرم”، این جمله به کیفیت و ماندگاری اجناس اشاره دارد. فرض کنید ماشین لباسشویی با قیمت 3میلیون تومانی برای شما 3 سال مفید کار می‌کند، اما بعد از این مدت باید هر سال برای تعمیر آن هزینه کنید. در حالی که از همان ابتدا کافی بود با کمی هزینه بیشتر ماشین لباسشویی با کیفیت بالاتر خریداری نمایید.

10- برخی محصولات را اجاره کنید

می‌توانید برای پس انداز کردن ، اجناسی که تنها یکبار استفاده می‌شوند را اجاره نمایید. لباس عروس یکی از رایج‌ترین این اجناس است. اما اقلام دیگری مثل کتاب، فیلم، ظروف مجلسی، لباس‌های مجلسی و… را نیز می‌توانید اجاره کنید. برای این منظور سایت‌ها و راه‌های ارتباطی مختلفی جهت ارتباط متقاضیان و ارائه کنندگان به وجود آمده است.

11- از آن چه که دارید مراقبت کنید

پس انداز کردن همیشه به معنای کنار گذاشتن نقدینگی نیست. تمام اجناسی که در منزل دارید، سرمایه‌های شما هستند. پس برای نگهداری هر آن چه که دارید کوشا باشید. هر چه بهتر از اسباب خود نگهداری کنید، طول عمر آن‌ها بیشتر شده و هزینه کمتری صرف تعمیر و یا جایگزینی‌شان می‌پردازید.

12- همیشه بدانید چقدر پول دارید

برای آن که بتوانید پس انداز کنید بهتر است همیشه از حساب خود اطلاع داشته باشید. این کار باعث می‌شود از خرج‌های بیهوده جلوگیری کنید. خیلی اوقات با دیدن اجناس ارزان وسوسه به خرید می‌شوید، با آگاهی از مانده حساب خود همیشه به یاد دارید که با پرهیز از خریدهای بیهوده می‌توانید مانع هزینه‌های گراف شوید.

13- یاد بگیرید و نایستید

برای آن که بتوانید پیشرفت کنید، علاوه بر داشتن جیب پر پول نیاز به آگاهی و اطلاعات کافی جهت بیشتر کردن سرمایه‌تان را دارید. پس دائم برای بزرگ‌تر کردن حساب‌تان، از سرمایه گذاری‌ها و بازاریابی‌ها اطلاع کسب کنید، هرگز بدون اندیشه سرمایه خود را هر چند اندک در جایی که اطلاعی از نتیجه آن ندارید، سرمایه گذاری نکنید. با این اقدامات می‌توانید جلوی ضررهای پیشرو را بگیرید.

انواع روش های پس انداز کردن پول

تورم سالانه و بالا رفتن قیمت‌ها خود باعث عدم امینت شغلی است. برای کاهش استرس ناشی از این جریاناتِ روزانه، پس انداز اهمیت زیادی دارد. با پس انداز کردن می‌توانید از ثبات مالی خود و خانواده‌تان اطمینان حاصل کنید. در ادامه سه روش پس انداز اصلی را شرح داده‌ایم. شما می‌توانید با دریافت مشاوره از کارشناسان مرکز کاردوک از بهترین روش‌های درآمدزایی با سرمایه کم آشنا می‌شوید.

حساب پس انداز برای بازنشستگی

برای دوران پیری هر چقدر زودتر دست بجنبانید، بهتر است. فکر نکنید همیشه جوان می‌مانید و می‌توانید در مکان های مختلفی تجربه کسب کنید. با پرداخت بیمه و سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت استقلال خود را در سال‌ها پیری نیز تضمین کنید.

حساب پس انداز اضطراری

یک بخش از درآمد خود را به حسابی جهت کارهای ضروری واریز کنید. این بخش از پول شما باید قابل دسترس باشد. از این پول در مواقع اورژانسی می‌توانید استفاده کنید.

حساب پس انداز شخصی

هر کس در زندگی خواسته‌هایی دارد که با رسیدن به آن‌ها، انگیزه و شادابی لازم جهت ادامه راه و پیشرفت را باز می‌یابد. شما هم برای رسیدن به خواسته‌های کوچک و بزرگ خود پس انداز داشته باشید. با این پس انداز خود در بازه‌های زمانی مختلف می‌توانید بدون در نظر گرفتن امنیت مالی خود بی محابا برای علایق‌تان خرج نمایید.

پس انداز در بانک ها و دیگر بنگاه های مالی

حتما شما هم اصطلاح “پول پول می آورد” را شنیده‌اید؛ یکی از راه های افزایش مانده حساب استفاده از بازار پول برای به دست آوردن نقدینگی و سود بیشتر است. حساب‌های بلند مدت، بورس اوراق بهادار، مشارکت و… از جمله راه‌های افزایش مانده حساب با استفاده از خود پول است. می‌توانید با دریافت مشاوره از کارشناسان مرکز کاردوک از بهترین روش های پس انداز و استفاده مفید از پس اندازهای هر چند ناچیز خود بهره مند شوید.

سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها

یکی از جدیدترین راه های افزایش پس‌انداز با خود پول، خرید رمز ارزها و سرمایه گذاری در این بازار است. با دریافت مشاوره سرمایه گذاری ارز دیجیتال کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: بهترین راه پس انداز ماهانه با درآمد کم

  • پرهام عبدی