مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک آماده است تا به شما در زمینه های مختلف کاریابی ،مشاوره کسب وکار ، مشاوره سرمایه گذاری، ثبت شرکت ف امور بیمه و مالیاتی و ...

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

زمانی که قصد راه اندازی یک کسب و کار خانگی را به عنوان یک کارآفرین دارید؛ مهمترین مسئله ای که با آن روبرو هستید تصمیم گیری برای انتخاب صحیح نوع فعالیت و رشته شغلی می باشد. این انتخاب باید با توجه به زیر ساخت های موجود، توانایی، نقاط قوت و ضعف، پیدا کردن شناختی مناسب از بازار صورت گیرد. مرحله بعدی یادگیری دانش و مهارت های لازم برای اجرایی نمودن کسب کار می باشد. در طول این سال ها با افراد زیادی مواجه شدیم که ایده های خوبی داشتند ولی به دلیل عدم مطالعه و امکان سنجی درست و گرفتن مشاوره از متخصص بعد از صرف هزینه های زیاد مالی و زمان با شکست مواجه شدند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا 10 نکته مهم را که باید قبل از راه اندازی کسب و کار خانگی بدانید را توضیح دهیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه راه اندازی انواع کسب و کار خانگی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: راه اندازی کسب و کار خانگی

1- راه اندازی کسب و کار خانگی باید در زمینه علایق و استعدادتان باشد

در اولین مرحله چندین زمینه برای کسب و کار خانگی با توجه به زیر ساخت ها، توانایی و علایق خود  انتخاب کنید. بعد از انتخاب کردن زمینه هایی که قصد فعالیت در آنها را دارید باید مطالعات دقیقی در مورد دانش، مهارت های لازم و بازار انجام دهید. کسب و کارهای مشابه را بازدید کنید چرا که با مطلع شدن از نقاط ضعف و قوت آنها شناخت خوبی نسبت به زیر ساخت های لازم، نیاز های مالی و فنی و به خصوص تصور درستی از بازار پیدا خواهید کرد.

2 – زمینه های مختلفی که برای کسب و کار انتخاب کردید را مقایسه کنید.

بعد از انتخاب و بررسی زمینه های مختلف فعالیت که راه اندازی کسب و کار خانگی به آنها علاقه دارید؛ باید این زمینه ها را از جنبه های مختلف مانند اقتصادی، بیشترین تطابق با علاقه ، مهارت های شما، آموزش های مورد نیاز، سرمایه اولیه و … بررسی نمود. به عنوان مقال اگر علاقه ای به کار با کامپیور و حوزه ای تی ندارید پس یادگیری برنامه نویسی سایت و اپ انتخاب مناسبی برای کسب و کار خانگی شما علاوه بر این که از لحاظ اقتصادی توجیه دارد، نخواهد بود. در نتیجه شما باید زمینه ای را انتخاب کنید که علاوه بر این که از لحاظ مالی بیشترین سود را برای شما به همراه خواهد داشت؛ باید مطابق با علاقه، استعداد و توانایی شما نیز باشد.

3- بررسی بازار کسب و کار خانگی

برای اینکه بتوانید بهترین گزینه را برای کسب و کار خود انتخاب کنید باید با نحوه ورود به بازار و چرخه مالی قبل از راه اندازی کسب و کار خانگی خود آشنا باشید. به عنوان مثال یک خطاط که از تولید تابلو های خط خود لذت می برد با تولید و فروش آثار هنری مشتری پسند خود در بازار می تواند درآمد زایی داشته باشد. با این کار از محل فروش آثار خود نه تنها سرمایه لازم برای خرید مواد اولیه تولیدات بعدی خود را تامین کند بلکه با جذب رضایت مشتریان می تواند سفارش های بعدی خود را دریافت نماید. با این عمل این فرد جای خود را به مرور در بازار باز می کند.


توجه به نیاز و تقاضای بازار و استفاده از شیو های جدید بازاریابی ( عرضه محصولات در دنیای مجازی یا در نمایشگاه های هنری و … ) به وی کمک می کند تا با استفاده از بازخوردی که از مشتریان دارد زمینه کاری خود را گسترش دهد و همچنین محصولات خود را به نیاز و تقاضای مردم نزدیک تر کند. پس درآمدزایی مبتنی بر تقاضای بازار در کنار علاقه و مهارت شخص از عوامل اصلی یک کسب و کار خانگی موفق است.

4- داشتن سیستم حسابداری و اداری متناسب با کسب و کار خانگی

با توجه به اینکه کارآفرینان و شاغلین کسب و کار های خانگی غالبا متکی به  تجربه و مهارت فنی هستند لذا از ابتدا  لازم است یک نظام  اداری و حسابداری ساده متناسب با فعالیت های بنگاه ههای کوچک خود را برای مستند سازی انجام  امورات  اداری و  مالی خود پیاده سازی نماید این بخش را می توان در یک فرایند تقسیم کار منطقی سازمان یافته که درآن حد و مرزها و شرح وظایف هر کدام از افراد درگیر فعالیت در خانواده مشخص شده بر عهده یکی دیگر از اعضای خانواده قرار داده تا بصورت دوره ای با توجه به حجم فعالیت، تولیدات و براساس تقاضا و نیاز مشتری بتوان بازخوردهای مسیر فعالیت شغلی را چه بلحاظ تنوع محصول ، چه بلحاظ کیفیت و چه بلحاظ کمیت به دارنده اصلی کسب کار منتقل نماید.

