مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک آماده است تا به شما در زمینه های مختلف کاریابی ،مشاوره کسب وکار ، مشاوره سرمایه گذاری، ثبت شرکت ف امور بیمه و مالیاتی و ...

طبقه بندی موضوعی

۱۳ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

رزومه نویسی یکی از مهم ترین اقدامات شما برای ورود به بازار کار است. قبل از نوشتن آن لازم است ابتدا برای خود رزومه ای قوی ایجاد بکنید. داشتن یک رزومه قوی به شما کمک می‌کند تا مورد توجه کارفرمای خود قرار بگیرید. رزومه نشان دهنده این است که شما چه توانایی به خصوصی دارید و چقدر حاضرید برای آن تلاش بکنید؟ رزومه می‌تواند یک خلاصه از زندگی حرفه‌ای شما باشد. پس باید به بهترین شکل ممکن نوشته شود. در ادامه به نکات مربوط به رزومه نویسی اشاره کرده ایم.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه رزومه نویسی می توانید با شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: رزومه نویسی

رزومه نویسی

شاید فکر کنید نوشتن یک رزومه قوی کار بسیار سختی است؛ اما برعکس، شما هم می‌توانید به صورت حرفه‌ای یک رزومه خوب بنویسید و موجب تعجب کارفرمای خود شوید. در ادامه با ذکر چند مرحله ساده به شما یاد می‌دهیم که چگونه یک رزومه حرفه‌ای بنویسید. برای اطلاع از سایر نکات مربوط به مصاحبه کاری کلیک کنید.

گام اول در رزومه نویسی | مشخص کردن هدف

شما باید به طور کامل برای خودتان مشخص کنید که رزومه شما برای گرفتن یک شغل خاص معتبر است و با سایر رزومه‌ها باید فرق داشته باشد. اگر به دنبال شغل مناسبی برای خود هستید باید رزومه خود را در جهت هدف‌تان پر کنید.

گام دوم در رزومه نویسی | تکمیل اطلاعات شخصی

حالا که شما می‌دانید باید در چه زمینه رزومه بنویسید باید اطلاعات شخصی خود را تکمیل کنید. در این اطلاعات باید نام، نام خانوادگی، آدرس دقیق محل سکونت، تاریخ تولد، شماره تلفن ثابت و شماره تلفن همراه خود را یادداشت کنید.

اگر بتوانید در رزومه کاری خود از عکس استفاده کنید، می‌تواند به عنوان یک امتیاز مهم برای شما ثبت شود. گذاشتن یک عکس سه در چهار در رزومه به کارفرما این احساس را منتقل می‌کند که شما برای دریافت این شغل فکر همه را جا را کرده‌اید. بنابراین اگر می‌خواهید از عکس استفاده کنید، آن را در بالای صفحه سمت چپ قرار دهید.

گام سوم در رزومه نویسی | مشخصات تحصیلی

این یکی از مهمترین قسمت‌های رزومه به شمار می‌رود. باید مدارک تحصیلی خود را بنویسید. فرقی نمی‌کند که چند مدرک تحصیلی دارید، همه را به صورت کامل با ذکر دانشگاه محل تحصیل، ذکر کنید. مقالات نوشته شده توسط شما و همچنین عنوان و نمره دفاع از پایان‌نامه خود را به صورت دقیق ذکر کنید. یادتان باشد که کارفرمایان اول از همه به سراغ سوابق تحصیلی شما می‌روند و این قسمت را در ابتدا مطالعه می‌کنند.

گام چهارم در رزومه نویسی | سوابق شغلی

این مورد نیز یکی از مهم‌ترین بخش‌های رزومه شما را تشکیل می‌دهد. همانطور که سوابق تحصیلی خود را یادداشت کرده‌اید به ذکر سوابق شغلی خود نیز بپردازید. هر چه که بوده را به صورت ریز و درشت یادداشت کنید. این برای کارفرمایان مهم است که شما در گذشته در چه سِمتی فعالیت می‌کردید. پس این قسمت را با دقت یادداشت کنید.

گام پنجم در رزومه نویسی | ذکر علاقه‌مندی‌ها

قرار نیست تمام بخش‌های رزومه شما فقط به سؤالات کارفرما پاسخ دهد. شما در این قسمت می‌توانید علایق خود را یادداشت کنید. یادتان باشد این علاقه‌مندی در جهت کاری باشد نه مثلاً “علاقه به فلان غذا”. این بخش الزامی نیست و شما می‌توانید از پُر کردن آن خودداری کنید.

نکات مهم در نوشتن یک رزومه

برای نوشتن یک رزومه چند نکته دیگر نیز وجود دارد که باید به آن دقت کنید:

1- ساده نویسی

رزومه شما باید به زبان فارسی باشد. از به کار بردن کلمات پیچیده و غیرقابل فهم خودداری کنید. طوری بنویسید که کارفرما از شما نخواهد یک قسمت را برایش بخوانید. متن شما باید ساده، روان و قوی باشد. اگر فکر می‌کنید به کار بردن واژه‌های پیچیده باعث جذب کارفرما می‌شود در اشتباه هستید. این کار ممکن است ارزش رزومه شما را پیش او پایین آورد.

2- خودتان را ارزیابی کنید

قبل از اینکه برای کاری شروع به نوشتن رزومه کنید ببینید که شما به درد این کار می‌خورید و یا این کار به درد شما می‌خورد یا نه؟ اگر می‌خواهید وارد شغلی شوید که هیچ علاقه‌ای به آن ندارید، این موضوع روی قوت رزومه شما تأثیر منفی می‌گذارد و کارفرما به راحتی این موضوع را می‌فهمد. پس برای شغلی رزومه بنویسید که واقعاً خواهان آن هستید.

3- مختصر بنویسید

برخی از افراد فکر می‌کنند می‌توانند یک رزومه را در چند صفحه بنویسند و شاید فکر می‌کنند این کار روی کارفرما تأثیر مثبت می‌گذارد. اینطور نیست. رزومه نوشته شما نباید آنقدر طولانی باشد که از حوصله کارفرما خارج شود و نباید آنقدر کوتاه باشد که کارفرما متوجه نشود که دقیقاً شما که هستید و چه می‌خواهید. پس در رزومه نویسی دقت کنید و از هر گونه زیاده‌گویی در متن، جداً خودداری کنید.

4- نداشتن غلط املایی

هیچ چیزی در یک رزومه بدتر از داشتن غلط املایی نیست. غلط املایی کیفیت رزومه شما را پایین می‌آورد و کارفرما فکر می‌کند که شما برای کاری که میخواهید انجام دهید اهمیتی قائل نیستید. فکر نکنید که کارفرما چیزی را از قلم می‌اندازد. او حتی کوچکترین غلط‌های املایی را پیدا می‌کند. می‌توانید رزومه خود را چند بار بخوانید و یا از دوستان خود بخواهید که این کار را برایتان انجام دهند. وقتی از صحت متن خود مطمئن شدید آن را به کارفرما بدهید تا رزومه شما را بررسی کند.

5- به روز رسانی

فرقی نمی‌کند که رزومه شما به صورت PDF است و یا به صورت ورق کاغذ. باید همیشه رزومه خود را به روز رسانی کنید و بعد آن را به کارفرما تحویل دهید. هر چقدر رزومه کاری شما به روز باشد در نگاه کارفرما این معنی را می‌دهد که شما انسان فعالی بوده و برای کارهای خود ارزش و اهمیت قائل هستید.

جان کلام ما…

همانطور که مشاهده کردید نوشتن یک رزومه کار سختی نیست و شما به راحتی می‌توانید به تنهایی این کار را انجام دهید. نکته‌ای که باعث می‌شود تا رزومه افراد نسبت به سایرین برتری داشته باشد، کیفیت است. سعی کنید رزومه خود را با کیفیت خوبی بنویسید تا بتوانید توجه هر کارفرمایی را به خود جلب کنید. یادتان باشد که رزومه شما نشانی از شخصیت شماست، پس برای آن وقت کافی بگذارید تا بهترین رزومه را بنویسید. برای اطلاع از نکته هایی که باعث قوت رزومه می شوند با مشاوران مرکز کاردوک تماس بگیرید.

سؤالات متداول

رایج‌ترین اشتباهی که افراد در زمینه نوشتن رزومه مرتکب می‌شوند چیست؟

متأسفانه شایع‌ترین اشتباهی که افراد انجام می‌دهند این است که یادشان می‌رود برای چه رزومه می‌نویسند و همین موضوع باعث می‌شود به مسائلی بپردازند که اصلاً ارتباطی با موضوع ندارد. در حین نوشتن رزومه به خودتان یادآوری کنید که برای چه چیزی رزومه می‌نویسید.

از چه عباراتی نباید در نوشتن رزومه استفاده کنیم؟

برخی از عبارت‌ها هستند که شما نباید در رزومه خود آن را بنویسید چون اعتبار آن را پایین می‌آورد. مثلاً پیش از حد از خودتان تعریف نکنید و یا نگویید که «من مهارت بالایی در استفاده از فلان نرم افزار دارم». در انتخاب عبارت‌های مناسب در نوشتن رزومه خود دقت داشته باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رزومه نویسی می توانید با شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: رزومه نویسی



:: بازدید از این مطلب : 181
  • پرهام عبدی
  • ۰
  • ۰

آیا با مشاغل پر درآمد برای زنان آشنایی دارید؟ امروزه کسب درآمد می‌تواند برای هر خانمی مفید باشد، چون احساس قوی بودن و موفقیت را به فرد منتقل می‌کند. یکی از دلایل مهم پرطرفدار بودن برخی از مشاغل، درآمد بالای آن است. با توجه به افزایش خانم‌های تحصیل کرده و تمایل آن‌ها به انجام فعالیت‌های اجتماعی و کسب درآمد، تعداد خانم‌های شاغل روز به روز در حال افزایش است. در این مقاله به سراغ راهکارهایی می‌رویم که شاید در نگاه اول سودآور به نظر نرسند اما می‌توانند شما را به استقلال مالی برسانند. برای دریافت مشاوره کسب و کار کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاغل پر درآمد برای خانم‌ها می توانید با شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : مشاغل پر درآمد برای زنان

مشاغل پر درآمد برای خانم‌ها

وقتی از شغل پردرآمد برای خانم‌ها صحبت می‌کنیم، ذهن اکثر افراد به دنبال مشاغل معروف و جامعه پسند مثل پزشکی، پرستاری و یا مهندسی کشیده می‌شود. در مورد آن‌ها همه ما مطالب زیادی خوانده‌ایم اما در این میان مشاغلی هستند که ضمن سرمایه کم می‌توانند به شما کمک کنند تا درآمد بسیار بالایی داشته باشید. در ادامه به چند نمونه از مهم‌ترین مشاغل پردرآمد برای خانم‌ها اشاره کرده ایم، شما نیز می توانید از خلاقیت خود استفاده کرده و شغل خودتان را پیدا کنید. این موضوع را هم در نظر داشته باشید هر شغلی که بخواهید شروع کنید نیاز به مهارت هایی دارید، برای درک بهتر موضوع مقاله مهارت شغلی را بخوانید.

1- پرورش گیاه

استفاده از گل و گیاه در تزئینات خانگی رو به افزایش است. اگر شما هم از علاقه مندان به گل و گیاه هستید، پرورش گیاه کار مناسبی برای شما است. پرورش گیاه از جمله مشاغلی است که برای شروع به هزینه‌ی اولیه کمی نیاز دارد. حتی می‌توانید به طور تخصصی فقط روی یک گیاه کار کنید و درآمد به دست آورید؛ مثلاً کاکتوس.

بله درسته. پرورش کاکتوس می‌تواند یک شغل پردرآمد با سرمایه‌ی بسیار کم برای خانم‌ها باشد. شما می‌توانید این کار را به راحتی در اینترنت و شبکه‌های مختلف مجازی پیدا کنید. هزینه اولیه برای خرید مواد لازم جهت شروع کار بسیار پایین است و در مقابل سود خوبی نصیبتان می شود. این کار به مکان زیادی نیاز ندارد، شما می‌توانید از بالکن منزل و یا حیاط خانه خود برای شروع استفاده کنید. محصول به دست آمده را می‌توانید در گلفروشی‌ها و یا اینستاگرام به فروش برسانید.

در صورتی که به طور مستمر این کار را انجام دهید از سودی که به دست می‌آید می‌توانید یک مکان مناسب برای پرورش کاکتوس‌های خود پیدا کنید.

2- فروش غذاهای فوری

شاید تعجب کنید که پختن غذا می‌تواند برای خانم‌ها پردرآمد باشد. اما چه بپذیرید یا نه، این یک واقعیت است. غذا هیچ وقت نمی‌تواند جزو مشاغل کم درآمد محسوب شود. با گرفتن مجوزهای لازم (مجوز بهداشت و…) می‌توانید این کار را شروع کنید.

به عنوان مثال شما می‌توانید روی فروش فلافل کار کنید. هزینه مواد لازم برای تهیه این غذای خوشمزه بسیار کم است. نخود، روغن، نان فانتزی و یکسری از ادویه‌ها و چاشنی‌ها، پایه‌ی اصلی تشکیل دهنده این غذای معروف است. سودی که شما از این کار به دست می‌آورید حیرت آور است. بنابراین به سادگی از کنار فلافل فروشی‌ها رد نشوید، بدانید که کلی سود پشت این غذای خوشبو و خوشمزه پنهان شده است.

3- فروش گیاهان دارویی

علی رغم پیشرفت چشم‌گیر پزشکی، این روزها بیشتر مردم علاقه بسیار زیادی به گیاهان دارویی و طب سنتی پیدا کرده‌اند. داشتن یک عطاری و حتی افتتاح یک سایت فروش گیاهان دارویی می‌تواند برای خانم‌ها کسب و کاری بسیار سودآور را به دنبال داشته باشد. شما می‌توانید هم خودتان آن را پرورش دهید و یا به صورت عمده خریداری کرده و خرده بفروشید. در هر صورت تولید و تکثیر و همچنین خرید عمده این گیاهان، سرمایه کمی می‌خواهد و شما به سادگی می‌توانید این کار را آغاز کنید.

البته اگر به صورت تخصصی روی یک یا چند گیاهِ به خصوص هم کار کنید، به نتیجه مطلوب می رسید. مثلاً تحقیق کنید در شهرتان چه گیاهان دارویی رشد بهتری دارند و تقاضا برای آن زیاد است. این کار ضمن کسب سود بیشتر باعث می‌شود شما در حوزه پرورش و یا فروش یک گیاه خاص متخصص شوید.

4- برنامه‌نویسی حرفه‌ای

اینترنت، جزء جدانشدنی از زندگی بشر شده است. هر روز برنامه‌ها و سایت‌های مختلفی روی کار می‌آیند و محصولات و خدمات بسیار زیاد و ارزانی را در اختیار کاربران اینترنتی قرار می‌دهند. شما با داشتن یک لپ تاپ و یادگیری برنامه‌نویسی، می‌توانید بهترین سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها را طراحی کرده و با سود بسیار نجومی به فروش برسانید. این کار نیازی به خروج از منزل و صرف وقت در ترافیک و مشکلات روزمره ندارد. پس به راحتی می‌توانید در رختخواب و یا پشت میز اتاقتان این کار را انجام دهید.

در صورتی که بتوانید یک برنامه نویس حرفه‌ای باشید و حتی ابداعاتی هم در این زمینه با کمک خلاقیت‌های خودتان انجام دهید، درآمد ماهیانه‌ شما از چند ده و حتی چند صد میلیون فراتر خواهد رفت.

5- آتلیه عکاسی

عکاسی نوعی تفریح برای اکثر افراد جامعه به خصوص خانم‌ها است. اما چرا از این کار تفریحی کسب درآمد نکنیم؟ اگر در رشته عکاسی درس خوانده‌اید و یا دوره‌های این کار را گذرانده‌اید، بهتر است همین حالا برای شروع کار اقدام کنید. شما می‌توانید کار خود را از گرفتن عکس‌های تبلیغاتی شروع کرده و با سودی که به دست می‌آورید یک آتلیه بزنید. آتلیه عکاسی یکی از شغل‌های مناسب و پردرآمد برای خانم‌هاست که هیچ وقت تعطیلی ندارد چون همیشه سوژه‌های زیادی برای عکس گرفتن وجود دارد.

می‌توانید فقط در یک حوزه عکسبرداری کنید. مثلاً به صورت تخصصی روی عکسبرداری از مراسم‌های عروسی کار کنید. سودی که شما از گرفتن چند عکس از یک عروس و داماد به دست می‌آورید، میلیونی است.

6- صنایع دستی

علاقه مردم به هنر و صنایع دستی امروزه شدت بیشتری به خود گرفته است. از این رو این صنعت در شهرهای مختلف رو به رشد است. اگر شما به هنر و صنایع دستی علاقه‌مند هستید، می‌توانید وارد این کار شده و سود خیلی خوبی به دست آورید.

به عنوان مثال شما می‌توانید به صورت تخصصی روی قالی‌بافی به عنوان یک هنر دیرینه کار کنید. هر شهری به شکلی متفاوت و با طرح‌های خاص خود قالی می‌بافد. می‌توانید طرح خاص و ویژه‌ی منطقه خود را شناسایی کرده و روی آن به صورت حرفه‌ای کار کنید.

7- ترجمه تخصصی

با گسترش علم و دانش نیاز به آموزش زبان الزامی است. از طرفی دیگر اگر شما در این حوزه تخصص دارید اما تا به حال از آن کسب درآمد نکرده‌اید، می‌توانید به ترجمه متون تخصصی زبان اصلی بپردازید.

به عنوان مثال سایت‌های مختلفی وجود دارند که به دنبال مترجم‌های دور کار هستند. به راحتی در منزل بنشینید و از دانش ویژه‌ی خود کسب درآمد کنید. حتی می‌توانید از طریق برگزاری کلاس‌های آنلاین به کسانی که به دنبال آموزش زبان تخصصی مورد نظر خود هستند، زبان یاد بدهید و کسب درآمد کنید.

8- معلم موسیقی

دانش موسیقی به فرد کمک می‌کند زیباترین آهنگ‌ها را بسازد و یا بنوازد. اگر شما می‌توانید با صدای ساز خود آهنگ‌هایی زیبایی را بنوازید از این توانایی خود در جهت کسب درآمد استفاده کنید.

به عنوان مثال اگر مسلط به کار با گیتار هستید می‌توانید از طریق برگزاری کلاس‌های آنلاین، حضور به عنوان مربی در آموزشگاه‌های موسیقی و یا پذیرش هنرجو در منزل خود به این کار مشغول شوید و کسب درآمد کنید.

آیا مشاغل پر درآمد برای زنان اشباع شده؟

ممکن است برای شروع هر کدام از شغل های ذکر شده و یا کاری که در ذهن دارید، بعد از کمی جستجو متوجه شوید که رقبای زیادی دارید و شما نمی توانید وارد آن بازار شوید. اما در نظر داشته باشید که هیچ کاری بی عیب و نقص نیست و مسلما شما هم می توانید با کمی بررسی نقاط قوت کار خود را پیدا کرده و برای ورود به بازار بر روی آن ها مانور دهید. حتی با یک سرمایه کم هم می توانید شروع کنید. توصیه می کنیم مقاله کار با سرمایه کم را مطالعه نمایید و از یا از مشاوره کارشناسان مرکز کاردوک بهره مند شوید.

جان کلام ما…

تمام ایده‌ها گفته شده برای خانم‌ها، قابلیت اجرا دارند. اگر در هیچ کدام از ایده‌های بالا تخصص ندارید به راحتی می‌توانید با گذراندن دوره‌های آن در آموزشکده‌های مختلف، در آن‌ها متخصص شوید. بهترین تغییر در زندگی شما به عنوان یک خانم زمانی اتفاق می‌افتد که بخواهید تغییری ایجاد کنید. با توجه به سلیقه خودتان با اجرای هر یک از ایده‌های بالا می‌توانید به درآمدی نجومی برسید. یادتان باشد از فاصله رویا تا واقعیت، اقدام است.
مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک به شما برای تحقق اهداف تان خدمات ارائه می دهد، با استفاده از کمک های کارشناسان کاردوک می توانید مسیر موفقیت را راحت تر بشناسید.

سوالات متداول

آیا وارد شدن به شغل فلافل فروشی از نظر شخصیت کاری مناسب یک خانم است؟

نگاه جامعه ما بیشتر روی مشاغل پزشکی و مهندسی است. اما همه نمی‌توانند پزشک یا مهندس شود و شاید اصلاً علاقه‌ای نداشته باشند. این ما هستیم که با کیفیت کار خود و علاقه‌ای که وارد کار می‌کنیم، به آن ارزش و اعتبار می‌بخشیم. این شغل برای هر خانمی که به آن علاقه داشته باشد دارای شخصیت کاری است.

آموزش برنامه نویسی را از کجا یاد بگیریم؟

دوره‌های برنامه‌نویسی هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری وجود دارد. با یک جست و جو در سایت‌های مختلف و معتبر می‌توانید این دوره‌ها را بگذرانید. همچنین در مراکز معتبری مثل آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و یا جهاد دانشگاهی این دوره‌ها وجود دارند و شما می‌توانید تحت آموزش حرفه‌ای قرار بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاغل پر درآمد برای خانم‌ها می توانید با شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : مشاغل پر درآمد برای زنان



:: بازدید از این مطلب : 175
  • پرهام عبدی
  • ۰
  • ۰

گاه مراحل ثبت شرکت به قدری دشوار به نظر می رسد که ممکن است از آن صرف نظر کنید. اما شروع هر کسب و کار حرفه‌ای نیازمند داشتن یک شرکت معتبر است. برای اینکه بتوانید به شغل خود اعتبار ببخشید باید شرکت خود را ثبت کنید. این کار ضمن اعتبار بخشیدن به شرکت شما باعث تعامل و همکاری بیشتر اعضای گروه در شرکت‌تان می‌شود. اطلاع از انواع شرکت ها نیز ضرورت دارد. برای رسیدن به این هدف کافی است فرایند ثبت شرکت را بدانید و یا برای آسانی بیشتر آن را به افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، بسپارید.

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه مراحل ثبت شرکت‌ها می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: مراحل ثبت شرکت ها

مراحل ثبت شرکت ها

هر کسب و کاری باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق و حساب شده وارد عرصه‌ رقابت شود. برخی از شرکت‌ها با برنامه مشخص و تعیین شده فعالیت خود را شروع می‌کنند و برخی نیز سعی می‌کنند از چاشنی نوآوری در کار خود استفاده کنند. هدف شرکت شما هر چه که باشد باید آن را ثبت کنید تا کار شما وجهه‌ی قانونی داشته باشد و از کار شما کپی برداری نشود. در ادامه به نحوه و چگونگی ثبت شرکت‌ها می‌پردازیم. شما می توانید با دریافت مشاوره و یا سپردن ثبت شرکت خود به کارشناسان مرکز کاردوک از درستی انجام امور اطمینان کسب کنید.

1- قدم اول از مراحل ثبت شرکت | شریک مناسب

ثبت شرکت نیازمند داشتن یک شریک مناسب است. البته نیاز نیست شرکای زیادی داشته باشید، حداقل 2 نفر و حداکثر سه نفر برای شروع کار کفایت می‌کند. شرکای شما سهامداران شرکت‌تان هستند، پس بهتر است در انتخاب آنها دقت کنید.

2- قدم دوم | ثبت نام در سامانه الکترونیکی

خوشبختانه امروزه ثبت شرکت‌ها به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد که این کار باعث صرفه جویی در وقت و هزینه افراد شده است. بنابراین شما باید به سایت رسمی اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات درخواست شده وارد مرحله بعدی شوید.

3- قدم سوم | انتخاب نام شرکت

شما باید از قبل 5 نام مناسب برای شرکت خود را انتخاب کنید. در این گام نام انتخابی خود را بدون عنوان کردن «شرکت» وارد می‌کنید. برای انتخاب نام شرکت باید قوانینی را رعایت کنید. از جمله:

  • نام شرکت شما باید خاص باشد.
  • کاملاً ایرانی باشد.
  • نام شرکت باید مرتبط با موضوع شرکت باشد.
  • نام شرکت متناسب با قوانین و شئونات جمهوری اسلامی ایران باشد.
  • در شرکت‌های سهامی عام کلمه «عام» و در شرکت های سهامی خاص کلمه «خاص» باید بلافاصله بعد از اسم و یا قبل از اسم شرکت اضافه شود.

در پایان این مرحله یک کد پیگیری به شما داده می‌شود تا از وضعیت ثبت «نام» شرکت خود مطلع شوید.

4- قدم چهارم | موضوع و مدت زمان فعالیت شرکت

در این مرحله شما در سامانه مشخص می‌کنید که موضوع شرکت شما در چه موردی است و قرار است به صورت محدود و یا نامحدود فعالیت کنید. اگر موضوع فعالیت شما در لیست موضوعات سامانه نبود در یک فیلد جداگانه‌ای که در پایین آن قرار دارد می‌توانید خودتان به طول کامل موضوع فعالیت را شرح دهید.

5- قدم پنجم از مراحل ثبت شرکت | ثبت آدرس شرکت

در این فیلد شما باید آدرس شرکت خود را وارد کنید. وقتی که کد پستی را وارد می‌کنید سامانه به صورت خودکار نشانی شما را از اداره پست دریافت و ثبت می‌کند. اگر در حال حاضر آدرس ثابتی ندارید می‌توانید آدرس منزل و یا آدرس یکی از شرکای خود را انتخاب کنید. در انتخاب آدرس دقت کنید چون مدارک لازم به آدرس ثبت شده از طرف شما ارسال می‌شود.

6- قدم ششم از مراحل ثبت شرکت | تعیین سرمایه‌ی اولیه

در این مرحله فرد حقوقی باید سرمایه‌ی اولیه خود را ثبت کند. یادتان باشد بسته به نوع شرکت که با مسئولیت محدود است و یا شرکت سهامی، این سرمایه متفاوت است. برای شرکت‌های سهامی مقدار و ارزش سهام مورد نظر باید وارد شود. اما برای شرکت‌ها با مسئولیت محدود، حداقل سرمایه 100 هزار تومان خواهد بود.

7- قدم هفتم | اضافه کردن اسامی شرکا

نام شرکا را باید در این مرحله وارد کنید. نام کامل آن‌ها باید به همراه شماره ملی‌شان در سامانه ثبت شود. اگر تعداد شرکای شما زیاد بود مثلاً بیش از 150 نفر، باید از طریق پُر کردن یک فرم جداگانه اقدام به ثبت و اضافه کردن نام شرکا کنید. در غیر این صورت میتوانید به راحتی نام شرکا را در همین مرحله وارد کنید.

8- قدم هشتم | مشخص کردن جایگاه شرکا

در این مرحله شما تعیین می‌کنید که شرکایتان چه جایگاهی در شرکت را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین در همین قسمت باید مشخص کنید که تاریخ شروع فعالیت آنان از چه زمانی بوده است.

9- قدم نهم | مشخص کردن سهام شرکا

در این قسمت گزینه‌ای رو به روی شما باز می‌شود که مشخص می‌کنید سهام هر یک از شرکای شما چقدر است. مشخص کردن میزان سهم و سرمایه‌ی هر یک از شرکا الزامی است.

10- قدم دهم از مراحل ثبت شرکت | اطلاعات مربوط به نماینده شرکت

در این قسمت شما اطلاعات مربوط به نماینده شرکت را وارد کرده و مشخص می‌کنید که فرد مورد نظر دقیقاً چه اختیاراتی دارد.

11- قدم یازدهم | ثبت شعبه‌ها

اگر شرکت شما چندین شعبه دارد، باید در این مرحله اطلاعات لازم و مربوط به سایر شعبه‌ها را وارد کنید. در غیر این صورت می‌توانید از این مرحله بگذرید.

12- قدم دوازدهم | انتخاب روزنامه‌ی مؤسسه یا شرکت

در این گام باید اطلاعات مربوط به امور مالی خود را وارد کنید. یعنی روز و ماه و سال مالی خود را وارد کرده و سپس روزنامه مؤسسه یا شرکت خود را انتخاب می‌کنید و به مرحله بعد می‌روید.

13- قدم سیزدهم | تنظیم صورت جلسه

همانطور که از نامش پیداست در این قسمت باید صورت جلسه مؤسسین و یا هیئت مدیره را انتخاب کنید.

14- قدم چهاردهم | اظهارنامه

در این مرحله هر تقاضا و یا اظهارنامه‌ای که دارید می‌توانید وارد کنید. در وارد کردن آن دقت کنید، چرا که می تواند در هزینه های‌تان تاثیر داشته باشد.

15- قدم پانزدهم از مراحل ثبت شرکت | دریافت متن اساسنامه

هر چیزی که شما از ابتدا تا اینجا پُر کرده‌اید در قالب یک فرمی به نام متن اساسنامه ظاهر می‌شود. متن را مطالعه می‌کنید و در هر قسمتی اگر اشتباهی وجود داشت، شما می‌توانید به عقب بازگشته و آن را اصلاح کنید.

16- قدم شانزدهم | متن شراکت‌نامه

این قسمت مثل مرحله‌ قبلی است. شما متنی با عنوان شراکت‌نامه دریافت می‌کنید که در صورت نیاز به اصلاح به می‌توانید به راحتی آن را تغییر دهید.

17- قدم هفدهم | خلاصه اظهارنامه

خلاصه‌ای از اظهارنامه‌ای که شما تکمیل کرده‌اید برایتان ظاهر می‌شود. در این مرحله مثل دو مرحله قبل در صورت نیاز می‌توانید تغییراتی ایجاد کنید.

18- قدم هجدهم | تکمیل مدارک مورد نیاز

در این مرحله شما باید تمام مدارک قانونی و مربوط به شرکت خود را ثبت کنید. از جمله اصل مجوز فعالیت، تأییدیه اصالت مدارک و هویت، عدم سوء پیشینه و… لازم به ذکر است در وارد کردن اطلاعات در این قسمت دقت بفرمایید و در نهایت گزینه پذیرش نهایی را فشار دهید.

19- قدم نوزدهم | پست مدارک

بعد از اینکه همه مدارک خود را تکمیل کردید آن را پست کنید. اگر می‌خواهید از روند پرونده ثبت شرکت خود باخبر شوید از کد رهگیری که در ثبت نام اینترنتی دریافت کردید استفاده کنید. اگر مدارک شما کامل باشد، شرکت شما بعد از مدتی ثبت می‌شود.

20- قدم بیستم از مراحل ثبت شرکت | صدور آگهی ثبت شرکت

وقتی پرونده شما مورد تأیید قرار گرفت یعنی شرکت شما ثبت شده است. این آخرین مرحله از ثبت شرکت است که باید حضوری به اداره ثبت شرکت بروید و امضا کرده تا مدارک خود را دریافت کنید. بعد از اینکه آگهی خود را در روزنامه رسمی کشور ثبت کردید باید به سراغ تشکیل پرونده مالیاتی بروید تا کد اقتصادی دریافت کنید. حالا کار ثبت شرکت شما به اتمام رسیده و می‌توانید کسب و کار خود را با آسودگی خاطر، به طور جدی آغاز کنید.

سؤالات متداول از مراحل ثبت شرکت

اگر مدارک ما دارای ایراد باشد آیا باز هم می‌توانیم برای ثبت شرکت اقدام کنیم؟

بله. اگر مدارک شما دارای ایراد بود می‌توانید تمام مراحل توضیح داده شده را از اول طی کرده و نسبت به ثبت شرکت خود اقدام کنید.

آیا برای درج آگهی ثبت شرکت خود در روزنامه باید هزینه‌ای پرداخت کنیم؟

بله. در این مرحله شما باید به سایت روزنامه رسمی شرکت مراجعه کنید و پس از پرداخت هزینه‌های لازم آگهی شرکت خود را در روزنامه منتشر کنید. برای جلوگیری از اشتباهات دیگر می توانید راهنمای ثبت شرکت ها را مطالعه نمایید.

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه مراحل ثبت شرکت‌ها می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: مراحل ثبت شرکت ها



:: بازدید از این مطلب : 169
  • پرهام عبدی
  • ۰
  • ۰

گرفتن چک و سفته از کارمند امروزه به عنوان یکی از شرایط اصلی استخدام افراد در نظر گرفته می‌شود. در کنار سختی‌های یافتن شغل و شروع کار جدید، ارائه همچین تعهدی برای برخی بدون ترس هم نیست. اما چه مشکلات قانونی می‌تواند در پی ارائه ضمانت‌کاری با چک یا سفته ایجاد شود؟ آیا در زمان اتمام همکاری گرفتن چک و سفته از کارفرما به راحتی صورت می‌گیرد؟ بسیاری از افراد پاسخ این سوالات را نمی‌دانند و از قانون کار اطلاعی ندارند. همین بی‌اطلاعی به کارفرمایان اجازه می‌دهد تا مقدار زیادی چک و سفته دریافت کنند و عرصه را برای کارمندان سخت‌تر نمایند. در ادامه به نکاتی که هنگام شروع کار و ارائه چنین ضمانتی باید توجه کنیم، اشاره کرده‌ایم. همچنین شما می‌توانید با دریافت مشاوره کسب و کار از کارشناسان کاردوک جهت پیشگیری و رفع مشکلات ناشی از چنین مواردی استفاده نمایید. 

 

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه گرفتن چک و سفته از کارمند می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: گرفتن سفته از کارمند

گرفتن چک و سفته از کارمند

گرفتن چک و سفته جهت ضمانت از کارمندان غیرقانونی است. برخی از کارفرمایان شرایط بد اقتصادی و یا بحران‌های سیاسی را بهانه کرده و می‌گویند “به این دلایل که هیچ چیز، تضمین کار ما را نمی‌کند، ما باید از کارمندان سفته بگیریم”. با این حال گاه با توجه به پیشامدهایی که در شرکت‌های خصوصی به وجود آمده نمی توان کارفرمایان را هم به طور کل محکوم کرد، آن ها نیز برای جلوگیری از ضرر دست به چنین کاری می‌زنند. البته ناآگاهی کارمند و فردی که می‌خواهد استخدام شود در سوء استفاده کارفرما تأثیر می‌گذارد. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد گرفتن چک و سفته از کارمند اطلاعات ارزشمندی در اختیارتان قرار دهیم.

علت گرفتن چک و سفته از کارمند

همانطور که اشاره کردیم کارفرمایان برای مبالغ قابل توجهی از کارمندان خود چک و سفته دریافت می‌کنند. این مبلغ می‌تواند از 10 میلیون تومان تا 100 میلیون تومان متغیر باشد. آن‌ها بحران‌های اقتصادی را عامل گرفتن چک و سفته ضمانت می‌دانند و گرفتن سفته را همانند تضمین برای خود در نظر می‌گیرند. برخی دیگر از کارفرمایان اعلام می‌کنند که ما کارهای مهمی انجام می‌دهیم و اگر راز کار ما فاش شود کسی پاسخگو نیست، از این رو این چک و سفته تضمینی بر حفظ امنیت کاری است.
در برخی مراکز هم مهارت هایی به کارمندان آموزش داده می شود، این انتقال مفاهیم برای کارفرما هزینه داشته و برای مثال اگر قرار باشد فردی کمتر از یک سال در آن شرکت کار کند، کارفرما با هزینه آموزش او را از صندوق شرکت پرداخت کند؛ بنابراین کارفرما به دنبال راهی برای کاهش این هزینه ها و استفاده بهینه از نیروهای انسانی‌اش است.

برای اطلاع از بهترین روش رزومه نویسی کلیک کنید.

اعتبار قرارداد به جای گرفتن چک و سفته از کارمند

قراردادهای رسمی کاری معتبر هستند و کارفرما نباید برای تضمین، مبالغ هنگفتی را از کارمندان خود دریافت کند. کارفرما می‌تواند قوانین شرکت و توضیحات لازم را به صورت کاملاً قانونی در قرارداد ذکر کند و در صورتی که مشکلی بین کارفرما و کارمند در زمینه کاری به وجود آمد همان قرارداد کاری از نظر قانونی کاملاً رسمی است و می‌توان با آن اقدامات لازم را برای اجرای صحیح قرارداد، اعمال کرد. اما به دلیل صرف وقت و هزینه های جانبی دیگر قضایی در استفاده از این روش، کارفرمایان ترجیح می دهند با گرفتن چک یا سفته خودشان کسب و کار خودشان را تضمین کنند. در این صورت این کارمند است که باید نگران آینده و امنیت شغلی‌اش باشد.

نحوه نوشتن سفته بابت ضمانت کاری و نکات مربوط به ارائه آن

اگر به هر دلیلی مجبور شدید تا برای استخدام سفته و چک امضاء کنید باید موارد مهمی را رعایت کنید. بی توجهی به این موارد می تواند زندگی شما را زیر و رو کند، پس به این نکات دقت بیشتری بکنید. در این میان شاید خواندن مقاله کار با سرمایه کم به شما ایده های خوبی برای درآمدزایی بدهد.

امضاء سفید ممنوع

از امضاء زدن هرگونه چک و سفته سفید خودداری کنید. وقتی این کار را انجام می‌دهید کارفرما می‌تواند هر مبلغی با هر تاریخی که بخواهد در سفته و چک بنویسد و این برای شما مشکل ساز است. پس در هنگام دادن چک و سفته حتماً تاریخ امضاء و تاریخ وصول آن را به طور دقیق و خوانا با خودکار خودتان یادداشت کنید.

نوشتن دقیق نام

این مورد جزئی، از اهمیت بالایی برخوردار است. به این عمل ظهر نویسی می‌گویند. شما باید نام دقیق دریافت کننده، صاحب شرکت و نام شرکت را در سفته بنویسید. اگر کارفرمای شما بخواهد سفته را در اختیار کس دیگری قرار دهد، با این اقدام شما، عملاً از انجام این کار عاجز است.

داشتن یک کپی از سفته

یکی از مواردی که اکثر مردم رعایت نمی‌کنند این است که نمونه‌ای از چک و یا سفته را نزد خود نگه نمی‌دارند. بعد از اینکه سفته و یا چک را امضا کردید حتماً باید از سفته و چک خود یک کپی داشته باشید و حتی می‌توانید از آن عکس بگیرید و در فایل کامپیوتر خود ذخیره کنید. شماره سریال موجود در سفته خیلی مهم است. در صورتی که کارفرما به هر دلیلی بخواهد به صورت غیرقانونی اطلاعات سفته را دست کاری کند، شما یک نمونه از آن را در اختیار دارید. به خصوص اینکه شماره سریال سفته خیلی مهم است و مثل یک کارت شناسایی برای فرد عمل می‌کند و عملاً کارفرما را از انجام هر گونه کار غیرقانونی منع می‌کند.

امضاء دو طرفه قرارداد در زمان گرفتن سفته از کارمند

برخی از افراد در مورد قرارداد خود نیز اطلاع کافی ندارند. یادتان باشد اگر سفته و یا چک مهم است، قرارداد کاری هم به همان اندازه اهمیت دارد. لذا در صورتی که قرارداد کاری امضا می‌کنید باید به امضاء دو طرف برسد و هر کدام از شما یعنی کارفرما و کارمند باید یک نسخه از قرارداد را در نزد خود نگه دارید.

تا آنجا که می‌توانید از امضاء بی جهت هر گونه سفته و چک برای استخدام و با نام‌های مختلف مثل تضمین و غیره خودداری کنید. گرفتن چک‌ها و سفته‌های تضمینی صورت قانونی ندارد و لذا اگر کارفرما بخواهد به هر دلیلی آنها را به اجرا بگذارد و یا به دادگاه بکشد، نفع زیادی نخواهد برد و حتی ممکن است به دلایل مختلفی مورد مؤاخذه هم قرار بگیرد، چون از شرایط اقتصادی کشور در جهت منافع خود سوء استفاده کرده و باعث ایجاد نگرانی و برهم خوردن اوضاع زندگی یک نفر شده است، لذا باید پاسخگو باشد. اگر می‌خواهید از هر مشکلی جلوگیری کنید حتماً در مورد شرایط نوشتن و امضاء چک و سفته برای استخدام آگاهی داشته باشید تا در صورت نیاز هیچ سوء استفاده‌ای از شما صورت نگیرد. البته تا جایی که امکان دارد هرگز برای استخدام هیچ چک و سفته‌ای امضاء نکنید.

 

پس گرفتن سفته از کارفرما

گاه به دلایل مختلف کارفرما از پس دادن سفته امتناع می کند. در این شرایط شما می تواند با ارسال اظهارنامه از طریق دفاتر قضایی اعلام اتمام همکاری کرده و درخواست کنید تا چک یا سفته شما استرداد گردد. در این زمان قانون از شما حمایت می کنید. شما می توانید برای کسب اطلاع بیشتر و دریافت کمک های تخصصی از مشاوران کاردوک استفاده نمایید.

سؤالات متداول

آیا به خاطر امضاء سفته ممکن است به زندان افتاد؟

نگران نباشید. اگر کارفرمای شما به هر دلیلی با سفته شما را تهدید کرد جای نگرانی نیست. سفته بار حقوقی دارد نه قانونی و کسی برای سفته به زندان نمی‌افتد.

برای اینکه دچار مشکل نشویم چه کاری می‌توانیم در زمینه سفته و چک انجام دهیم؟

بهترین کار بالا بردن دانش خود در مورد سفته و چک است. بیشتر مشکلی که مردم ایران با آن مواجه هستند، عدم آگاهی نسبت به حق و حقوق‌شان است و این کار فرصت سوء استفاده را نیز به سایرین می‌دهد. پس قبل از امضاء هرگونه قراردادی حتماً در مورد آن تحقیق کنید و با مشاوران و یا وکلایی مشورت کنید، تا کار به خوبی پیش برود.

 

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه گرفتن چک و سفته از کارمند می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: گرفتن سفته از کارمند



:: بازدید از این مطلب : 195
  • پرهام عبدی
  • ۰
  • ۰

در بسیاری از کشورهای پیشرفته سرمایه‌گذاری انبوهی روی تولید و توزیع محصولات لبنی انجام شده و با توجه به نقش مهم این محصولات در سلامتی انسان‌ها، پیشرفت بسیاری در ارتقا سطح تکنولوژی و اتوماسیون ماشین آلات صنعتی، سیستم‌های مدیریت شبکه لجستیک، تامین مواد اولیه و توزیع محصولات با توجه به محدویت زمانی نگهداری و سلامتی آن‌ها از زمان تولید تا مصرف ایجاد شده است. حساسیت تامین به موقع شیر سالم و باکیفیت استاندارد برای تولید توسط کامیون‌های دارای مخازن استاندارد صنایع غذایی و خودروهای یخچال دار حمل و توزیع محصولات تولید مطابق با نیاز خط تولید کارخانه و سفارش محصولات سبب شکل گیری سامانه‌های لجستیک با قابلیت‌های کنترل برنامه‌ریزی شده است. در طی نگارش طرح توجیهی توزیع محصولات لبنی به طور کامل به راه حلی برای این مسائل پرداخته می‌شود.

ضعف در ارایه خدمت و کمبود شرکت‌های تخصصی حمل و نقل شیر و محصولات لبنی در کشور بسیاری از کارخانه‌های تولیدی کشور را که با مشکل تامین به موقع مواد اولیه و حمل سالم، سریع و به موقع محصولات تولید مواجه هستند، وادار کرده که به جای توسعه بنگاه‌ها و افزایش ظرفیت و ایجاد تنوع در محصولات تولیدی و پاسخگویی به نیاز بازار، راساً بر روی خرید انواع خودرو سبک و سنگین خاص تامین شیر و حمل محصولات سرمایه‎‌گذاری نمایند و یک بنگاه حمل ونقل را به موازات شرکت تولیدی خود ایجاد نمایند. تعدادی از کارخانه‌های تولیدی نیز به دلیل فقدان وجود شبکه حمل و نقل تخصصی با قابلیت برنامه پذیری از بخش تولید دچار زیان‌های زیادی می‌شوند، چرا که نه به موقع مواد اولیه را دریافت می‌کنند و نه در زمان و شرایط  مناسب محصولات‌شان به بازار می‌رسانند. جهت سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه تولید در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی توزیع محصولات لبنی

طرح توجیهی توزیع محصولات لبنی | حجم بازار حمل محصولات لبنی کشور

روش‌های نوین حمل محصولات لبنی صنعتی به بازار مصرف در کشورهای پیشرفته با حصول اطمینان از بهداشتی بودن محیط و شرایط حمل محصول و توجه به ضرورت تسریع در دریافت و تحویل شیر مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات شکل گرفته است. تولید شیر خام در دامداری‌های صنعتی کشور در سال ۹۵ حدود ۴میلیون و ۸۰۰هزار تن و در سال بعد به بیش از  5میلیون تن رسید که این بستر و توجه به فراورده‌های مبتنی بر این پتانسیل می‌تواند ضمن تامین نیاز شیر خام سالم کشور امکان صادرات محصولات لبنی را نیز فراهم نماید.

این حجم بازار فزاینده تعداد واحدهای تولید صنعتی و غیرصنعتی محصولات لبنی کشور را واداشته که طرح‌ها و ظرفیت‌های تولید و خدمات خود بر اساس تقاضای سالیانه هشت میلیون تنی در سال برنامه ریزی نمایند. بخشی از این ظرفیت در شبکه خارج ار تولیدات صنعتی به مصرف می‌رسد و قریب به 5میلیون تن شیر خام دامداری‌ها در اختیار واحدهای صنعتی قرار می‌گیرد. این درحالی است که در کشور خطوط تولید شیر خشک نیز بخشی از شیر تولیدی را در حدود 2500تن در سال جذب می‌کنند. در این شبکه گسترده جمع آوری و توزیع باید بار میکروبی شیر خام زیر یک میلیون و درصد چربی و پروتتین آن حدود 3درصد باشد.

طرح توجیهی توزیع محصولات لبنی | تعریف شبکه لجستیک محصولات لبنی

شبکه حمل محصولات لبنی ساختاری نرم افزاری و سخت افزاری مدیریت شده است که قادراست با استفاده از نرم افزار تحت شبکه امن، تامین مواد اولیه و توزیع محصولات لبنی به صورت عمده و مویرگی با قابلیت برنامه پذیری،ردیابی و کنترل ماشین آلات حمل و مبادی تولید، تحویل، توزیع و فروش در یک ساختار یکپارچه مدیریت نماید.

این شبکه به تمامی حلقه‌های ذی‌نفعان این زنجیره با سطح دسترسی مناسب آنلاین کارتابل نرم افزاری تخصیص می‌دهد تا امکان برقراری خرید، فروش و ارائه خدمات متوازن و سریع فراهم نماید. با راه اندازی این سامانه و بکارگیری بهره‌وری ظرفیت‌های بلااستفاده تولید، توزیع و ناوگان خودروهای سبک، متوسط و ویژه تامین مواد اولیه و توزیع محصولات از مزرعه تا کارخانه و از کارخانه تا فروشگاه می‌تواند کمک شایانی به کاهش هزینه، افزایش ارزش افزوده و سود بنگاه‌ها را تضمین و تثبیت نموده و از زیان‌های ناخواسته در این زنجیره جلوگیری جدی به عمل آورد.  

طرح توجیهی توزیع محصولات لبنی | ضرورت های راه انداز شبکه حمل و نقل

نظر به حساسیت بالا و ماندگاری کم شیر خام به لحاظ زمانی، حمل و نقل سالم و سریع آن، همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. لذا سعی بر این است که شیر تولیدی از دامداری‌ها باید در حداقل زمان ممکن پس از دوشیدن (ترجیحاً دو ساعت) تحت شرایط مناسب خنک و بهداشتی جمع آوری شده و با همین سرعت به مجتمع‌های فرآوری صنعتی و تولیدی منتقل شود.

سپس محصولات لبنی تولید شده نیز در سطح کشور به صورت مستمر و پس از تولید و آماده شدن از طریق شبکه توزیع براساس سفارش تحویل مراکز فروش و مصرف گردد. این امر روزانه و بدون توقف فقط با برنامه ریزی دقیق جذب، حمل شیر و فراورده‌های آن به صورت متمرکز میسر می‌شود که ضمن صرفه جویی در منابع و زمان امکان نظارت‌های بهداشتی بر عملکرد تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و فروشندگان و فرایندهای تولید و ارائه خدمات را توسط دستگاه‌های نظارتی بسیار بهتر فراهم می‌نماید.

 

طرح توجیهی توزیع محصولات لبنی | نیازمندی‌های اولیه اجرای طرح

  • تیم فعال نیروی انسانی دارای ساخت، توان مالی، مدیریتی و فنی شایسته
  • تهیه طرح توجیهی فنی اقتصادی و مالی لجستیک صنایع
  • امکان پذیری تامین منابع مالی اجرای طرح
  • تهیه نرم افزار مدیریت لجستیک با هماهنگی ذی‌نفعان سه حوزه
  • تعریف ساختارهای حقوق مورد نیاز و رایزنی با تمامی ذی‌نفعان شبکه  

 

استانداردهای شبکه لجستیک صنایع لبنی

در شبکه و زنجیره تامین و توزیع محصولات لبنی باید به استاندارهای شیر مورد نیاز کارخانه‌های صنعتی به شرح ذیل توجه شود. 

استاندارد شماره 164 با موضوع    ” ویژگی‌ها و روش‌های آزمون شیر خام”

 استاندارد شماره 164 با موضوع    ” ویژگی‌ها و روش‌های آزمون شیر خام”

استاندارد شماره 2406   با موضوع    ” ویژگی‌ها میکروبیولوژی شیر و فراورده های لبنی “

استاندارد شماره ۴۶۲۹با موضوع    ” آیین کار بهداشتی کارخانجات شیر و فرآورده های آن “

استاندارد شماره ۳۵۴۹با موضوع    ” آیین کار نگهداری و حفاظت شیر پس از دوشش “

استانداردهای حمل شیر خام

مطابق دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور تانکر خودروهای حمل شیر جنس باید دارای شرایط ذیل باشد:

  •  جنسن تانکر از استیل ضدزنگ و دارای دو جداره و قابل شستشو و ضدعفونی باشد.
  • خودرو باید مجهز به سیستم شستشو در محل (CIP=Cleaning In Place) باشد.
  • تجهیزات و مخازن تانکر حمل شیر قبا از بارگیری باید شستشو و ضدعفونی شوند.
  • دمای شیر حمل شده در زمان بارگیری باید بین ۲ تا ۴درجه سانتی گراد و هنگام تحویل شیر در مراکز جمع آوری و یا کارخانجات فرآوری حداکثر ۸ درجه سانتی گراد باشد.
  • نمونه برداری شیر جهت انجام آزمایش‌های شیر خام باید برابر استانداردهای نمونه برداری شیر و توسط افراد ذی‌صلاح و مورد تایید سازمان دامپزشکی انجام گیرد.
  • کلیه مراکز و کارخانجات فرآورده‌های لبنی (کارگاه و کارخانجات غنی سازی، تولید بستنی و ماست بندی و …) باید شیر مورد نیاز واحد خود را از مراکز جمع آوری شیر و یا دامداری‌های مجاز دریافت نمایند.

طرح توجیهی توزیع محصولات لبنی | بررسی اجمالی  آماری بخشی از محصولات لبنی کشور

بررسی آمار بنگاه‎‌های صنعتی تا پایان سال 1399 در بخش تولید شیر صنعتی، ماست و پنیر بشرح زیر است، البته به این آمار تولیدات صنفی و سنتی محصولات مشابه را نیز باید اضافه نمود.

پروانه‌هایی بهره‌برداری انواع شیر کشور

تعداد

سرمایه (م.ر)

اشتغال اسمی

ظرفیت اسمی 

واحد  سنجش

623

310001733

207692

6994963

تن

جواز های تاسیس تولید انواع شیر صادره کشور

تعداد

سرمایه

اشتغال اسمی

ظرفیت اسمی

واحد  سنجش

2042

474523145

125541

51476302

تن

جوازهای تاسیس تولید انواع شیردارای پیشرفت بالای 60درصد

تعداد

سرمایه

اشتغال اسمی

ظرفیت اسمی

واحد  سنجش

86

28229515

5916

15625967

تن

 

پروانه هایی بهره‌برداری انواع ماست کشور

تعداد

سرمایه (م.ر)

اشتغال اسمی

ظرفیت اسمی

واحد  سنجش

473

91944923

56591

2412765

تن

  جوازهای تاسیس تولید ماست صادره کشور

تعداد

سرمایه

اشتغال اسمی

ظرفیت اسمی

واحد  سنجش

2003

428347801

101487

15655867

تن

جوازهای تاسیس تولید ماست کشور دارای پیشرفت بالای 60درصد

تعداد

سرمایه

اشتغال اسمی

ظرفیت اسمی

واحد  سنجش

67

11009533

3523

237294

تن

 

پروانه‌های بهره‌برداری انواع پنیر کشور

تعداد

سرمایه (م.ر)

اشتغال اسمی

ظرفیت اسمی

واحد  سنجش

889

606880798

306240

1480703

تن

جوازهای تاسیس تولید انواع پنیر صادر کشور

تعداد

سرمایه

اشتغال اسمی

ظرفیت اسمی

واحد  سنجش

1786

897696119

128432

3461465

تن

جوازهای تاسیس تولید انواع پنیر کشور دارای پیشرفت بالای 60درصد

تعداد

سرمایه

اشتغال اسمی

ظرفیت اسمی

واحد  سنجش

120

64929844

6618

229985

229985

برای مشاهده سایر انواع طرح توجیهی صنعتی های نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار تخصصی و متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارایه بررسی‌های بازار محصول و خدمات مورد نیاز  
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی توزیع محصولات لبنی

  • پرهام عبدی
  • ۰
  • ۰

گرفتن چک و سفته از کارمند امروزه به عنوان یکی از شرایط اصلی استخدام افراد در نظر گرفته می‌شود. در کنار سختی‌های یافتن شغل و شروع کار جدید، ارائه همچین تعهدی برای برخی بدون ترس هم نیست. اما چه مشکلات قانونی می‌تواند در پی ارائه ضمانت‌کاری با چک یا سفته ایجاد شود؟ آیا در زمان اتمام همکاری گرفتن چک و سفته از کارفرما به راحتی صورت می‌گیرد؟ بسیاری از افراد پاسخ این سوالات را نمی‌دانند و از قانون کار اطلاعی ندارند. همین بی‌اطلاعی به کارفرمایان اجازه می‌دهد تا مقدار زیادی چک و سفته دریافت کنند و عرصه را برای کارمندان سخت‌تر نمایند. در ادامه به نکاتی که هنگام شروع کار و ارائه چنین ضمانتی باید توجه کنیم، اشاره کرده‌ایم. همچنین شما می‌توانید با دریافت مشاوره کسب و کار از کارشناسان کاردوک جهت پیشگیری و رفع مشکلات ناشی از چنین مواردی استفاده نمایید. 

 

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه گرفتن چک و سفته از کارمند می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: گرفتن سفته از کارمند

گرفتن چک و سفته از کارمند

گرفتن چک و سفته جهت ضمانت از کارمندان غیرقانونی است. برخی از کارفرمایان شرایط بد اقتصادی و یا بحران‌های سیاسی را بهانه کرده و می‌گویند “به این دلایل که هیچ چیز، تضمین کار ما را نمی‌کند، ما باید از کارمندان سفته بگیریم”. با این حال گاه با توجه به پیشامدهایی که در شرکت‌های خصوصی به وجود آمده نمی توان کارفرمایان را هم به طور کل محکوم کرد، آن ها نیز برای جلوگیری از ضرر دست به چنین کاری می‌زنند. البته ناآگاهی کارمند و فردی که می‌خواهد استخدام شود در سوء استفاده کارفرما تأثیر می‌گذارد. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد گرفتن چک و سفته از کارمند اطلاعات ارزشمندی در اختیارتان قرار دهیم.

علت گرفتن چک و سفته از کارمند

همانطور که اشاره کردیم کارفرمایان برای مبالغ قابل توجهی از کارمندان خود چک و سفته دریافت می‌کنند. این مبلغ می‌تواند از 10 میلیون تومان تا 100 میلیون تومان متغیر باشد. آن‌ها بحران‌های اقتصادی را عامل گرفتن چک و سفته ضمانت می‌دانند و گرفتن سفته را همانند تضمین برای خود در نظر می‌گیرند. برخی دیگر از کارفرمایان اعلام می‌کنند که ما کارهای مهمی انجام می‌دهیم و اگر راز کار ما فاش شود کسی پاسخگو نیست، از این رو این چک و سفته تضمینی بر حفظ امنیت کاری است.
در برخی مراکز هم مهارت هایی به کارمندان آموزش داده می شود، این انتقال مفاهیم برای کارفرما هزینه داشته و برای مثال اگر قرار باشد فردی کمتر از یک سال در آن شرکت کار کند، کارفرما با هزینه آموزش او را از صندوق شرکت پرداخت کند؛ بنابراین کارفرما به دنبال راهی برای کاهش این هزینه ها و استفاده بهینه از نیروهای انسانی‌اش است.

برای اطلاع از بهترین روش رزومه نویسی کلیک کنید.

اعتبار قرارداد به جای گرفتن چک و سفته از کارمند

قراردادهای رسمی کاری معتبر هستند و کارفرما نباید برای تضمین، مبالغ هنگفتی را از کارمندان خود دریافت کند. کارفرما می‌تواند قوانین شرکت و توضیحات لازم را به صورت کاملاً قانونی در قرارداد ذکر کند و در صورتی که مشکلی بین کارفرما و کارمند در زمینه کاری به وجود آمد همان قرارداد کاری از نظر قانونی کاملاً رسمی است و می‌توان با آن اقدامات لازم را برای اجرای صحیح قرارداد، اعمال کرد. اما به دلیل صرف وقت و هزینه های جانبی دیگر قضایی در استفاده از این روش، کارفرمایان ترجیح می دهند با گرفتن چک یا سفته خودشان کسب و کار خودشان را تضمین کنند. در این صورت این کارمند است که باید نگران آینده و امنیت شغلی‌اش باشد.

نحوه نوشتن سفته بابت ضمانت کاری و نکات مربوط به ارائه آن

اگر به هر دلیلی مجبور شدید تا برای استخدام سفته و چک امضاء کنید باید موارد مهمی را رعایت کنید. بی توجهی به این موارد می تواند زندگی شما را زیر و رو کند، پس به این نکات دقت بیشتری بکنید. در این میان شاید خواندن مقاله کار با سرمایه کم به شما ایده های خوبی برای درآمدزایی بدهد.

امضاء سفید ممنوع

از امضاء زدن هرگونه چک و سفته سفید خودداری کنید. وقتی این کار را انجام می‌دهید کارفرما می‌تواند هر مبلغی با هر تاریخی که بخواهد در سفته و چک بنویسد و این برای شما مشکل ساز است. پس در هنگام دادن چک و سفته حتماً تاریخ امضاء و تاریخ وصول آن را به طور دقیق و خوانا با خودکار خودتان یادداشت کنید.

نوشتن دقیق نام

این مورد جزئی، از اهمیت بالایی برخوردار است. به این عمل ظهر نویسی می‌گویند. شما باید نام دقیق دریافت کننده، صاحب شرکت و نام شرکت را در سفته بنویسید. اگر کارفرمای شما بخواهد سفته را در اختیار کس دیگری قرار دهد، با این اقدام شما، عملاً از انجام این کار عاجز است.

داشتن یک کپی از سفته

یکی از مواردی که اکثر مردم رعایت نمی‌کنند این است که نمونه‌ای از چک و یا سفته را نزد خود نگه نمی‌دارند. بعد از اینکه سفته و یا چک را امضا کردید حتماً باید از سفته و چک خود یک کپی داشته باشید و حتی می‌توانید از آن عکس بگیرید و در فایل کامپیوتر خود ذخیره کنید. شماره سریال موجود در سفته خیلی مهم است. در صورتی که کارفرما به هر دلیلی بخواهد به صورت غیرقانونی اطلاعات سفته را دست کاری کند، شما یک نمونه از آن را در اختیار دارید. به خصوص اینکه شماره سریال سفته خیلی مهم است و مثل یک کارت شناسایی برای فرد عمل می‌کند و عملاً کارفرما را از انجام هر گونه کار غیرقانونی منع می‌کند.

امضاء دو طرفه قرارداد در زمان گرفتن سفته از کارمند

برخی از افراد در مورد قرارداد خود نیز اطلاع کافی ندارند. یادتان باشد اگر سفته و یا چک مهم است، قرارداد کاری هم به همان اندازه اهمیت دارد. لذا در صورتی که قرارداد کاری امضا می‌کنید باید به امضاء دو طرف برسد و هر کدام از شما یعنی کارفرما و کارمند باید یک نسخه از قرارداد را در نزد خود نگه دارید.

تا آنجا که می‌توانید از امضاء بی جهت هر گونه سفته و چک برای استخدام و با نام‌های مختلف مثل تضمین و غیره خودداری کنید. گرفتن چک‌ها و سفته‌های تضمینی صورت قانونی ندارد و لذا اگر کارفرما بخواهد به هر دلیلی آنها را به اجرا بگذارد و یا به دادگاه بکشد، نفع زیادی نخواهد برد و حتی ممکن است به دلایل مختلفی مورد مؤاخذه هم قرار بگیرد، چون از شرایط اقتصادی کشور در جهت منافع خود سوء استفاده کرده و باعث ایجاد نگرانی و برهم خوردن اوضاع زندگی یک نفر شده است، لذا باید پاسخگو باشد. اگر می‌خواهید از هر مشکلی جلوگیری کنید حتماً در مورد شرایط نوشتن و امضاء چک و سفته برای استخدام آگاهی داشته باشید تا در صورت نیاز هیچ سوء استفاده‌ای از شما صورت نگیرد. البته تا جایی که امکان دارد هرگز برای استخدام هیچ چک و سفته‌ای امضاء نکنید.

 

پس گرفتن سفته از کارفرما

گاه به دلایل مختلف کارفرما از پس دادن سفته امتناع می کند. در این شرایط شما می تواند با ارسال اظهارنامه از طریق دفاتر قضایی اعلام اتمام همکاری کرده و درخواست کنید تا چک یا سفته شما استرداد گردد. در این زمان قانون از شما حمایت می کنید. شما می توانید برای کسب اطلاع بیشتر و دریافت کمک های تخصصی از مشاوران کاردوک استفاده نمایید.

سؤالات متداول

آیا به خاطر امضاء سفته ممکن است به زندان افتاد؟

نگران نباشید. اگر کارفرمای شما به هر دلیلی با سفته شما را تهدید کرد جای نگرانی نیست. سفته بار حقوقی دارد نه قانونی و کسی برای سفته به زندان نمی‌افتد.

برای اینکه دچار مشکل نشویم چه کاری می‌توانیم در زمینه سفته و چک انجام دهیم؟

بهترین کار بالا بردن دانش خود در مورد سفته و چک است. بیشتر مشکلی که مردم ایران با آن مواجه هستند، عدم آگاهی نسبت به حق و حقوق‌شان است و این کار فرصت سوء استفاده را نیز به سایرین می‌دهد. پس قبل از امضاء هرگونه قراردادی حتماً در مورد آن تحقیق کنید و با مشاوران و یا وکلایی مشورت کنید، تا کار به خوبی پیش برود.

 

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه گرفتن چک و سفته از کارمند می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: گرفتن سفته از کارمند


  • پرهام عبدی
  • ۰
  • ۰

گرفتن چک و سفته از کارمند امروزه به عنوان یکی از شرایط اصلی استخدام افراد در نظر گرفته می‌شود. در کنار سختی‌های یافتن شغل و شروع کار جدید، ارائه همچین تعهدی برای برخی بدون ترس هم نیست. اما چه مشکلات قانونی می‌تواند در پی ارائه ضمانت‌کاری با چک یا سفته ایجاد شود؟ آیا در زمان اتمام همکاری گرفتن چک و سفته از کارفرما به راحتی صورت می‌گیرد؟ بسیاری از افراد پاسخ این سوالات را نمی‌دانند و از قانون کار اطلاعی ندارند. همین بی‌اطلاعی به کارفرمایان اجازه می‌دهد تا مقدار زیادی چک و سفته دریافت کنند و عرصه را برای کارمندان سخت‌تر نمایند. در ادامه به نکاتی که هنگام شروع کار و ارائه چنین ضمانتی باید توجه کنیم، اشاره کرده‌ایم. همچنین شما می‌توانید با دریافت مشاوره کسب و کار از کارشناسان کاردوک جهت پیشگیری و رفع مشکلات ناشی از چنین مواردی استفاده نمایید. 

 

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه گرفتن چک و سفته از کارمند می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: گرفتن سفته از کارمند

گرفتن چک و سفته از کارمند

گرفتن چک و سفته جهت ضمانت از کارمندان غیرقانونی است. برخی از کارفرمایان شرایط بد اقتصادی و یا بحران‌های سیاسی را بهانه کرده و می‌گویند “به این دلایل که هیچ چیز، تضمین کار ما را نمی‌کند، ما باید از کارمندان سفته بگیریم”. با این حال گاه با توجه به پیشامدهایی که در شرکت‌های خصوصی به وجود آمده نمی توان کارفرمایان را هم به طور کل محکوم کرد، آن ها نیز برای جلوگیری از ضرر دست به چنین کاری می‌زنند. البته ناآگاهی کارمند و فردی که می‌خواهد استخدام شود در سوء استفاده کارفرما تأثیر می‌گذارد. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد گرفتن چک و سفته از کارمند اطلاعات ارزشمندی در اختیارتان قرار دهیم.

علت گرفتن چک و سفته از کارمند

همانطور که اشاره کردیم کارفرمایان برای مبالغ قابل توجهی از کارمندان خود چک و سفته دریافت می‌کنند. این مبلغ می‌تواند از 10 میلیون تومان تا 100 میلیون تومان متغیر باشد. آن‌ها بحران‌های اقتصادی را عامل گرفتن چک و سفته ضمانت می‌دانند و گرفتن سفته را همانند تضمین برای خود در نظر می‌گیرند. برخی دیگر از کارفرمایان اعلام می‌کنند که ما کارهای مهمی انجام می‌دهیم و اگر راز کار ما فاش شود کسی پاسخگو نیست، از این رو این چک و سفته تضمینی بر حفظ امنیت کاری است.
در برخی مراکز هم مهارت هایی به کارمندان آموزش داده می شود، این انتقال مفاهیم برای کارفرما هزینه داشته و برای مثال اگر قرار باشد فردی کمتر از یک سال در آن شرکت کار کند، کارفرما با هزینه آموزش او را از صندوق شرکت پرداخت کند؛ بنابراین کارفرما به دنبال راهی برای کاهش این هزینه ها و استفاده بهینه از نیروهای انسانی‌اش است.

برای اطلاع از بهترین روش رزومه نویسی کلیک کنید.

اعتبار قرارداد به جای گرفتن چک و سفته از کارمند

قراردادهای رسمی کاری معتبر هستند و کارفرما نباید برای تضمین، مبالغ هنگفتی را از کارمندان خود دریافت کند. کارفرما می‌تواند قوانین شرکت و توضیحات لازم را به صورت کاملاً قانونی در قرارداد ذکر کند و در صورتی که مشکلی بین کارفرما و کارمند در زمینه کاری به وجود آمد همان قرارداد کاری از نظر قانونی کاملاً رسمی است و می‌توان با آن اقدامات لازم را برای اجرای صحیح قرارداد، اعمال کرد. اما به دلیل صرف وقت و هزینه های جانبی دیگر قضایی در استفاده از این روش، کارفرمایان ترجیح می دهند با گرفتن چک یا سفته خودشان کسب و کار خودشان را تضمین کنند. در این صورت این کارمند است که باید نگران آینده و امنیت شغلی‌اش باشد.

نحوه نوشتن سفته بابت ضمانت کاری و نکات مربوط به ارائه آن

اگر به هر دلیلی مجبور شدید تا برای استخدام سفته و چک امضاء کنید باید موارد مهمی را رعایت کنید. بی توجهی به این موارد می تواند زندگی شما را زیر و رو کند، پس به این نکات دقت بیشتری بکنید. در این میان شاید خواندن مقاله کار با سرمایه کم به شما ایده های خوبی برای درآمدزایی بدهد.

امضاء سفید ممنوع

از امضاء زدن هرگونه چک و سفته سفید خودداری کنید. وقتی این کار را انجام می‌دهید کارفرما می‌تواند هر مبلغی با هر تاریخی که بخواهد در سفته و چک بنویسد و این برای شما مشکل ساز است. پس در هنگام دادن چک و سفته حتماً تاریخ امضاء و تاریخ وصول آن را به طور دقیق و خوانا با خودکار خودتان یادداشت کنید.

نوشتن دقیق نام

این مورد جزئی، از اهمیت بالایی برخوردار است. به این عمل ظهر نویسی می‌گویند. شما باید نام دقیق دریافت کننده، صاحب شرکت و نام شرکت را در سفته بنویسید. اگر کارفرمای شما بخواهد سفته را در اختیار کس دیگری قرار دهد، با این اقدام شما، عملاً از انجام این کار عاجز است.

داشتن یک کپی از سفته

یکی از مواردی که اکثر مردم رعایت نمی‌کنند این است که نمونه‌ای از چک و یا سفته را نزد خود نگه نمی‌دارند. بعد از اینکه سفته و یا چک را امضا کردید حتماً باید از سفته و چک خود یک کپی داشته باشید و حتی می‌توانید از آن عکس بگیرید و در فایل کامپیوتر خود ذخیره کنید. شماره سریال موجود در سفته خیلی مهم است. در صورتی که کارفرما به هر دلیلی بخواهد به صورت غیرقانونی اطلاعات سفته را دست کاری کند، شما یک نمونه از آن را در اختیار دارید. به خصوص اینکه شماره سریال سفته خیلی مهم است و مثل یک کارت شناسایی برای فرد عمل می‌کند و عملاً کارفرما را از انجام هر گونه کار غیرقانونی منع می‌کند.

امضاء دو طرفه قرارداد در زمان گرفتن سفته از کارمند

برخی از افراد در مورد قرارداد خود نیز اطلاع کافی ندارند. یادتان باشد اگر سفته و یا چک مهم است، قرارداد کاری هم به همان اندازه اهمیت دارد. لذا در صورتی که قرارداد کاری امضا می‌کنید باید به امضاء دو طرف برسد و هر کدام از شما یعنی کارفرما و کارمند باید یک نسخه از قرارداد را در نزد خود نگه دارید.

تا آنجا که می‌توانید از امضاء بی جهت هر گونه سفته و چک برای استخدام و با نام‌های مختلف مثل تضمین و غیره خودداری کنید. گرفتن چک‌ها و سفته‌های تضمینی صورت قانونی ندارد و لذا اگر کارفرما بخواهد به هر دلیلی آنها را به اجرا بگذارد و یا به دادگاه بکشد، نفع زیادی نخواهد برد و حتی ممکن است به دلایل مختلفی مورد مؤاخذه هم قرار بگیرد، چون از شرایط اقتصادی کشور در جهت منافع خود سوء استفاده کرده و باعث ایجاد نگرانی و برهم خوردن اوضاع زندگی یک نفر شده است، لذا باید پاسخگو باشد. اگر می‌خواهید از هر مشکلی جلوگیری کنید حتماً در مورد شرایط نوشتن و امضاء چک و سفته برای استخدام آگاهی داشته باشید تا در صورت نیاز هیچ سوء استفاده‌ای از شما صورت نگیرد. البته تا جایی که امکان دارد هرگز برای استخدام هیچ چک و سفته‌ای امضاء نکنید.

 

پس گرفتن سفته از کارفرما

گاه به دلایل مختلف کارفرما از پس دادن سفته امتناع می کند. در این شرایط شما می تواند با ارسال اظهارنامه از طریق دفاتر قضایی اعلام اتمام همکاری کرده و درخواست کنید تا چک یا سفته شما استرداد گردد. در این زمان قانون از شما حمایت می کنید. شما می توانید برای کسب اطلاع بیشتر و دریافت کمک های تخصصی از مشاوران کاردوک استفاده نمایید.

سؤالات متداول

آیا به خاطر امضاء سفته ممکن است به زندان افتاد؟

نگران نباشید. اگر کارفرمای شما به هر دلیلی با سفته شما را تهدید کرد جای نگرانی نیست. سفته بار حقوقی دارد نه قانونی و کسی برای سفته به زندان نمی‌افتد.

برای اینکه دچار مشکل نشویم چه کاری می‌توانیم در زمینه سفته و چک انجام دهیم؟

بهترین کار بالا بردن دانش خود در مورد سفته و چک است. بیشتر مشکلی که مردم ایران با آن مواجه هستند، عدم آگاهی نسبت به حق و حقوق‌شان است و این کار فرصت سوء استفاده را نیز به سایرین می‌دهد. پس قبل از امضاء هرگونه قراردادی حتماً در مورد آن تحقیق کنید و با مشاوران و یا وکلایی مشورت کنید، تا کار به خوبی پیش برود.

 

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه گرفتن چک و سفته از کارمند می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: گرفتن سفته از کارمند


  • پرهام عبدی
  • ۰
  • ۰

خوراک دام موادی است که حیوان بتواند پس از خوردن، آن را هضم، جذب و به مصرف برساند. به آن بخش از مواد غذایی که به مصرف واقعی حیوان می‌رسد، ماده‌ی مغذی گفته می‌شود. استفاده از خوراک آماده برای تغذیه دام به واسطه ایجاد امکان مصرف ضایعات صنعتی و پسماندهای کشاورزی در جهت کسب ارزش افزوده رو به فزونی نهاده است. ضمن اینکه تغذیه دام بااین نوع خوراک می‌تواند از بروز امراضی که به دلیل وجود آلودگی‌های مختلف در غذای دام پدید می‌آید، جلوگیری نماید. برای ایجاد شرایط بهره‌برداری اقتصادی از دام باید مجموعه‌ای از مواد که در یک نوع علوفه به تنهایی گردهم نمی‌آیند با هم مخلوط و آسیاب نمود. این ترکیب کنسانتره‌ای قادر خواهد بود همه عناصر و مواد ضروری بدن دام را در حدنیاز آن برطرف کند. در ادامه خلاصه‌ای از طرح توجیهی خوراک دام و طیور آورده‌ایم. برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه تولید و استاندارد تولید دارو در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: طرح توجیهی تولید خوراک دام و طیور

طرح توجیهی خوراک دام و طیور | نیازهای غذایی دام

اصولاً استفاده از یک نوع ماده غذایی به تنهایی نمی‌تواند تمام احتیاجات دام را برطرف کند، چون دستگاه گوارش حیوان محدود است و از طرف دیگر بدن حیوان به مجموعه‌ای از مواد غذایی احتیاج دارد. این مجموعه مواد غذایی را جیره غذایی می‌نامند که باید برحسب احتیاجات نگهداری و تولید حیوان برنامه‌ریزی شود. نوع و ترکیب خوراک دام با توجه به نیاز و جنبه‌های مالی آن تهیه و تنظیم می‌گردد. برخی از مواد غذایی برای دسته‌ای از دام‌ها می‌تواند غذایی کامل باشد، در صورتی که برای گروهی دیگر اینطور نیست.

به طور کلی برای تأمین نیازهای غذایی دام‌ها باید احتیاجات آن‌ها را در مراحل مختلف زندگی مثل مرحله خشک بودن، مراحل مختلف آبستنی، مرحله شیرواری، مرحله شیرخوارگی بره‌ها و گوساله‌ها شناسایی نمود. پرواربندی دام با استفاده از مواد کنسانتره، توجیه اقتصادی بیشتری را به نسبت چرا بردن دام نصیب دامداران می‌کند.

مواد ضروری در کنسانتره

مواد موجود در کنسانتره عبارتند از انواع پروتئین‌ها که از موادی چون کنجاله پنبه تأمین می‌شود، کربوهیدرات‌ها که از غلات و ملاس و تفاله چغندر تشکیل می‌گردد و چربی‌ها، مواد معدنی و انواع ویتامین‌ها است. در صنعت دامپروری، تهیه خوراک متعادل و سالم که حاوی کلیه مواد مورد نیاز دام باشد از اهمیت خاصی برخوردار است. به طوری که هر نوع کمبود از نظر درصد پروتئین، املاح، ویتامین‌ها و انرژی مورد نیاز، باعث عدم بازدهی مطلوب و زمینه‌ساز بروز بیماری‌ها در دام خواهد شد، لذا در صورت استفاده از محصولات تولید شده کارخانجات خوراک دام و ضریب تبدیل خوراک دام به محصولات دامی افزایش یافته و به میزان استاندارد نزدیک‌تر می‌شود. ضمن اینکه با مصرف بهینه منابع و مواد اولیه کمت محصول بیشتری تولید خواهد گردید.

طرح توجیهی خوراک دام و طیور | انواع جیره غذایی دام

به طور خلاصه به مجموعه مواد غذایی که یک حیوان در طول یک شبانه روز کامل دریافت می‌کند، جیره اطلاق می‌شود. جیره‌های غذایی در سه مقطع برنامه ریزی می‌گردند که بسته به نوع، جنس و … دام‌ها متغیر است.

جیره دوران نگهداری

اگر حیوانی هیچ نوع تولید و افزایش یا کاهش وزنی نداشته باشد، جیره آن بر اساس نیاز روزانه حیوان تعیین می‌گردد که به آن جیره نگهداری گفته می‌شود.

جیره دوران آبستنی

چنانچه از عنوان آن مشخص است این جیره برای دام‌های ماده آبستن در نظر گرفته می‌شود که برحسب اینکه در چه ماهی از حاملگی هستند، جیره آن‌ها تنظیم می‌گردد.

جیره تولید

این جیره نیز بر اساس تولیدات دام (شیر، گوشت، پشم و…) تنظیم می‌گردد.

کنسانتره یا غذای متعادل

برای بر طرف کردن کمبودهای غذایی دام، تعدادی از مواد غذایی با مقدار مشخص ترکیب شده و پس از آسیاب کردن با هم مخلوط و تبدیل به خوراک فشرده می‌شوند که اصطلاحاً کنسانتره نامیده می‌شود، تا حداقل نیاز و احتیاجات دام را در دوره نگهداری تأمین نماید. به عبارت دیگر کنسانتره یا غذای متعادل ترکیبی از تعدادی موادغذایی است که قادر است همه عناصر و مواد ضروری بدن دام را به اندازه کافی تأمین کند. مواد اولیه‌ای که با استفاده از آن‌ها کنسانتره تهیه می‌شود باید دارای کیفیت مرغوبی باشند.  

 

طرح توجیهی خوراک دام و طیور | انواع تغذیه طیور 

غذای کامل

جیره‌ای که تمام مواد مغذی مورد نیاز پرنده را در برداشته باشد، غذای کامل نامیده می‌شود. فرمولاسیون جیره‌های طیور یک اصل ثابت نیست، بلکه تفاوت قیمت‌های مواد اولیه غذایی و بهبود در مدیریت تغذیه باعث تعویض فرمولاسیون جیره خواهد شد. 

تغذیه اختیاری و تغذیه کنترل شده طیور می‌توانند مصرف غذای خود را بر حسب احتیاجات‌شان کنترل کنند. در گذشته غذای کاملاً مش « آردی » در دسترس طیور قرار می‌گرفت. این نوع خوراک در تمام مدت در دسترس طیور قرار می‌گرفت اما بعدها معلوم شد این روش غیراقتصادی است؛ چون طیور در این روش میل به پرخوری دارد و بسیار سنگین می‌شود و تولید تخم مرغ و افزایش وزن آنان جنبه اقتصادی ندارد.

 اشکال  خوراک طیور

جیره‌های طیور به سه شکل مش، ‌کرامبل و پلت می‌باشد. در ادامه هر کدام به طور مختصر شرح داده‌ایم.

فرم مش (آردی)

در این شکل از غذا مواد اولیه غذایی جیره به شکل آسیاب شده هستند. اما طیور علاقه‌ای به جیره‌هایی که از ذرت بسیار ریز تشکیل شده باشد ندارند؛ زیرا این‌گونه مواد چسبناک هستند. در فرم مش، میزان مصرف غذای طیور افزایش می‌یابد. اگر غلات خیلی ریز شوند، طیور در درجه اول مایل به مصرف غلاتی خواهند بود که اندازه‌شان درشت‌تر است و مواد ریز برای مصرف نهایی در دانخوری باقی می‌مانند. بنابراین در مصرف دان فرموله شده اشکال ایجاد خواهد شد. 

اندازه ذرات جیره مش در مصرف آب آشامیدنی مؤثر است. هر چه ترکیب جیره مش درشت‌تر باشد، میزان مصرف آب آشامیدنی کمتر می‌شود. این موضوع در میزان آب مدفوع تأثیری ندارد.

هر چه غذا دارای حجم بیشتر باشد، یعنی فیبر آن بالا باشد، مصرف آب بیشتر خواهد شد. به همین دلیل آب مدفوع نیز افزایش می‌یابد. هرچه جیره‌های طیور انرژی بالاتر و حجم کمتر داشته باشد، مصرف و دفع آب نیز کمتر می‌باشد.

پلت

جیره‌ای که به صورت مش بوده و طی مراحل خاص از دستگاه‌های تولید پلت  عبور می‌کند و به شکل استوانه‌های کوچک در اندازه‌های مختلف درآمده و تحت عنوان پلت نامیده می‌شود. با مصرف غذای پلت، ماکیان قدرت انتخاب قسمت‌های مشخص از جیره غذایی را از دست می‌دهند و باید غذا را به طور کامل مصرف نمایند.

 

کرامبل

کرامبل حد واسط غذای مش و پلت می‌باشد. وقتی که پلت‌ها درشت آسیاب شوند، محصولی به وجود می‌آید که به آن کرامبل گویند. ذرات کرامبل را باید حد واسط در نظر گرفت. بهترین کرامبل معمولاً دارای مقداری ذرات ریز می‌باشد. این موضوع باعث افزایش راندمان مصرف دان می‌گردد.

خوراک پلت در صنعت مرغداری

جیره‌هایی که در تغذیه طیور مورد استفاده قرار می‌گیرند، به سه فرم آردی، کرامبل و پلت می‌باشند. جیره آردی فرمی از خوراک است که در آن مواد غذایی پس از مخلوط شدن آسیاب می‌شود تا به فرم پودر یا آرد درآیند که در واقع به دوصورت آردی گرم و آردی سرد فرآوری می‌شوند. جیره کرامبل به همان جیره پلت با اندازه کوچکتر گفته می‌شود که بعد از دوره استارتر به جوجه‌های گوشتی خورانده می‌شود. اما سومین نوع فرآوری خوراک که به نام فرآوری پلت معروف است، کاربرد وسیعی در صنعت مرغداری داشته و امروزه به میزان زیادی در جیره‌های غذایی از آن استفاده می‌گردد.

در صورت استفاده از جیره پلت، پرنده زمان کمتری را صرف غذا خوردن خواهد کرد، لذا با کاهش فعالیت پرنده، میزان احتیاجات نگهداری آن نیز کاهش خواهد یافت. بخشی از بهبود کاربرد جیره پلت، به علت مصرف کمتر انرژی در هنگام تغذیه می‌باشد. به عبارت دیگر استفاده از جیره پلت، انرژی صرف شده پرنده برای غذا خوردن را کاهش می‌دهد و قابلیت دسترسی مواد مغذی حیاتی و انرژی را نیز افزایش می‌دهد.

خوراک پلت در صنعت دامداری

امروزه هزینه‌های مربوط به تهیه خوراک حدود 75درصد کل هزینه‌های دامداری را به خود اختصاص می‌دهد. بنابراین خوراک دام بایستی از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا بتواند با افزایش میزان تولید در دام، بالا بودن هزینه‌های تولید خوراک را جبران نماید.

طرح توجیهی خوراک دام و طیور | فرآیند تولید خوراک طیور

به طور کلی از فرایندهای مشابهی در تمام کارخانجات تولید خوراک طیور برای تولید خوراک استفاده می‎‌شود که فقط محصول نهایی آن تا حدودی متفاوت و به دو صورت آردی و حبه‌ای است که البته خوراک طیور به صورت حبه‌ای و پلت (فشرده شده) بسیار متداول‌تر است و فرآیند تولید آن به طور خلاصه به شرح زیر است.

در این روش که عمدتاً در اکثر کارخانجات تولید خوراک طیور از آن استفاده می‌شود، ابتدا مواد اولیه تهیه خوراک طیور از جمله سبوس گندم، سبوس برنج، ذرت، باگاس، جو، نیاسین، تفاله چغندر که نیاز به آسیاب کردن دارند، در آسیاب‌های صنعتی آسیاب شده و به پودر تبدیل می‌شوند. سپس این مواد به همراه مواد افزودنی از جمله انواع مکمل‌ها در میکسرها با یکدیگر میکس شده و آماده پلت کردن و تبدیل به حبه شدن می‌باشد. در مرحله بعد توسط دستگاه پلت کاندیشنر این مواد تحت فشار و حرارت تا حدود ۹۰درجه سانتی‌گراد و برحسب نوع خوراک با قطرهای متفاوت به پلت تبدیل می‌شوند و در نهایت توسط فن‌کوئل‌های موجود خنک شده و آماده بسته‌بندی می‌گردد.

 

طرح توجیهی خوراک دام و طیور | استاندارد محصولات

با توجه به اطلاعات موجود در بانک استانداردهای ملی ایران برای طرح مورد بررسی، تعدادی از استانداردهای مرتبط با خوراک دام وطیور به شرح ذیل است.

جدول استانداردهای مربوط به خوراک دام و طیور

شماره استاندارد

شرح استاندارد

17377

خوراک دام – اندازه‌گیری مقدار فلوراید با روش ISE

17378

خوراک دام – اندازه‌گیری جیوه با روش  CVAAS

800

کنجاله دانه سویا مورد مصرف در خوراک دام، طیور و آبزیان

2988

ویژگی‌های چربی مورد استفاده در خوراک دام وطیور

16888

خوراک دام و طیور – پودر پوسته تخم‌مرغ

605

خوراک طیور – ویژگی‌ها و روش‌های آزمون

2595

خوراک طیور – کنسانتره – ویژگی‌ها

2378

خوراک طیور – مکمل‌های ویتامینی و معدنی

کد آیسیک محصولات

جدول کد آیسیک تعدادی از محصولات مرتبط با خوراک دام و طیور به شرح ذیل است.

نام کالا

کد ISIC

انواع مکمل خوراک دام، طیور و آبزیان

1533312333

انواع خوراک آماده دام، طیور و آبزیان

1533312329

انواع کنسانتره خوراک دام، طیور و آبزیان

1533312334

خوراک آماده دام

1533412315

خوراک آماده طیور

1533412318

خوراک آماده آبزیان

1533412322

خوراک کامل دام

1533512325

کنسانتره خوراک دام

1533412335

کنسانتره خوراک طیور

1533412336

خوراک آماده طیور به شکل پلت

1533512331

طرح توجیهی خوراک دام و طیور | مواد اولیه خوراک دام وطیور

خوراک دام و طیور از مخلوط کردن مواد ضروری در تغذیه دام و طیور شامل مواد تأمین‌کننده پروتئین، مواد انرژی‌زا، املاح، ویتامین به نسبت‌های مختلف و فرمولاسیون متنوع بسته به نوع و سن حیوان تهیه می‌شود. اهم مواد اولیه  مورد مصرف تولید خوراک دام و طیور عبارتند از:

ذرت، کنجاله سویا، گندم، سبوس گندم، جو، تفاله چغندر، آنزیم، اوره لیزین، روغن، پودر خون و پودر ضایعات کشتارگاهی، نمک، دی کلسیم فسفات

ماشین آلات خط تولید خوراک دام و طیور آماده

خط تولید شامل ماشین­ آلاتی از جمله آسیاب به ظرفیت 5تن، میکسر افقی، 2عدد سیلو ذخیره به ظرفیت 5تن، دستگاه پلت طیور، انواع بالابرها، الواتورها، تقسیم‌کن، برج‌­های خنک ­کن و مخازن سوخت، مخازن نگهداری روغن، مخازن نگهداری ملاس و دیگ بخار می‌­باشد.  ماشین آلات خط تولید برای ظرفیت ملحوظ شده بشرح ذیل می‌باشد. برای بازدید از سایر طرح توجیهی صنعتی های نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

  ماشین آلات خط تولید خوراک طیور

چاله با دریچه و نرده و حفاظ

بالابر از سیلو به پلیت

بالابر ماردونی تنظیم وانتقال  مواد به آسیاب

کاندیشنر ودستگاه پرس  پلیت دام و طیور باشبکه رینگی و چرخ های یدک کامل

آسیاب به ظرفیت 5 تن

الواتور قاشقی از سیلو به برج خنک کننده

الک ویبره طبقاتی

تسمه نقاله از پلیت به خشک کن با عرض 50 سانت

دستگاه تقسیم و فیدر مواد

تسمه نقاله از خشک کن به سیلو باعرض 50 سانتی متر

چاله هاپردارای دریچه و  نرده  و بالابر از تقسیم کن به چاله هاپر

دستگاه کرامبلر  پلیت باشبکه رینگی یدک کامل و پری استارتر

بالابر پودر به میکسر افقی

برج خنک کن با مکنده و سیکلون

میکسر افقی به ظرفیت 2/5 تن

سیلو ذخیره 10 تن با فیدر و باسکول

بالابر از میکسر به بارریز

دستگاه سیلو بسته بندی

باریز دوقلو

مخزن هوائی ملاس و    پمپ ملاس و تاسیسات

سیلو ذخیره 5 تن با کیسه گیر و باسکول

نرده و پله و پاگردها و حفاظها

سیلو ذخیره 5 تن پودر به پلیت  با فیدر

تابلو برق کلیه ماشین آلات و کابل کشی

بالابر از آسیاب به میکسر با دینام

سرند دومرحله ای

بالابر از میکسر به سیلوها با دینام

الواتور قاشقی از پلیت به برج

الواتور قاشقی جهت حمل به برج

شاسی و اسکلت بندی تجهیزات

 

خدمات قابل ارایه کاردوک به  طرحها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح  توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارائه خدمات نصب و راه اندازی ماشین آلات  
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی تولید خوراک دام و طیور

  • پرهام عبدی
  • ۰
  • ۰

اتحادیه نانوایان تهران برای تمام واحدها در محدوده شهر بزرگ تهران جهت بازرسی واحد، صدور، تمدید و تغییر آدرس جواز و ارائه سهمیه های دولتی خدمات ارائه می‌دهد. با وجود اینکه از سال 1397 محدودیت های شدیدی در صدور جواز صادر شد، در سال 1400 ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف برای دریافت جواز نانوایی باز شده است. 

“برای اطلاع از سهمیه ها و شرایط صدور جواز در سال 1400 ابتدا با اتحادیه باید تماس بگیرید و سپس برای ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف اقدام نمایید.”

آدرس اتحادیه نانوایان تهران

تهران _ خیابان شریعتی _ اول خیابان ملک _ بن بست میرمجتهدی _ پلاک ۵ 

شماره تماس : 77509561-77503313-021

خدمات و جوازهای مربوط به اتحادیه‌نانوایان تهران

در اتحادیه نانوایان تهران برای 7رسته شغلی به شرح زیر پروانه کسب صادر می‌شود:

1 – رسته بربری پزی ( با حداقل مساحت لازم 60 مترمربع)

2 – رسته لواشی (با حداقل مساحت لازم 60 مترمربع)

3 – رسته تافتونی (با حداقل مساحت لازم 60 مترمربع)

4 – رسته خشکه پزی (با حداقل مساحت لازم 60 مترمربع)

5 – رسته بلکی پزی سنتی (با حداقل مساحت لازم 60 مترمربع)

6- مجتمع نان سنتی برای دو نوع پخت (با حداقل مساحت لازم 90 مترمربع) غیر از سنگک

7- مجتمع نان سنتی برای سه نوع پخت (با حداقل مساحت لازم 120 متر مربع) غیر از سنگک برای اشنایی بیشتر با شرایط دریافت و صدور جواز کسب نانوایی کلیک کنید.

سوالات متداول

آیا امکان اجاره جواز نانوایی وجود دارد؟

به طور قانونی راه‌هایی برای به اشتراک گذاشتن جواز وجود دارد. اما به دلیل محدودیت‌هایی که در سال‌های اخیر اتفاق افتاده، بازار سیاهی جهت فروش جواز نانوایی متاسفانه ایجاد شد. لازم به ذکر است که چنین معامله‌ای قانونی نبوده و خرید و فروش جواز نانوایی پیگرد قانونی دارد. 

آیا یک نفر می‌تواند دو تا جواز داشته باشد؟

بله، هر کسبه ای می‌تواند برای بیش از یک واحد صنفی جواز دریافت کند، اما برای واحدهای صنفی دوم و سوم باید مباشر معرفی نماید.

آیا برای واحد نانوایی مدرک فنی لازم است؟

بله، صاحب جواز یا مباشر باید دارای مدرک فنی باشند.

 

منبع: اتحادیه نانوایان تهران

  • پرهام عبدی
  • ۰
  • ۰

بر اساس اکتشافات معدنی انجام‌شده در کشور، محصولات معدنی ایران با تنوع بالا شامل 68نوع ماده معدنی غیرنفتی است و ذخایر کشف‌شده به حدود 37میلیاردتن ‌می‌رسد. همچنین طبق برآوردها ذخایر بالقوه در کشور حدود 60میلیارد تن بوده و ارزش برآوردشده این ذخایر معدنی معادل 1400میلیارد دلار است. کشور ایران دوازدهمین کشور بزرگ معدنی جهان محسوب می‌شود. معادن سنگ‌آهن در بیشتر کشورهای جهان وجود دارد. سنگ آهن با کیفیت مطلوب همواره نیاز صنعت تهیه و تولید مقاطع و قطعات آهن و فولاد در شکل و اندازه‌های مختلف می‌باشد و چون سنگ‌های معدنی استخراج شده امکان کاربرد مستقیم در صنایع را ندارند، لذا فرآوری سنگ‌های آهن اهمیت وافری دارد. در ادامه خلاصه‌ای از طرح توجیهی تولید کنسانتره سنگ آهن را آورده‌ایم.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه تولید و استاندارد تولید دارو در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح تولید کنسانتره سنگ آهن

طرح تولید کنسانتره سنگ آهن | معرفی کنسانتره سنگ آهن

کنسانتره‌های آهن سنگ‌های معدنی هستند که پس از استخراج و خردایش مورد عملیات کانه آرایی قرار می‌گیرند و معمولاً دارای عیار آهن بالا بوده و فاقد ناخالصی‌های نامطلوب می‌باشند. جهت سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

طرح تولید کنسانتره سنگ آهن | موارد استفاده از کنسانتره آهن

کنسانتره سنگ آهن به عنوان کالای واسطه‌ای تلقی شده و به عنوان ماده اولیه در صنایع گندله سازی یا اگلومراسیون به مصرف می‌رسد. لازم به ذکر است که برای تولید هر یک تن گندله به حدود یک تن کنسانتره سنگ آهن نیاز است.

استفاده از کنسانتره در تولید کلوخه

برای تولید کلوخه، سنگ آهن پس از خردایش در فرایند کلوخه سازی قرار می‌گیرد. معمولاً به علت آن که کلوخه قابلیت حمل و نقل زیاد را ندارد، عمل کلوخه سازی در محل کارخانه ذوب و تولید آهن و فولاد انجام می‌گیرد.

استفاده از کنسانتره در تولید گندله

گندله یکی از متداول‌ترین اشکال سنگ آهن موجود در بازار جهانی است. در گندله سنگ آهن پس از عملیات خردایش و کانه آرایی بصورت گندله در واحد گندله سازی تولید شده و پس از آن به بازار عرضه می‌گردد. در مورد محصولات واسطه تولید آهن و فولاد (کلوخه و گندله) باید توجه شود که ابعاد کنسانتره برای تولید گندله باید بسیار ریزتر از ابعاد کنسانتره جهت تولید کلوخه باشد.

طرح تولید کنسانتره سنگ آهن | ویژگی‌های کنسانتره سنگ آهن

هر نوع محصول تولیدی مستلزم داشتن خواص و ترکیب خاصی برای ماده اولیه است، مثلاً کیفیت کنسانتره آهن برای تولید چدن از کنسانتره لازم برای تولید فولاد متفاوت است. در جریان فولاد سازی چون عمل تصفیه و پالایش نیز انجام می‌گیرد، لذا کنسانتره مصرف شده برای تولید فولاد می‌تواند حاوی ناخالصی بیشتری باشد، در حالی که کنسانتره مورد مصرف در تولید چدن ریخته‌گیری از کیفیت بهتری باید برخوردار باشد. اندازه دانه‌بندی سنگ آهن برای فرایندهای مختلف متفاوت است.

سنگ آهن کلوخه حاصل از معدن ابتدا به وسیله سنگ شکن‌ها شکسته و سپس دانه بندی می شود.  سنگ آهن پودر شده یا سنگ آهن کنسانتره محصول کارخانه‌های فرآوری، با روش‌های مخصوص و به کمک مواد چسباننده به دانه‌های بزرگتری تبدیل شده و به شکل پلیت یا آگلومره با مشخصات مورد نیاز برای فرآیند تولید آهن و فولاد مصرف می‌شود.

طرح تولید کنسانتره سنگ آهن | معرفی کد های آیسیک

بر اساس سیستم طبقه‌بندی آیسیک کد‌‌‌‌ محصولات طرح جاری به شرح جدول ذیل می‌باشد.

نام کالا

کد ISIC

کنسانتره آهن

1310412309

کلوخه سنگ آهن (آگلومره)

1310412317

سنگ آهن دانه بندی شده

1310412308

سایر انواع کانسنگ آهن

1310312316

انواع شمش فولاد ساده کربنی و کم آلیاژی

2710412456

طرح تولید کنسانتره سنگ آهن | مواد اولیه تولید کنستانتره آهن 

در کارخانه فرآوری از مرحله استخراج تا پایان فرایند مواد اولیه را می‌توان به دو دسته مواد اولیه اصلی و مواد اولیه مصرفی تقسیم نمود. سنگ آهن که به عنوان ماده اصلی در کارخانه کنسانتره در 4تیپ سنگ آهن پر عیار کم گوگرد، سنگ آهن پر عیار پرگوگرد، سنگ آهن کم عیار کم گوگرد، سنگ آهن کم عیار پر گوگرد طبقه‌بندی می‌شود. مواد اولیه مصرفی مواد کمک فرایندی می‌باشند.

طرح تولید کنسانتره سنگ آهن | فرایند تولید کنستانتره

فرآیند تولید کنسانتره در کارخانه شامل مراحل زیر می‌باشد:

  • سنگ‌ شکنی توسط سنگ‌ شکن فکی
  • بستر انباشت و برداشت
  • مدار آسیای اولیه که شامل انبار قبل از آسیا، آسیای اولیه، سرند یا هیدروسیکلون و نوار نقاله‌های بار در گردش
  • جدا کننده مغناطیسی کوبر
  • مدار آسیای ثانویه شامل آسیای گلوله‌ای و هیدروسیکلون‌ها
  • جداکننده مغناطیسی مرحله رافر، مرحله کلینر و ری کلینر
  • مدار فلوتاسیون که شامل سلول‎‌های فلوتاسیون مرحله رافر و کلینر
  • تیکنر باطله و سیستم آب در گردش
  • فیلترهای آبگیری از محصول نهایی
  • انبارهای ذخیره کنسانتره
  • سد باطله

 

واحد سنگ شکنی

سنگ آهن استخراج شده از معدن با ابعاد حداکثر mm1200 به واحد سنگ شکنی وارد می‌شود. با خردایش در سنگ شکن فکی به ابعاد کوچک‌تر از mm200 می‌رسد و جهت استفاده در مراحل بعدی به بستر انباشت و برداشت منتقل می‌شود. این بخش شامل فیدر خوراک دهی به سنگ شکن، چکش هیدرولیکی، سنگ شکن فکی، سنگ‌شکن‌های مخروطی و نوار نقاله زیر سنگ شکن جهت انتقال مواد به بستر می‌باشد.

بعد از خردایش مواد در سنگ شکن اولیه، توسط سرندی مواد بزرگ‌تر از mm200 جدا شده و طی دو مرحله در سنگ‌شکن‌های مخروطی خرد می‌شود تا به ابعاد کوچک‌تر از mm20 برسد.

 بسترانباشت و برداشت

مواد خرد شده در مرحله سنگ شکنی به وسیله نوار نقاله‌ای از سنگ شکن به بستر انباشت و برداشت در سطح زمین منتقل می‌شود. با احتساب ظرفیت سنگ ورودی سالانه با احتساب ٣0٠ روز کاری در سال حدود 5700 تن سنگ در روز می‌باشد. این بستر به منظور همگن سازی سنگ آهن دریافتی از معدن با کیفیت های مختلف پیش بینی شده است. روش انباشت مواد ریسه‌ای رشته‌ای می‌باشد که ریسه‌های مختلف در طول بستر تخلیه می‌شود.

آسیای اولیه

این واحد شامل یک سیلوی ذخیره خوراک به ظرفیت بالانش شده فیدر ارتعاشی، یک دستگاه آسیاب و یک سرند می‌باشد. مواد بعد از خردایش در آسیا، توسط سرندی با حد جدایش mm1 جدا می‌شود. مواد درشت‌تر به عنوان بار در گردش به آسیا برمی‌گردد و مواد کوچک‌تر از mm1 به جدا کننده مغناطیسی کوبر می‌رود.

 

جدا کننده مغناطیسی کوبر

جدا کننده مغناطیسی کوبر معمولا برای حذف مواد غیرمغناطیسی که در ابعاد درشت از مواد مغناطیسی جدا شده‌اند؛ بکار می‌رود. این جداکننده که معمولا به شدت متوسط به کار می‌رود، سبب حذف مواد گانگ آزاد شده و با جلوگیری از خردایش آن‌ها در انرژی مصرفی مدار صرفه‌جویی می‌نماید. مواد مغناطیسی محصول جداکننده کوبر، جهت خردایش بیشتر و آزاد شدن کانی‌های آهن دار از گانگ به آسیای گلوله‌ای خوراک دهی می‌شود.

آسیای گلوله‌ای

مجموعه آسیاب گلوله‌ای و هیدروسیکلون‌ها در مدار بسته کار می‌کنند. مواد بعد از خردایش در آسیای گلوله‌ای به هیدروسیکلون خوراک دهی می‌شود. هیدروسیکلون مواد را طبقه بندی نموده، ذرات ریزتر به جداکننده‌های مغناطیسی می‌رود و مواد درشت‌تر به عنوان بار در گردش به آسیای گلوله‌ای برمی‌گردد.

پر عیار سازی مغناطیسی

مواد طبقه بندی شده در هیدروسیکلون به جدا کننده‌های مغناطیسی‌تر خوراک دهی می‌شود. جدا کننده‌های مغناطیسی شامل سه مرحله رافر، کلینر و ریکلینر است که بطور سری کار می‌کنند. طی این سه مرحله جدایش مغناطیسی کنسانتره آهن با عیار بیش از 68% حاصل می‌شود، ولی مقدار گوگرد کنسانتره هنوز بالاست و باید گوگردزدایی شود.

 

واحد فلوتاسیون

در این بخش کنسانتره به دست آمده از جدا کننده‌های مغناطیسی به وسیله پمپ و همزن رقیق شده و به سلول‌های فلوتاسیون وارد می‌شود. در بخش فلوتاسیون سه مرحله فلوتاسیون رافر، کلینر و ری‌کلینر وجود دارد که بطور سری کار می‌کنند. در بخش فلوتاسیون به روش فلوتاسیون معکوس کانی‌های گوگرددار که عمدتا پیریت و پیروتیت هستند شناور شده و از کنسانتره جدا می‌شود.

 

آبگیری کنسانتره نهایی

کنسانتره تولید شده در فلوتاسیون به دلیل آنکه دارای آب زیادی است، قابلیت انبار شدن و جابجایی را ندارد. کنسانتره تولید شده در فلوتاسیون حدود 35% رطوبت دارد که رطوبت آن باید به کمتر از 9% برسد. به این منظور کنسانتره را به تانک‌های همزن ارسال شده و بصورت پالپی یکنواخت به واحد فیلتراسیون می‌رود.

آبگیری باطله

به منظور جلوگیری از هدر روی آب همراه باطله و همچنین کاهش هزینه‌های مربوط به سد باطله، آب همراه باطله در تیکنر کاهش می‌یابد. باطله حاصل فرآیندهای جدایشی اعم از جداکننده های مغناطیسی و فلوتاسیون است. بعد از ته نشینی مواد در تیکنر، آب زلال سرریز، جمع آوری و برای استفاده مجدد در فرآیند به مخزن آب ارسال می‌گردد.

مواد ته نشین شده نیز توسط پاروهای کف تیکنر جمع آوری شده و توسط لوله مناسب به سد باطله منتقل می‌شود. برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنعتی های نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرحها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح های صنایع معدنی   توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارائه خدمات نصب و راه اندازی ماشین آلات  
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح تولید کنسانتره سنگ آهن

  • پرهام عبدی