5- راه اندازی کسب و کار خانگی در یک مکان مناسب

فضای انتخابی برای راه اندازی کسب و کارهای خانگی بلحاظ  استقرار و انجام فعالیت باید بگونه ای انتخاب شود که در محیط زندگی قابل پیاده سازی باشد. در این راستا لازم است فعالیت ها بگونه ای انتخاب شود که بلحاظ تردد، سر و صدا و تامین فضا، ضمن حفظ حقوق تمامی همسایگان و اعضای خانواده قابلیت پیاده سازی در محیط منزل را داشته باشد.
مثلا اگر شما قصد  تولید محصولات غذایی را دارید فضای بهداشتی مورد استفاده در خانه به گونه ای باید انتخاب شود که امکان تولید محصول سالم و بازدید و نظارت سنواتی کارشناس بهداشت را داشته باشد. در این رابط به نظرات تمامی اعضای خانواده توجه کرده و سعی نمایید بهترین طرح استقرار انتخاب نمایید.

6- نکات امینی را در زمان راه اندازی کسب و کار خانگی خود رعایت کنید.

به امنیت خود، فرزندان و خانواده در ارتباط با مخاطرات شغلی توجه ویژه بنمایید اگر با مواد قابل اشتغال سر و کار دارید الزامات پیش گیری آتش نشانی را در زمان راه اندازی کسب و کار خانگی رعایت نمایید اگر با ابزار برنده کار می کنید، باید به آموزش و  برنامه ریزی پیش گیری از صدمات جسمی  توجه خاص داشته باشید. جعبه کمکهای اولیه را تهیه نمایید. در این ارتباط  از مشاورین ایمنی و و بیمه برای پیش گیری از صدمات احتمالی و جبران خسارات در صورت بروز حادثه راهنمایی بگیرید و برای رفع مشکلات با اعضای خود خود نیز بصورت منظم و هفتگی جلسه گفتگو داشته باشید.

7- طرح توجیهی کسب و کار خانگی خود را قبل از شروع کار آماده کنید.

پس از شناخت کامل از ابعاد فنی کار ، سرمایه مورد نیاز ،مواد اولیه و تجهیزات و ابزار  مورد استفاده  برای کسب و کار خانگی خود یک ساختار و طرح توجیهی فنی اقتصادی تهیه نمایید و در آن ضمن توجیه کار وضعیت شرایط احراز شغل، پارامترهای دیگری مانند شرح وظایف و مسئولیتهای و مزایای افراد درگیر در کسب وکار نیز مشخص نمایید. در این راستا از کمک مشاورین مرتبط استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله طرح توجیهی ما را مطالعه نمایید.

8- مجوز مشاغل خانگی را دریافت نمایید.

از طرح های ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و  قوانین ،مقررات و آیین نامه های اجرایی  مرتبط کسب و کار خانگی خود آگاهی یابید. از طریق سامانه معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار و رفاه اجتماعی با همکاری دستگاه اجرایی مرتبط  مجوز  کسب و کار خانگی را  جهت قانونمند نمودن فعالیت و امکان استفاده از تسهیلات و حمایت های قانونی مرتبط با مشاغل خانگی دریافت نمایید.

9- با اصول بازاریابی نوین آشنا شوید

برای بازار یابی  فعالیت خود سعی نمایید از شبکه های اجتماعی در محیط اینترنت استفاده کنید. برای انجام این کار ضمن گرفتن مشاوره از یک فرد متخصص می توانید از اعضای خانواده خود استفاده کنید. بسیاری از بازار های مجاری موجود در فضای اینترنت امکان تاسیس فروشگاه مجازی را به شما می دهند . از امکانات بازاریابی در شبکه های اجتماعی استفاده نمایید.

10- از خدمات مشاوره کسب و کار بهرمند شوید

مرحله به مرحله از ابتدای شروع ایده یابی تا زمان بهربرداری از کسب و کار خانگی خود سعی نمایید از مشاورین و کارشناسان متخصص استفاده کنید این امر باعث صرفه جویی در زمان و هزینه شما برای راه اندازی کسب و کار خانگی تان می شود. همچنین دریافت مشاوره کسب و کار به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین مسیر را برای رسیدن به هدفتان انتخاب کنید. مشاوره از یک فرد متخصص به شما کمک می کند تا بتوانید در یک زمان کم فعالیت خود را گسترش دهید و شرایط لازم برای راه اندازی برای یک کارگاه را به دست آورید.

مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک حامی شما در راه اندازی کسب و کار خانگی تان

مشاورین مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک آماده اند تا به شما در تمامی مراحل گسترس و راه اندازی یک کسب و کار خانگی به شما کمک کنند تا بتوانید از اتلاف هزینه و زمان جلوگیری نمایید. شما می توانید در هر کجایی که هستید از خدمات مشاوره تلفنی و حضوری این مرکز بهرهمند شوید.

برای دریافت مشاوره در زمینه راه اندازی انواع کسب و کار خانگی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

 

منبع: راه اندازی کسب و کار خانگی

  • ۹۸/۱۲/۱۴
  • پرهام عبدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی