مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک آماده است تا به شما در زمینه های مختلف کاریابی ،مشاوره کسب وکار ، مشاوره سرمایه گذاری، ثبت شرکت ف امور بیمه و مالیاتی و ...

طبقه بندی موضوعی

۲۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

طرح تولید اتصالات پی وی سی با توجه به نیاز امروزی بازار به کالاهایی با ویژگی‌های کارآمدتر نسبت به نمونه‌های قدیمی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. لوله‌های PVC در امور عمرانی به خصوص شهرسازی و ساختمان برای انتقال آب و پوشش سیم‌ها و موارد مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرند. اتصلات پلاستیکی به عنوان جایگزین محصولات قدیمی ساخته شده از آهن و دیگر فلزات نیز شناخته می‌شوند. اتصالات پی وی سی در بازار به نام پلیکا و با ویژگی هایی چون مقاوم در برابر ترک خوردگی، وزن پایین، قدرت انعطاف پذیری، تحمل سرما و گرمای بالا، عدم تاثیرپذیری از اسیدها معروف بوده و بیشتر از اتصالات فلزی برای انتقال مایعات و گاز کارآمد هستند. در ادامه خلاصه ای از طرح تولید این محصول را شرح داده ایم. برای دیدن انواع طرح توجیهی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع : طرح تولید اتصالات پی وی سی

 

 

طرح تولید اتصالات پی وی سی | معرفی محصول

اتصالات PVC با کد آیسیک 25201221 از نوعی پلاستیک پلیمری به نام پلی وینیل کلراید به روش قالب‌گیری تزریقی فشاری ساخته شده است. از ویژگی‌های بارز این محصول مقرون به صرفه بودن آن نسبت به سایر لوله‌ها و سفت و محکم بودن آن برای تحمل فشارهای زیاد است. از این محصول برای انتقال مایع و گاز اغلب استفاده می‌شود. این لوله‌ها توانایی انتقال مایعات در دمای کمتر از 140 درجه سانتی‌گراد را دارند. محصولات PVC برای کاربردهای متفاوت مانند انتقال آب آشامیدنی، انتقال گاز، سیستم‌های آبیاری، استفاده در صنایع شیمیایی و... در اشکال گوناگون مانند لوله، اتصالات مخروطی، اتصالات توپی و ...  در سایزهای مختلف تولید می‌شوند. اتصالات از طریق سیمان PVC جوش داده می‌شود.

کالا کد آیسیک
اتصالات از یو پی وی سی 2520412607
اتصالات از پی وی سی 2520412344
لوله واتصالات پی وی سی 25201221

 

طرح تولید اتصالات پی وی سی | ویژگی‌های محصول

اتصالات PVC بدلیل صاف و صیقلی بودن، جداره داخلی رسوب را به خود نمی‌گیرد و سبب رشد جلبک نمی‌شود. همچنین در برابر مواد مضر همانند اسید و قلیا و وجود میکروارگانیزم‌ها مقاوم هستند. بدلیل افزودنی‌های مناسب در مواد اولیه ساخت این محصولها در برابر اشعه های مضر موجود در هوا همانند ماوراء بنفش و قرمز نیز مقاوم هستند.

نصب و اتصال آن‎ها به یکدیگر در لوله کشی بسیار ساده است. به دلیل کاربرد پی وی سی بعنوان مواد اولیه در ساخت لوله و اتصالات، محصول ساخته شده از خواص هیدرودینامیکی و مقاومت در مقابل سایش و تحمل پذیری بار مناسب برخوردار است. همین ویژگی‌ها طول عمر آن‌ها را بسیار بیشتر می‌کند. یکی دیگر از قابلیت‌های این لوله‌ها مقاومت در مقابل حرارت و دمای پایین است. وزن پایین اتصالات PVC در مقایسه با سایر اتصالات رقیب به عنوان مزیت محسوب می‌شود.

طرح تولید اتصالات پی وی سی | مواد اولیه مورد نیاز

مواد اولیه بکار رفته در تولید اتصالات PVC شامل گرانول، پلی ونیل کلراید مخلوط شده با مستربچ (رنگ دانه ) و پودر میکرونیزه مواد معدنی می‌باشد.

موارد کاربرد اتصالات PVC

لوله و اتصالات پی وی سی در شبکه‌های انتقال گاز و مایعات بخصوص در انتقال فاضلاب صنعتی و خانگی بکار می‎رود. زمانی که تمایل داشته باشید خطوط انتقال نیرو و مخابراتی از بستری خشک و عایق عبور نماید می‌توان از لوله و اتصالات پی وی سی بعنوان فضای پوششی انتقال استفاده نمود.

طرح تولید اتصالات پی وی سی | دانش فنی و فرایند تولید

در فرایند تولید اتصالات همانند ابتدای خط تولید لوله‌های پی وی سی، مواد اولیه پس از پودر شدن کامل و مخلوط شدن در میکسر توسط فیدریا دستگاه مکش از مخزن مواد اولیه به دستگاه تزریق منتقل می‌شود. دستگاه تزریق دارای 2عدد فکی در دو طرف می‌باشد که درون آن‌ها متناسب با ظرفیت و مدل دستگاه تعدادی قالب قرار دارد.

مواد پس از ورود به دستگاه توسط گرما و حرارت ناشی از اصطکاک و المنت‌های موجود در دور سیلندر و ماردون ذوب شده و به درون قالب‌ها تزریق می‌شوند. قالب حاوی محصول تزریقی پس از خنک سازی باز شده و اتصالات از آن به بیرون پرتاپ می‌شوند. این اتصالات بعد از پرداخت و پلیسه گیری و انتقال به بخش بسته‌بندی بر اساس سفارش به بازار عرضه می‌شود.

اتصالات پی وی سی بسته به نوع کاربرد در شبکه لوله کشی قالب‌های متفاوتی دارند. دستگاه‌های تزریق نیز اندازه‌ها و ظرفیت‌های تولید مختلفی دارند که هرچه ظرفیت و کیفیت دستگاه تزریق بیشتر باشد؛ دستگاه بزرگتر، گرانتر و تعداد محصول تولید شده در ساخت قالب می‌تواند بیشتر باشد. شکل دهی لوله برای تبدیل شدن به نر و مادگی، وصل شدن به اتصالات پی وی سی با فشار آن در سیستم شکل‌دهی به کله لوله‌ها به سادگی به فرم دهی قالبی گرم انجام می‌شود. جهت جابجایی قالب دسنگاه‌های ترزیق نیاز به استفاده از جرثقیل جهت جابجایی و باز و بسته کردن قالب‌ها است.

بررسی بازار و رقبا

در کشور تعداد 1417  طرح و واحد تولید انواع اتصالات پلاستیکی، کامپوزیتی، الاستومری از مواد مختلف لاستیک و پلاستیک و رزین همانند پلی اتیلن، پلی پروپیلن، PVC ، پلی کربنات، پلی آمید، فایبرگلاس وجود دارد که با سرمایه گذاری 51259 میلیارد ریال واشتغال اسمی 47900 مشغول به فعالیت می‌باشد که از این تعداد 111 واحد صرفاً به تولید لوله و اتصالات پی وی سی مشغول می‌باشند. با توجه به رشد مصرف داخل و صادرات به کشورهای همسایه تعداد 62طرح‌ درحال احداث صنعتی و تولید لوله و اتصالات پی وی سی در کشور با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد به شرح جداول ذیل موجود است.

 

طرحهای  درحال احداث صنعتی تولید اتصالات پی وی سی  دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد
تعداد پیش بینی سرمایه گذاری میلیارد ریال پیش بینی اشتعال نفر ظرفیت واحد
62 1889 1024 86550 تن

 

سرمایه گذاری مورد نیاز

آمار واحد های تولید  لوله واتصالات پی وی سی  پلیکا در کشور در کشور تا پایان 1398
تعداد سرمایه  میلیارد ریال اشتغال ظرفیت واحد
143 2402 2275 113143 تن

 

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین  1500 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی ) 755 متر مربع
3 دستگاههای  خرید  داخلی و خارجی 7080 میلیون ریال

 

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 26834
2 سرمایهگذاری درگردش 3344
3 کل سرمایهگذاری 28778
4 هزینه تولید سالیانه 87606

 

شاخص های مالی

موضوع  
نرخ بازده داخلی IRR 9/39درصد
دوره برگشت سرمایه 2/7
درصداستفاده ازظرفیت اسمی درنقطه سربسر: 29/05

 

مزایای اجرای طرح

  1. سودآوری، بازدهی و دوره برگشت مناسب سرمایه­ گذاری
  2. دارای مزیت رقابتی در مقایسه با کالاهای جایگزین شده
  3. مصرف رو به گسترش به عنوان کالای جایگزین اتصالات فلزی
  4. امکان تولید اتصالات متفاوت با سایزهای مختلف در یک خط تولید با تغییر قالب
  5. قابلیت تامین مواد اولیه از طریق پتروشیمی‌های داخل کشور

 

نتایج  مطالعات فنی، اقتصادی و مالی

تحقیقات بازار و ارایه معیارهای محاسبه هر یک از موارد برآورد سرمایه ثابت و در گردش و توضیح پیرامون هزینه‌های ثابت و متغیر طرح، پیش‌بینی و قیمت تمام‌شده و همچنین امکان تامین ماشین آلات و مواد اولیه در داخل کشور و بررسی مهم‌ترین شاخص‌های مالی و اقتصادی طرح با محاسبات مالی که از نرم‌افزار Comfar III Expert استخراج شده وضعیت قابل قبولی را به لحاظ مالی برای تولید اتصالات نشان می‌دهد.

جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیرساخت براساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد و صادرات محور می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده سازی و زمان بهره‌برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و باتجربه کاردوک کمک بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک

کارشناسان کاردوک با بررسی همه جانبه و تجربه چندین ساله به شما در زمینه‌های مطالعه بازار، ایده‌های سرمایه گذاری، نوشتن طرح توجیهی، اخذ مجوزهای لازم، خرید ماشین آلات، عارضه یابی و غیره خدمات ارائه می‌دهند. در صورتی که سفارش طرح و یا انجام پروژه خود را به کاردوک بسپارید، مشاوره رایگان خواهد بود.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

منبع : طرح تولید اتصالات پی وی سی

 

  • پرهام عبدی
  • ۰
  • ۰

آیا هنور تولید چیپس دارای توجیه اقتصادی است؟ طرح توجیهی تولید چیپس توسط چه کسانی باید نوشته شود؟ یکی از عوامل مهم ایحاد مزیت رقابتی در تولید و فروش محصولات صنعتی استفاده بهینه ازمزیت‌های نسبی کشور و منطقه است. ایران با تولید بیش از 5 میلیون تن سیب زمینی در سال بعد از کشورهایی همانند چین و هندوستان در مقام سیزدهم تولیدکنندگان جهان قرار دارد. وجود مواد اولیه و تکنولوژی مناسب تولید در کشور زمینه‌ای فراهم کرده تا با منابع کافی و مدیریت کارا در بازار حضوری سودمندی داشت. با این حال برای شروع چنین پروژه‌ای باید مطالعات لازم انجام شود، کارشناسان کاردوک با تجربه چندین ساله در انواع پروژه‌های صنعتی و غیرصنعتی می‌توانند به شما جهت شروع کار وطرح توجیهی خدمات ارائه دهند. در ادامه خلاصه ای از طرح تولید چیپس آورده شده است.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی تولید چیپس

 

طرح توجیهی تولید چیپس | معرفی محصول

چیپس بسته‌بندی شده با کد آیسیک 1513412460 سیب زمینی‌های برش و سرخ شده در محیط روغن است که به صورت برگ مانند تهیه می‌شود. این محصول به دو صورت ساده و چاشنی‌دار تولید می‌گردد، در نوع اول برای طعم دادن از نمک استفاده می‌شود، چیپس‌های طعم‌دار علاوه بر نمک با ادویه‌های مجاز طعم‌دار می‌شوند. در صورت نیاز به تغییر و خوش رنگ کردن فراورده الزام به استفاده از رنگ‌های مجاز طبیعی باید رعایت شود.

طرح توجیهی تولید چیپس | ویژگی‌های محصول

تولید چیپس مشمول اخذ و رعایت ضوابط استاندارد شماره ملی شماره 3764 است که بر کیفیت و فرایند تولید آن نظارت می‌کند. براساس مصوبات قانونی ادارات نظارت بر غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عرضه چیپس سیب زمینی به صورت فله در کشور بدلیل ضرورت رعایت  استادندارهای تولید و بهداشت محصول ممنوع شده است.

عرضه این محصول الزاما باید در بسته بندی‌هایی باشد که امکان نفود عوامل خارجی به داخل آن همانند رطوبت، نور و بو وجود نداشته باشد و از داخل بسته نیز چیزی به بیرون خارج نشود. طعم و رنگ آن باید از استانداردها تبعیت نماید. برای دستیابی به کیفیت مناسب چیپس باید عاری از وجود هر گونه قارچ زدگی و خرابی باشد و از کمترین تعداد گره و حفره سطحی برخوردار بوده و ظاهر و یا داخل سیب زمینی‌ها سالم باشد.

بر روی بسته‌بندی چیپس نام برند، نوع محصول، نام و نشانی تولیدکننده، علامت تجاری و شماره سریال تولید، شماره پروانه ساخت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به انضمام قیمت فروش و تاریخ تولید، تاریخ انقضای قابلیت مصرف و وزن خالص محصول باید درج شده باشد.

طرح توجیهی تولید چیپس | کالاهای جایگزین و رقیب

فرنچ فرایز و چیپس خشک شده میوه‌ها و انواع فرآورده‌های حجیم شده بر پایه ذرت همانند؛ پفک، پاپ کورن، انواع تنقلات خشکبار نیز می‌تواند به عنوان کالاهای جایگزین باشد.

طرح توجیهی تولید چیپس | موارد کاربرد

از انواع چیپس در طعم‌های متفاوت هم به عنوان تنقلات و هم به عنوان کمک غذا استفاده می‌شود.

طرح توجیهی تولید چیپس | دانش فنی پروژه و روش تولید محصول

سیب زمینی مرغوب ابتدا در آب شسته می‌شود، سپس به بخش پوست کنی منتقل می‌گردد. تراش نازک پوست سیب زمینی در دستگاه‌های سایش، ضایعات سیب زمینی را تا 4 درصد کاهش داده، در ادامه سیب‌زمینی پوست کنده شده از طریق هاپر به درون دستگاه برش سرازیر شده و در محوطه آب برش داده می‌شود تا نشاسته از اسلایس‌ها با جریان دائمی آب شسته شده و در هنگام سرخ شدن به هم نچسبند.

تعیین شکل و ضخامت برش تراشه‌ها به جنس (نوع) سیب‌زمینی، زمان ماندگاری در انبار، میزان آماس سیب‌زمینی وابسته است که معمولا بین یک الی سه میلی‌متر متغیر می‌باشد. در این بخش نیز در طول برش یک درصد از وزن سیب‌زمینی کاهش می‌یابد. سیب‌زمینی برش خورده شده به صورت اسلایس قبل از سرخ شدن به دستگاه بلانچر منتقل می‌شود. در این دستگاه در دو مرحله، محصول داخل آب گرم و آب سرد قرار می‌گیرد. این شوک وارد شده باعث ترد شدن محصول در مرحله سرخ کردن می‌شود.

اسلایس خشک شده و با رطوبت تنظیم شده ضمن ضدعفونی شدن و رنگبری در محلول‌های مجاز وارد مرحله سرخ شدن می‌شود. چیپس سرخ و برشته شده بعد از روغن‌گیری به شکل ورقه ورقه شده در آمده و پس از آن سیب‌زمینی به دستگاه بلانچر منتقل می‌شود. در این مرحله توسط نوار نقاله به داخل دستگاه‌های نمک و طعم‌زنی هدایت می‌گردد. در نهایت پس از خشک و سرد شدن به سمت دستگاه بسته‌بندی با وزن 50 الی 220 گرمی در محیط گاز خنثی انتقال می‌یابد.

طرح توجیهی تولید چیپس | ماشین آلات و تجهیزات خط تولید

ماشین آلات و تجهیزات تولیدی مورد نیاز تولید چیپس سیب‌زمینی عبارتند از:

دستگاه شستشوی سیب زمینی

دارای شاسی و بدنه از جنس تمام استیل صنایع غدایی جهت عملیات شستشوی سیب‌زمینی دارای باله‌های گردشی و سیستم ضدعفونی سیب زمینی.

الاواتور و پوست کن سیب زمینی

الواتور برای انتقال سیب‌زمینی خام شسته شده به دستگاه پوست کن می‌باشد. جنس دستگاه‌ها استیل است.

دستگاه پوست کن سیب زمینی

دستگاه پوست کن با تکنولوزی سایشی دارای مخزن مخصوص بوده و وظیفه جداسازی پوست از سیب‌زمینی را به عهده دارد.

سیستم بازبینی سیب زمینی

این مرحله جهت کنترل سیب‌زمینی‌ها قبل از برش خوردن می‌باشد.

هاپر اسلایس سیب زمینی

سیب‌زمینی پس از بازبینی از طریق بالابر و قیف هدایت به دستگاه برش زن منتقل می‌شود.

دستگاه اسلایسر سیب زمینی

دستگاه برش زن سیب زمینی به شکل ورقه‌های مد دارای یک محور ده تیغه دوار می‌باشد.

دستگاه بلانچر سیب زمینی

در این سیستم اسلایس‌های سیب‌زمینی‌ها شسته شده و شرایط ایجاد می‌شود که در مرحله پخت بهم نچسبند.

دستگاه سرخ کن سیب زمینی

فرایر سیب زمینی سرخ کردن و پخت اسلایس‌های سیب زمینی را به شیوه غوطه وری انجام می‌دهد.

دستگاه جداسازی روغن

دستگاه  انتقال روغن‌گیری جهت جداسازی روغن از سیب‌زمینی سرخ شده  به کار می‌رود. در این دستگاه روغن‌های بازیابی شده از چیپس به مخزن دستگاه هدایت می‌شود.

دستگاه طعم دهنده چیپس

چیپس سیب‌زمینی بعد از سرخ شدن برای طعم‌دار شدن به این دستگاه منتقل می‌شود.

سیستم بسته بتدی چیپس

در این سیستم از بالابر توزین‌دار مشتمل بر ظرف‌های خاص جهت انتقال چبپس به دستگاه بسته‌بندی مجهز به سنسورهای الکترونیکی و PLC استفاده می‌شود که در آن ضمن پرکردن و دوخت بسته با محصول داخل آن را با گاز خنثی ازت پر می‌کند. سیستم بسته‌بندی مجهز به جت پرینت درج مشخصات قیمت و تاربخ روی بسته‌ها می‌باشد. محصول تولید خروجی از دستگاه بسته در کارتن‌های آماده حمل به انبار و بازار قرار می‌گیرد.

طرح توجیهی تولید چیپس | بررسی بازار و رقبا

تا پایان سال 1398  تعداد 74 واحد صنعتی با اشتغال 3856 با ظرفیت اسمی  123975تن چیپس سیب‌زمینی در طعم‌های مختلف در کشور در حال فعالیت می‌باشند. در این طرح با تحقیقات بازار و محاسبه مصرف داخلی براساس مجموع عرضه داخلی و واردات و کم کردن از میان صادرات در طول یک دهه گذشته و با پیش‌بینی تقاضای 5 سال آینده و تحلیل موازنه مطالعه تولید در 5 سال گذشته میزان واقعی تفاضا مشخص شده است؛ براین اساس این طرح در راستای پاسخگویی به مازاد کمبود تولید محصول در آینده ارایه گردیده است.

با این توضیح که نسبت تبدیل جوازهای تاسیس صادره به پروانه بهره‌برداری اندک بوده و از 684 مجوز تاسیس صنعتی صادره تنها 23 واحد در راستای عرضه داخلی با ظرفیت اسمی 47110 در حال فعالیت هستند. بنابراین در صورت رفع موانع پیشرو در طول پنج سال آینده بخشی از مازاد ظرفیت تولیدی مورد نیاز را تامین نمایند.

تعداد کل جواز تاسیس های صادره کشور 684

 

جواز تاسیس  بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی
تعداد سرمایه اشتغال محصول کد آیسیک ظرفیت واحد
23 4569346 1714 چیپس سیب زمینی 1513412460 47110 تن

 

تعداد پروانه بهره برداری صادره کشور تا پایان سال 1398
تعداد سرمایه اشتغال محصول کد آیسیک ظرفیت واحد
74 5582763 3856 چیپس سیب زمینی 1513412460 123975 تن

طرح توجیهی تولید چیپس | سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث واحد تولید چیپس سیب زمینی در سال جاری با ظرفیت اقتصادی حدود 59 میلیارد ریال سرمایه نیاز دارد. نرخ بازدهی داخلی سرمایه گذاری بیشتر از 34 درصد بوده و در کمتر از 3 سال بعد از به تولید رسیدن سرمایه اولیه برگشت خواهد شد. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت عملی تولید 300 تن در سال ارائه شده است:

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین   1500 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی و روباز 720 متر مربع
3 ماشین آلات  صنعتی 1329 میلیون ریال

 

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 33,454
2 سرمایه گذاری  درگردش 5,648
3 کل سرمایه گذاری 39,103
4 هزینه تولید سالیانه 29273

شاخص های مالی

موضوع  
نرخ بازده داخلی IRR 34
دوره برگشت سرمایه 2/49
درصد فعالیت در نقطه سر به سر 41/8

 

طرح توجیهی تولید چیپس | مزایای اجرای طرح

  • کاربرد گسترده و رو به رشد محصولات طرح (وجود تفاضای مستمر)
  • سودآوری، بازده و دوره برگشت مناسب سرمایه گذاری
  • امکان صادرات این محصول در صورتی که استانداردهای لازم و تکنولوژی مناسب در تنوع بخشی به تولیدات استفاده شود.
  • امکان دسترسی به سازندگان داخلی جهت تولید ماشین‌آلات با کیفیت مطلوب

 

طرح توجیهی تولید چیپس | نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

شاخص‌های مالی و اقتصادی برگرفته از محاسبات مالی که از نرم‌افزار Comfar III Expert  و برمبنای طرح توجیهی استخراج شده وضعیت قابل قبولی را به لحاظ مالی برای تولید چیپس با کیفیت نشان می‌دهد. به دلیل  وجود تقاضای مازاد در طول چند سال اول زمینه بسیار مساعدی برای ایجاد این واحد فراهم است.

جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیرساخت براساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد و صادرات محور می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده‌سازی و زمان بهره‌برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و باتجربه کاردوک کمک بگیرید. برای اطلاع از نحوه نوشتن طرح توجیهی و دریافت خدمت از کارشناسان کاردوک کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی تولید چیپس

  • پرهام عبدی
  • ۰
  • ۰

اگر دست پخت خوبی دارید، تهیه غذای خانگی یکی از مناسب ترین مشاغلی است که می توانید انتخاب کنید. اما باید در نظر داشته باشید که طبخ برای 4 تا 10 نفر تفاوت زیادی با 200 پرس غذا در روز دارد. تهیه غذای خانگی جوانب مختلفی دارد که مهم ترین آن دستور پخت مورد استفاده است. شما با دستور پخت متفاوت تان می توانید خیلی سریع مشتریان ثابت خود را پیدا کنید. این کار نیز سختی ها و دشواری های خودش را دارد که لازم است قبل از ورود به آن در مورد آن ها تفکر نمایید. جهت اطلاع از چگونگی راه اندازی کسب و کار خانگی کلیک کنید.

 

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه تهیه غذای خانگی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: تهیه غذای خانگی

 

 

تهیه غذای خانگی

تهیه غذای خانگی یکی از پردرآمدترین و پر زحمت ترین مشاغلی است که برای بسیاری از افراد به خصوص خانم ها جذابیت دارد. اما شروع هر کاری بدون بررسی های مورد نیاز کاری بیهوده خواهد بود. از این رو باید از همان ابتدا به سوالات زیادی پاسخ دهید تا بتوانید در این مسیر به موفقیت مورد نظرتان برسید. 

1- مشخص کردن هدف

شما باید هدف خود را از تأسیس یک تهیه غذای خانگی مشخص کنید. در صورتی که ندانید قرار است چه کاری انجام دهید و چه مسیری را طی کنید، در میانه راه پشیمان می‌شوید و یا با مشکل برمی‌خورید. باید هدف خود را از ایجاد تهیه غذای خانگی مشخص کنید و خود را به چالش بکشید. مثلاً بررسی کنید که

1- آیا مغازه دارید و می‌خواهید از مشتری‌ها در همان‌جا پذیرایی کنید؟

2- آیا می‌خواهید در گوشه‌ای از خانه غذا تهیه کرده و برای مشتری‌ها ارسال کنید؟

3- آیا می‌خواهید چند نوع غذای محدود برای ارائه به سازمان‌ها، شرکت‌ها یا محیط‌های اداری تهیه کنید؟

4- آیا در نظر دارید با تبلیغات از همه جای شهر مشتری داشته باشید و غذاهای متنوعی در منوی پیشنهادی‌تان وجود دارد؟

5- فینگر فود، غذای سنتی، غذای فرنگی، غذای مخصوص گیاهخوارها یا …. مشخص کنید چه نوع غذایی مدنظرتان است.

2- بررسی هزینه‌های مورد نیاز

هزینه‌ها بخش جدایی‌ناپذیر در کسب و کار تهیه غذای خانگی است. پس قبل از هر اقدامی هزینه‌ها را سبک و سنگین کنید. ببینید برای شروع، پیشرفت، خرید تجهیزات و مواد اولیه و برای طی کردن فرآیند دریافت مجوز به چه مقدار بودجه نیاز دارید. از طرفی دیگر برای موارد ضروری و اتفاقات پیش بینی نشده هم باید هزینه‌هایی را در نظر گرفته باشید که در طول مسیر با کمبود بودجه مواجه نشوید.

3- نیروی کار

مطمئناً شما برای پیشبرد چنین شغلی نیاز به چند نفر نیروی کار دارید. بنابراین بررسی کنید که چند نفر نیروی کار داخلی و خارجی باید همراه‌تان باشند. برخی از نیروهای کار برای داخل سالن مورد نظر شما نیاز است و برخی از نیرو‌های کار برای کار در بیرون از سالن یعنی به عنوان پیک مورد نیاز است.

4- نوع غذای مورد نظر را مشخص کنید

باید در یک دسته‌بندی مشخص شروع به تهیه غذا کنید. نباید در کنار غذاهای سنتی، غذاهای فرنگی سرو کنید. معمولا تهیه غذای خانگی شامل غذاهایی چون خورشت‌ها، کوکوها، میرزاقاسمی، کشک بادمجان، کوبیده، جوجه و... هستند. پس مشخص کنید که از بین غذاهای سنتی قرار است چه مواردی را انتخاب کرده و بپزید.

5- پخت با حجم کم

هرچه دور ریز غذاهایتان کمتر باشد. به نفع شماست. پس در روزهای اول که کسی شما را نمی‌شناسد باید با تعداد کمتری شروع کنید و آرام آرام کار را گسترش دهید. اگر مغازه دارید تعداد مشتریان‌تان به نسبت بیشتر است و سرعت اضافه شدن آنها سریع‌تر خواهد بود. پس تقریبا روزی ۳۰ تا ۵۰ عدد غذا برای روزهای اول کافی می‌باشد. برای سرویس دهی بهتر باید از شب قبل غذاها را نیم پز کنید، با این کار هم سرویس دهی سریع تر خواهد بود و هم غذاها کیفیت بالایی خواهند داشت. هرگز کیفیت کار را به خاطر هزینه ها پایین نیاورید، هیچ مشتری غذای بی کیفیت شما را دوباره خریداری نمی کند.

6- تعیین میزان فروش

اگر به دنبال سود بالا در هر فروش باشید، مسلما مشتریانتان محدود به قشر خاصی می شوند. اما اگر با سود کمتر، فروش زیادی داشته باشید؛ قشر بزرگ تری را می‌توانید مورد هدف قرار بدهید. بنابراین علاوه بر حفظ کیفیت باید طوری قیمت را تعیین کنید که افراد متوسط جامعه (پر جمعیت ترین بخش جامعه) بتوانند از غذای شما تهیه کنند. 

7- انتخاب نام تجاری

نام تجارت کوچک خود را دست کم نگیرید. هر چقدر کیفیت غذای شما خوب باشد، همچنان مخاطبان شما را از روی برندتان شناسایی می‌کنند. مثلاً می‌گویند قورمه بهاران بهترین طعم و مزه را دارد. بنابراین نامی مناسب و متناسب با فعالیت‌تان را در دستور کار خود قرار دهید. نام تجاری خوب شما یک بازاریابی دقیق و اصولی محسوب می‌شود.

8- یافتن مناسب ترین درگاه فروش

یکی از دغدغه های اصلی که باید از ابتدای شروع کار داشته باشید، بازاریابی است. امروزه گسترش اینترنت و فضاهای مجازی فرصت مناسبی به کسب و کارهای خرد داده تا بتوانند خود را به مخاطبان در هر مکانی بشناسانند. اما روش های مختلفی برای ورود به بازار وجود دارد که با استفاده مشاوره کسب و کار می توانید راحت ترین و کم هزینه ترین راه را انتخاب نمایید.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی در تهیه غذای خانگی

پخت غذا با ظرفیت بالا، قابل مقایسه با مقدار آشپزی خانگی نیست، از این رو تجهیزات آشپزخانه خانگی پاسخگوی شما نیست و نیاز به تجهیزات قوی‌تری دارید. پس باید از شرکت‌های تولید کننده تجهیزات آشپزخانه صنعتی اقدام به تهیه حداقل تجهیزات آشپزخانه کنید. اقلام اولیه شامل موارد زیر می‌باشد که البته بستگی به منوی غذای شما دارد و ممکن است تجهیزات دیگری به آن‌ها اضافه یا کم شود.

  • اجاق گاز رستورانی اجاق پلوپز زمینی
  • یخچال و فریزر صنعتی
  • میز کار استیل
  • سینک ظرفشویی صنعتی، وان شستشوی صنعتی
  • کابینت دیواری یا کابینت زمینی
  • هود دیواری یا هود مرکزی
  • گرمخانه غذا به صورت برقی یا گازی
  • تجهیزات جزئی مانند دیگ، قابلمه، چاقو، کفگیر، ملاقه و ....

قبل از تهیه تجهیزات به منظور صرف بهینه بودجه در نظر گرفته شده و انتخاب درست تجهیزات از تجارب مشاوران و کارشناسان فروش تجهیزات آشپزخانه صنعتی بهره بگیرید و حتما به این نکته توجه بفرمایید که از شرکت‌های تولید کننده که محصولات را گارانتی می‌کنند و خدمات پس از فروش ارائه می‌دهند، تجهیزات را تهیه کنید. 

مجوز ها و کارت بهداشت  برای تهیه غذای خانگی

همه‌ مشاغلی کـه با سلامت مردم در ارتباط هستند از جمله اغذیه فروشی‌ها باید برای فعالیت مجوز و کارت بهداشت داشته باشند. بر این اساس حتی افراد فعال در تهیه غذاهای خانگی نیز ملزم به داشتن کارت بهداشت هستند. در خصوص مشاغل خانگی نیز مجوز فعالیت کسب و کار خانگی نیز لازم است. شما می توانید با دریافت مشاوره از کارشناسانکاردوک در این مسیر راحت تر به نتیجه برسید.

برای صدور کارت بهداشت روش‌های مختلفی وجود دارد، یکی از این روش‌ها که اخیرا فعال شده، مراجعه بـه مراکز پیشخوان دولت اسـت. دفاتر پیشخوان تسهیلاتی را برای صدور هر چـه سریع‌تر کارت بهداشت در اختیار مردم و متقاضیان قرار داده اند.

برای تهیه غذای خانگی از کجا شروع کنیم؟

ابتدا باید امکانات خود را بسنجید تا بر اساس آن ها تصمیم گیری کنید. سرمایه اولیه، امکانات و تجهیزات‌تان را برآورد کنید و در مقابل هزینه ها را نیز مشخص کنید. از تجربه دیگران و کمک افراد متخصص نیز استفاده کنید. عجله نکنید، زمان مهم است اما در نهایت با شروع کار بدون بررسی ضرر بیشتری خواهید کرد. همزمان با برآورد هزینه ها جهت دریافت مجوزها نیز اقدام کنید. با دریافت مشاوره می توانید در کوتاه ترین زمان جواب بسیاری از سوالات خودتان را بگیرید. 

سرمایه مورد نیاز برای تهیه غذای خانگی

با توجه به تنوع اجناس و تغییر قیمت ها در بازار نمی‌توان به طور دقیق سرمایه مورد نیاز را برآورد کرد. به همین دلیل باید هر زمان که تصمیم به شروع تهیه غذای خانگی گرفتید، اقدام به برآورد هزینه ها نمایید. مرکز کاردوک با تهیه پیش امکان سنجی در هر کسب و کاری به شما برای شروع کارتان خدمات مشاوره نیز ارائه می دهد.

مسلما زمانی که یک سری امکانات اولیه داشته باشید، برای شروع کار هزینه کمتری نیاز خواهید داشت. معمولا مشاغل خانگی با کمک اعضای خانواده ایجاد می شود، این نیروی کار به دلیل مشترک بودن منافع‌شان می توانند در کاهش هزینه ها کمک شایانی نمایند.

 

کوتاه سخن اینکه...

تهیه غذای خانگی می‌تواند یک شغل خوب و خوشمزه باشد به شرط آنکه در هر حال کیفیت آن را حفظ کنید و در رعایت بهداشت کوشا باشید تا بتوانید مشتریان وفاداری پیدا نمایید. با رعایت و دقت در نکات بالا می‌توانید تهیه غذای خود را راه اندازی کنید.

سؤالات متداول در خصوص تهیه غذای خانگی

آیا برای این کار در منزل و تحویل به بیرون هم نیاز به کسب مجوز هست؟

بله برای شروع کار در خانه نیز نیاز به مجوز کسب و کار خانگی و کارت بهداشت دارید که به نسبت شرایط آسان تری دارد.

برای تبلیغات تهیه غذای خود چه کاری باید انجام دهیم؟

با توجه به موقعیتی که دارید باید بهترین روش تبلیغاتی را استفاده کنید. برای مثال اگر در نزدیک یک موسسه و یا ارگانی هستید، می توانید با ارائه چند نمونه کار و بستن قرار داد فروش خود را تضمین نمایید.

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه تهیه غذای خانگی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: تهیه غذای خانگی

  • پرهام عبدی
  • ۰
  • ۰

ترک شغل کارکنان آن هم به صورت دسته جمعی می تواند هزینه های گزافی برای کارفرما به بار بیاورد. یکی از وظایف مهم مدیران، مدیریت نیروی انسانی است. همان قدر که نیروی متخصص می تواند برای ارگانی سودآوری داشته باشد، از دست دادن او نیز زیان بار خواهد بود. از طرفی دیگر ترک شغل تصمیم بزرگی برای یک کارمند است و اغلب چیزی نیست که فرد به دنبال آن باشد. اما دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود افراد از منبع درآمدی خود بگذرند و بخواهند شغل‌شان را ترک کنند. در ادامه به وظایف کارفرمایان برای حفظ کارمندان اشاره کرده ایم. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک شغل کارکنان می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 و یا شماره02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع : ترک شغل کارکنان

 

 

دلایل ترک شغل کارکنان

هر چقدر میزان ترک شغل در شرکتی بالا باشد، نشان‌دهنده ضعف مدیریتی و اشکالات در رهبری افراد است. از این رو مدیران و کارشناسان ارشد هر شرکت و هر اُرگانی باید با تمام توان کیفیت کاری را بالا برده و رضایت شغلی را در کارکنان خود افزایش دهند. اگر این کار را نکنند باید هزینه‌های بسیاری به خاطر فضای خالی و کمبود کارمند را بپردازند. در ادامه به مهم‌ترین علت ترک شغل کارمندان می‌پردازیم. همراه ما باشید.

1- نبود هیچ فرصتی برای پیشرفت

از دیدگاه تکاملی، نسل بشر همیشه در جستجوی روش‌های جدیدی است که در آن بتواند خود بهتر خود را پیدا کند. کارکنان نیز همواره در جستجوی فرصت‌ها برای پیشرفت مهارت‌های خود به منظور پیشرفت در حرفه خود هستند. به ویژه در شرکت‌های تکنولوژی افراد آرزو می‌کنند که کارفرمایان ابزار و برنامه‌های آموزشی لازم را در اختیار آن‌ها قرار دهند تا بتوانند خود را بهبود بخشند. در نتیجه، اگر آنها احساس کنند که کارشان معمولی است یا مدیرانشان علاقه‌ای به پیشرفت نشان نمی‌دهند، واکنش طبیعی آنها، ترک شغل خواهد بود. کارمندان می‌خواهند فرصت‌هایی داشته باشند که از طریق آنها مهارت‌های خود را یاد بگیرند.

2- ترک شغل کارکنان | نبود روابط حرفه‌ای

در واقع کارمندان بیشتر از آنکه کارشان را ترک کنند، تیم‌ها و مدیران خود را ترک می‌کنند. اگر آن‌ها نتوانند دوستان خوب، همکاران وفادار و مدیران برتری را در شرکت داشته باشند و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند، و یا اگر نتوانند هیچ گفت و گویی را با آن‌ها به نتیجه برسانند، به احتمال بسیار زیاد کارشان را ترک خواهند کرد.

3- انعطاف‌ناپذیری

همه دوست دارند که کارشان انعطاف‌پذیر باشد تا نیازی نباشد در منزل و یا ساعات اضافی در اداره مجبور به کار شوند. از این رو اگر فرد فشارهای کاری زیادی را تحمل کند طوری که نتواند بین زندگی شخصی و کاری‌شان تعادل برقرار کنند، حتی اگر کارش را دوست داشته باشد، آن را ترک خواهد کرد.

4-ترک شغل کارکنان |  عدم همخوانی میزان کار با درآمد

شاید کار سنگینی انجام دهید اما نسبت به کاری که می‌کنید، درآمد پایینی داشته باشید، در نتیجه انگیزه‌های لازم برای کار کردن را از دست می‌دهید چون احساس می‌کنید که از شما بیگاری کشیده می‌شود. به همین دلیل با یک حساب و کتاب ساده می‌فهمید که ترک آن کار کمک به خودتان خواهد بود و می‌توانید در جایی بهتر با درآمدی بالاتر کار کنید. بنابراین به عنوان کارفرما باید حقوق کارمندان‌تان را متناسب با شرح وظایف‌شان تعریف کنید.

5-عدم توجه به نقش های مثبت و منفی

هر کسی در محیطی که مشغول به کار هست، علاوه بر وظایفی که برایش تشریح شده؛ می‌تواند بر همکاران، مراجعان و محیط کاری تاثیرات مثبت یا منفی بگذارد. کارمندان نیز نیاز به توجه کارفرما و قدردانی دارند. کارفرما باید بر اساس همین تلاش‌های کارمندان در جهت پیشرفت خودشان و سازمان؛ پاداش و ارتقای شغلی در نظر بگیرید. عدم توجه مدیران به این موارد موجب القای حس بی عدالتی و نادیده گرفته شدن می‌شود. 

6- ترک شغل کارکنان | برآورده نکردن وعده ها

هر قول یا وعده‌ای که به کارمندان داده می‌شود، باید با احتیاط و تفکر انجام شود. کارمندان روی حرف‌های شما حساب کرده و از کارفرما انگیزه می‌گیرند. بی‌ثمر گذاشتن امیدها و آرزوهای کارمندان موجب یاس و خروج آن‌ها از سازمان خواهد شد.

7- اجبار در جایگاه

گاه نقش ها و وظایف تنها از بالا به پایین بدون در نظر گرفتن علایق محول می شود. ندادن فرصت به کارکنان برای نشان دادن مهارت های‌شان در بخش هایی که علاقه دارند، موجب کور شدن خلاقیت و نوآوری کارکنان در سازمان می شود. بهتر است مدیران با ایجاد ارتباطی نزدیک تر با کارمندان (در چهارچوب حرفه ای) به علایق آن ها پی برده و متناسب با آن به فرد فعالیتی را بسپارد.

به عنوان یک مدیر، چگونه مانع از ترک شغل کارکنان شویم؟

1- از آن‌ها ستایش بیشتری کنید.

2- برای آن‌ها اهداف و برنامه‌های تازه‌ای مشخص کنید.

3- تفریحات تیمی و شرکتی را تنظیم کنید.

4- اجازه دهید ایده‌هایشان را ارائه دهند.

5- در میزان درآمد آن‌ها تجدید نظر کنید.

6- ساعات کاری را منظم‌تر و به صرفه‌تر کنید.

7- جلسات بیهوده را کنسل کنید.

8- در مورد احساسات و ناراحتی‌های آن‌ها سؤال کنید.

9- ارتباط خود را با کارمندانتان بهبود ببخشید.

10- فضای تیمی خود را مثبت کنید و منفی‌نگری را از بین ببرید.

کوتاه سخن اینکه...

شما همیشه نمی‌توانید جلوی ترک شغل کارکنان خود را بگیرید، اما با شناسایی دلایل احتمالی و با رعایت این نکات می‌توانید خطر ترک شغل را کاهش دهید. اغلب مشکلاتی که کارمندان با آن روبرو هستند و باعث می‌شود احساس ناراحتی کنند، به راحتی برطرف می‌شود. شما فقط باید خطوط ارتباطی خود را باز نگه دارید. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که به کارمندان خود دلیلی می‌دهید تا در کنار شما بمانند.

سؤالات متداول در خصوص ترک شغل کارکنان

آیا ترک شغل کار خطرناکی است؟

از این جهت خطرناک است که ممکن است فرد منبع درآمدی خود را برای مدتی شاید طولانی از دست بدهد. به همین دلیل استرس‌های زیادی او را در برمی‌گیرد. اما ترک شغلی که از آن رضایت ندارید، می‌تواند فرصت بهتری را برای شما در نظر بگیرد.

آیا تغییر شیوه‌های مدیریتی می‌تواند از ترک شغل کارمندان جلوگیری کند؟

بله. در واقع شناسایی شیوه‌های رهبری و مدیران مطلوب و نامطلوب و تقویت یا از بین بردن آن‌ها تاثیر زیادی در نگهداری کارکنان مستعد دارد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک شغل کارکنان می‌توانید با مشاوران مرکزمشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 و یا شماره02166418908 تماس بگیرید.

منبع : ترک شغل کارکنان

 

  • پرهام عبدی
  • ۰
  • ۰

چه کسی نیاز به طرح توجیهی تولید هبلکس دارد؟ آیا تولید هبلکس صرفه اقتصادی دارد؟ نظر به وجود ظرفیت تولید یک میلیون متر مکعب بتون سبک در کشور و مصرف همین میزان در کف‌ریزی ساختمان در کشور میزان نیاز به قطعات بتن سبک که عمدتاً با تولیدات سفال تامین می‌شود، بیش از چهار برابر این مقدار است که زمینه توسعه تولید قطعات بتنی سبک را به عنوان کالای جایگزین و مطلوب‌تر مطرح می‌نماید. گسترش ظرفیت تولید نه تنها امکان تامین نیاز داخل بلکه امکان صادرات به کشورهای همسایه را نیز فراهم‌تر خواهد نمود. در ادامه خلاصه‌ای از طرح توجیهی تولید هبلکس ارائه شده است. برای آشنایی با سایر انواعطرح توجیهی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نوشتن طرح توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع : طرح توجیهی هبلکس

 

طرح توجیهی تولید هبلکس | معرفی محصول

بتون سبک اتوکلاوی (AAC) و یا بتن اسفنجی یک محصول بتونی با تکنولوژی پیشرفته است که از مخلوط آهک و سیلیس به همراه پودر سیمان و پودر آلومینیوم درست می‌شود.

این محصول بدلیل هوازایی در پخت در محیط اتوکلاو طی فرایند تولید، Autoclaved Aerated Concrete و به اختصار AAC نامیده می‌شود. تکنولوژی تولید و فرمولاسیون مواد اولیه این محصول در کشورهای اروپایی در یک سده گذشته با تکیه بر فعالیت‌های تحقیق وتوسعه صنعتی تغییر و تکمیل‌تر گردیده است. هم اکنون امکان ساخت ماشین آلات و استقرار فرایند تولید در کشور نیز وجود دارد.

برای بتون سبک گازی در کشور بر اساس سیستم طبقه‌بندی آیسیک کدهای متفاوتی با توجه به نوع کالا و فرایند تولید وجود دارد.

کد های  آیسیک محصولات

نام کالا کد ISIC

شماره تعرفه گمرکی

بتن سبک AAC

بتن سبک گازی سقفی مسلح 2695512329 68101110
بلوک دیواری غیر مسلح از بتن سبک گازی 2695612327
بلوک سقفی غیر مسلح از بتن سبک گازی 2695612328
سایر محصولات بتنی غیر مسلح از بتن سبک گازی 2695612381
محصولات بتنی غیر مسلح از بتن سبک گازی 12695512366

طرح توجیهی تولید هبلکس | ویژگی‌های  محصول

مهم‌ترین مزیت‌های محصولات ساخته شده از بتن سبک AAC  قابلیت تولید در اندازه و شکل‌های متفاوت متناسب با نیازهای ساختمان به صورت انبوه و دارای ویژگی‌های کیفی و کمی یکسان است.

امکان تولید هم به شکل پانل و اسلب‌ها و مقاطع بزرگ مسلح و هم به صورت بلوک‌های غیرمسلح وجود دارد. به دلیل وزن کم (حدود یک سوم  آجر سفال) و دارا بودن مقاومت فشاری مطلوب موجب کاهش وزن سازه می‌گردد. ضریب انتقال حرارت، صوت و الکتریک آن سبب صرفه جویی در هزینه گرمایش، سرمایش و عایق کردن صوتی سازه خواهد شد.

بر عکس سایر محصولات رقیب نصب و کاربرد آن در سازه ساده و سریع‌تر و کم هزینه‌تر است. این محصول به دلیل بافت یکپارچه قابلیت مناسبی در انجام عملیات سوراخکاری، اره کاری، نصب و تجهیزات روکار را دارا می‌باشد.

کالای جایگزین و مکمل محصول

بتن سبک گازی متخلخل، می‌تواند کالای جایگزین سایر مصالح ساختمانی مصلح و غیر مسلح نیز باشد؛ از جمله به بلوک‌های سبک با پوکه، بلوک‌های CLC، بتن سبک با لیکا، بتن سبک با پرلیت، سایلکس، سیپورکس و بلوک‌های سیمانی اشاره نمود. بلوک‌های سیمانی به‌دلیل وزن زیاد تقریباً منسوخ شده‌اند و سایر محصولات مذکور قابلیت رقابت با بلوک‌های AAC را خواهند داشت.

موارد کاربرد  بتن سبک گازی  AAC

از بتون سبک گازی می‌توان به عنوان بتن سبک و حرارتی کف ‌و روی پشت، در ساختمان‌های پیش‌ساخته دارای قالب در جا برای پارتیشن‌بندی انواع بلوک‌ها و قطعات پیش ساخته در ساختمان، محوطه سازی و حصارکشی استفاده نمود.

طرح توجیهی تولید هبلکس | دانش فنی پروژه و روش تولید محصول

 1-فرایند تولید

مواد اولیه اصلی تولید بتن سبک گازی شامل آهک و پودر سیلیس و آلومینیوم و سیمان از زنجیره تامین معادن و کارخانه به محل سایت تولید حمل می‌شود. کلوخه آهک توسط فیدر به سنگ شکن و کوبیت چکشی منتقل شده. پس از آسیاب شدن به سیلوهای پودر میکرونیزه 50 تنی توسط توارهاب نقاله و الواتور منتقل می‌گردد.

به طور هم‌زمان سیمان منتقل شده نیز به سیلوهای 120 تنی توسط اسکروها 18 متری منتقل می‌گردد. پودر سیلیس نیز پس از ذخیره در سیلو به صورت تنظیم به بالمیل گلوله ای منتقل شده و پس از میکس و هموژن شدن جهت تشکیل ترکیب نهایی بتن سبک گازی تشکیل می‌شود.

مخلوط نهایی پس از مانای و کنترل غلظت و تایید کنترل کیفیت فرمولاسیون با پودر آلومینیوم میکس شده و به داخل قالب تزریق می‌شود. در این مرحله بتن بدلیل فعل انفعالات حجیم شده، بعد از چند ساعت قرارگیری در گرمخانه و تخمیر؛ اماده تخلیه از قالب و برش افقی و عمودی براساس نیاز بازار و برنامه ریزی تولید می‌شود. محصولات پس از انوکلاوینگ آماده انتقال به انبار و بسته‌بندی هستند. لازم به ذکر است تمامی این فرایندها دارای PLC کنترل و اتوماسیون صنعتی و مانیتورینگ مرکز کنترل فرایند است.

2-ماشین آلات و تجهیزات خط تولید

ماشین آلات و تاسیسات خط تواید بتن سبک گازی ACC برای ظرفیت تولید 240 تن در روز عبارتند از:

  • قیف و فیدر تغذیه سیلیس دو ستگاه
  • آسیاب گلوله ای (بالمیل) با سرند و قطعات مربوطه
  • مخزن دوغاب سیلیس به همراه  همزن‌ها و اللکترو موتور و پمپ‌های انتقال دوغاب چهار دستگاه
  • تانکر سوخت گازوئیل و آب چهار عدد
  • موتور ژنراتور برق اضطراری ۲۵۰ کیلو وات یک دستگاه
  • باسکول ۶۰ تنی یک دستگاه
  • انشعاب برق ۵۰۰ کیلو وات همراه با کلیه تابلوهای اصلی و فرعی فیدر آهک به سنگ شکن یک دستگاه
  • سنگ شکن و کوبیت (جهت آسیاب و میکرونیزه کردن آهک) دو دستگاه
  • نوار نقاله جهت انتقال آهک به آسیاب کوبیت دو دستگاه
  • الواتور قاشقی گیربکس دار دو دستگاه
  • قیف سیمان و آهک و سیلیس دارای  لودسل، ویبره و اسکرو انتقال و الکترو گیربگس دستگاه
  • سیستم تورین آهک، سیلیس و سیمان سه دستگاه
  • سیلوی ذخیره آهک و سیمان با ظرفیت ۵۰  و ۱۲۰ تن همراه با اسکروهای مربوطه و با الکترو موتور گیربکس‌دار چهار دستگاه
  • مخزن توزین دوغات سیلیس دارای لودسل و شیر برقی یک دستگاه
  • همزن برقی پودر آلومینیوم یک دستگاه
  • توربو میکسر با موتور، شافت و پره و شیر برقی یک دستگاه
  • پایپینگ دوغاب از مخازن ذخیره به برج دوغاب ریزی
  • کشاننده خط گرمخانه دارای الکترو گیربکس ۵ دستگاه
  • دستگاه جرثقیل سقفی با تابلو برقی و سیم بکسل و وینچ
  • خط کامل برش افقی با جکهای پنوماتیکی و الکترو گیربکس
  • تیلت کیک با یونیت هیدرولیکی برگردان یک دستگاه   
  • جرثقیل برگرداندن، باز و بسته کردن قالب یک دستگاه
  • ریل گذاری خطوط انتظار اتوکلاو
  • کشاننده خط انتطار الکترو گیربکس دار بخش فراوری
  • اتوکلاو کامل دو درب هر کدام به طول سی متر و قطر دو متر با ریل گذاری داخل-چهار دستگاه
  • دیگ بخار شش و نیم تن با فشار ۱۴ بار و تابلو برق، سختی گیر و منبع آب چهار  دستگاه 
  • .....

 

طرح توجیهی تولید هبلکس |  بررسی بازار، رقبا و بازار هدف

بتن سبک عمدتاً در صنایع ساختمان‌سازی و راه‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این محصول به‌دلیل سبک‌تر بودن نسبت به سایر کالاهای مشابه قابلیت حمل و نقل راحت‌تری را به بازارهای مختلف فراهم می‌آورد و از این‌رو بازار کشورهای همسایه عراق، ترکیه، پاکستان و افعانستان و هم‌چنین استان‌های هم‌جوار را علاوه بر مصرف داخلی استان می‌توان برای آن متصور بود.

این محصول با توجه به سهولت اجرا و مزایا و صرفه اقتصادی از سوی انبوه‌سازان، پیمانکاران و سازندگان انفرادی ساختمان مورد توجه قرار گرفته است. تا پایان سال 1398 تعداد 760 جواز و پروانه بهر برداری برای تولید انواع بتن‌های سبک صادره شده است؛ از این تعداد167 واحد به تولید رسیده و دارای پروانه بهره‌برداری هستند. 81 طرح در حال احداث دارای پیشرفت فیزیکی بیشتر از 60 درصد در کشور وجود دارد. با توجه به نیاز  بیش از یکصد میلیون تنی انواع بتون در کشور زمینه ایجاد این طرح در مناطق مختلف کشور به استناد تحقیقات بازار می‌تواند در دستور کار سرمایه‌گذاری قرار گیرد.

                                

تعداد کل جواز ناسیس های  و پزوانه های صادره بتن سبک
760
 
تعداد واحد های تولید بتن سبک کشور
تعداد  سرمایه گذاری اشتعال ظرفیت واحد
167 8273884 3778 5267481 تن
 
تعداد چواز تاسس بالای 60 درصد پیش رفت فیزیکی بتن   سبک کشور
81
 
تعداد چواز تاسس بالای 60 درصد پیش رفت فیزیکی بتن   سبک  گازی کشور
تعداد  سرمایه گذاری اشتعال ظرفیت واحد
26 1705418 623 1757750 تن
 
تعداد واحد های تولید بتن گازی  سبک کشور
تعداد  سرمایه گذاری اشتعال ظرفیت واحد
25 4747118 1031 1369185 تن

 

طرح توجیهی تولید هبلکس | سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث واحد تولید بتن سبک گازی در سال جاری با ظرفیت اقتصادی حدود 59 میلیارد ریال سرمایه نیاز دارد. نرخ بازدهی داخلی سرمایه‌گذاری بیشتر از 38 درصد بوده و در کمتر از 3 سال بعد از به تولید رسیدن سرمایه اولیه خود را برداشت می‌کنید. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت عملی تولید 75000تن در سال ارائه شده است:

نحوه مشارکت و تأمین سرمایه طرح (میلیون ریال)

شرح انجام شده مورد نیاز جمع درصد
سهم شرکت سرمایه 0 0 0 0
جاری شرکا 0 150,255 150,255 65%
جمع سهم شرکت 0 150,255 150,255 65%
سهم بانک تسهیلات ریالی بلند مدت 0 79,500 79,500 34%
کوتاه مدت 0 3,000 3,000 1%
جمع تسهیلات ریالی 0 82,500 82,500 35%
تسهیلات ارزی 0 0 0% 0
جمع سهم بانک 0 82,500 82,500 35%
جمع  کل 0 232,755 232,755 100%

 

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین   18000 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی و روباز 5600 متر مربع
3 ماشین آلات  صنعتی 51000 میلیون ریال

 

 

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 150,255
2 سرمایه گذاری  درگردش 82,500
3 کل سرمایه گذاری 232,755
4 هزینه تولید سالیانه 70446

شاخص های مالی

موضوع  
نرخ بازده داخلی IRR 21/5
نرخ بازده سرمایه بکار گرفته شده (ROCE)  (درصد) 44
درصد فعالیت در نقطه سر به سر 24/9

طرح توجیهی تولید هبلکس | مزایای اجرای طرح

با توجه به مصارف متعدد بتن‌های سبک گازی به عنوان کالایی ضروری در بخش‌های ساختمانی و عمرانی کشور و مزیت داشتن منابع مواد اولیه در تکنولوژی ساخت ماشین آلات در کشور بموازات تقاضای بالا، جذابیت قابل قبولی در این زمینه هم جهت مصرف داخل و هم با تکیه بر تولید محصولات با کیفیت استاندارد بین المللی در حوزه صادرات موجود می‌باشد. در ادامه برخی مزایای اجرای این طرح ارائه شده است:

  • سودآوری، بازده و دوره برگشت مناسب سرمایه­ گذاری
  • کاربرد گسترده و رو به رشد محصولات طرح (وجود تقاضای مستمر)
  • امکان صادرات این محصول در صورتی که استانداردهای لازم و تکنولوژی مناسب در تنوع بخش به تولیدات استفاده شود
  • امکان دسترسی به سازندگان داخلی جهت تولید ماشین آلات با کیفیت مطلوب

طرح توجیهی تولید هبلکس | نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

تحقیقات بازار و ارائه معیارهای محاسبه هر یک از موارد برآورد سرمایه ثابت و در گردش و توضیح پیرامون هزینه‌های ثابت و متغیر طرح، پیش‌بینی و قیمت تمام‌شده و همچنین سود سالیانه طرح که محاسبه گردیده است. مهم‌ترین شاخص‌های مالی و اقتصادی طرح با محاسبات مالی که از نرم‌افزار Comfar III Expert استخراج شده و وضعیت قابل قبولی را بلحاظ مالی برای تولید قطعات بتن سبک گازی با کیفبت نشان می‌دهد و بدلیل  وجود تقاضای مازاد در طول چند سال اول زمینه مساعدی برای ایجاد این واحد فراهم است.

خدمات مشاوره در مرکز کاردوک

جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیرساخت براساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد و صادرات محور می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده‌سازی و زمان بهره‌برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید. حهت مشاوره کسب و کار کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع : طرح توجیهی هبلکس

  • پرهام عبدی
  • ۰
  • ۰

فرصت سرمایه گذاری پایانه های صادراتی به عنوان یک زیرساخت توسعه‌ای از عوامل ایحاد مزیت رقابتی در تجارت خارجی استان‌ها و کشور است. حضور فعال در بازارهای جهانی نیازمند سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌هاس صادراتی و رقابتی نمودن محصولات تولیدی کشور در بازار هدف می‌باشد. توسعه بازرگانی خارجی و حمل و نقل بین‌المللی، به شکل گسترده‌ای از مراکز لجستیک مانند مناطق آزاد، بنادر خشک، پایانه‌های صادراتی و... بهره می‌برد. پایانه صادراتی جدیدترین الگوی تخصصی-صادراتی و آخرین حلقه و تکمیل کننده فرآیند صادرات متکی بر مزیت رقابتی تولیدات داخلی کشور می‌باشد که با تمرکز بخشیدن به فرآیند صادرات موجب تسهیل تجارت خارجی می‌شود. شما می توانید با دریافت مشاوره از متخصصانکاردوک برای شروع و اجرای این طرح اقدام نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نوشتن طرح توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: پایانه صادراتی

 

 

تعریف پایانه صادراتی 

پایانه های صادراتی به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

  • پایانه صادراتی عام
  • پایانه صادراتی تخصصی

پایانه‌های صادراتی تخصصی خدمات مربوط به صادرات یک کالای خاص و یا یک گروه کالای مشخص را ارائه می‌نماید. در حالی که پایانه‌های صادراتی عام کلیه کالاهای صادراتی یک کشور را مورد پوشش قرار می‌دهد.

در راستای  عمل به سیاست‌های کلی اصل 44 قانون، اجرای پایانه‌های صادراتی به بخش خصوصی واگذار شده است و هدف آن توسعه و بهبود فرایند صادرات با ایجاد هماهنگی و ارتباط تنگاتنگ بین نظام‌های تولید، توزیع و صادرات است. تمامی تعاملات دولت با بخش خصوصی و متقاضیان ایجاد پایانه صادراتی درقالب دستورالعمل حمایت از ایجاد و توسعه پایانه‌های صادراتی کشور در ابلاغیه شماره 11/ 100/1423 مورخ 18/9 /87 مشخص شده است.

ویژگی‌ها و امکانات پایانه های صادراتی   

پایانه صادراتی عامل تحرک، توسعه و تضمین بازار برای ایجاد و توسعه صنایع قابل صادرات در استان‌های کشور می‌باشد. در این برهه از زمان که به دلیل مشکلات ناشی از تحریم و کاهش بودجه و اعتبارات در کشور وضعیت تولید در عرصه‌های مختلف صنعت، معدن و کشاورزی با نقصان مواجه و در واحدهای تولیدی ظرفیت‌های راکد یاخالی موجود است؛ ایجاد پایانه صادراتی می‌تواند با توسعه بازار خارجی و استفاده از ظرفیت‌های پیش‌بینی شده در واحدهای تجاری صادراتی در آن نقش اساسی را در به ظرفیت رسانی واحدهای تولیدی و توسعه واحدهای موجود و ایجاد واحدهای جدید ایفا نماید.

پایانه صادراتی با دارا بودن زیرساخت‌های تخصصی ارایه خدمات صادراتی نظیر حمل و نقل، گمرک، بیمه و استاندارد موجب کاهش هزینه‌های پنهان و فرآیند صادرات بوده و قادر است خدمات عمومی به شرح ذیل را ارایه نماید.

  • تامین امکانات مناسب جهت استقرار دفاتر سازمان‌های مرتبط دولتی و تشکل‌های مرتبط از قبیل: گمرک، بانک، استاندارد، قرنطینه، شرکت‌های حمل و نقل، اتاق بازرگانی، شرکت‌های بیمه و شرکت‌های بازرسی کننده
  • تامین زیرساخت تجارت بین‌المللی با استقرار دفتر صادرکنندگان داخلی و خریداران خارجی
  • تامین زیرساخت‌ها وتجهیزات تخلیه، بارگیری و حمل و نقل و خدمات مورد نیاز صادرات کالا
  • ارائه خدمات رفاهی و بهداشتی، اداری و مالی
  • وجود سالن‌های برگزاری گردهمایی و نمایشگاه جهت نمایش، تبلیغ و عرضه محصولات
  • وجود امکانات جهت بسته بندی کالاهای صادراتی
  • وجود امکانات نگهداری کالاهای فاسد شدنی
  • تامین امکانات واردات و ترخیص کالا جهت تامین نیاز تولیدکنندگان و کارخانه‌های داخلی به مواد اولیه و ماشین آلات

مزایای ایجاد خدمات پایانه های صادراتی

  • امکان دسترسی یکسان تولیدکنندگان به خدمات با هزینه مناسب، کنترل و حفظ کیفیت مطلوب در محصولات جهت رعایت استانداردهای بازارهای صادراتی
  • بهره‌گیری از خدمات مشاوره تحقیق در بازار به منظور حضور موثرتر در بازارهای جهانی
  • کارآمدی زیرساخت‌های لجستیکی پشتیبانی کننده برای پایانه‌های صادراتی

خدمات جایگزین پایانه های صادراتی

پارک‌های توسعه صادرات، مناطق آزاد تجاری-صنعتی، شرکتهای مدیریت صادرات واحدهای صادراتی، مناطق پردازش صادرات، خوشه‌های صادراتی، بنادر خشک و سایر مدل‌های مشابه، با هدف توسعه صادرات و بهبود فرآیند صادرات که مورد توجه قرار گرفته‌اند و به نوعی قادر به تمام یا بخشی از خدمات پیش‌بینی شده در پایانه‌های صادراتی می‌باشند. اما پایانه صادراتی جدیدترین مدل ارائه شده جهت توسعه صادرات در کشور می‌باشد که مورد حمایت دولت نیز است.

اهمیت استراتژیک پایانه صادراتی در کشور

طبق تعریف سازمان توسعه تجارت ایران، پایانه‌های صادراتی با متمرکز نمودن خدمات صادراتی (نظیر حمل و نقل، گمرک، بیمه، استاندارد و غیره)، کاهش هزینه‌های پنهان فرآیند صادرات و با هدف ایجاد مزیت رقابتی برای تولیدات داخلی ایجاد می‌گردند.

با توجه به اینکه برخی از گروه‌های کالایی نیازمندی‌های خاصی در خصوص تجهیزات و خدمات صادراتی را دارا هستند؛ ایجاد پایانه‌های تخصصی و پایانه‌های عام هر دو در دستور کار دولت قرار گرفته‌اند. کالاهای گروه پتروشیمی، کشاورزی، فلزات، سیمان، انواع کانی‌های غیرفلزی و البته منسوجات در زمره اقلام عمده صادرات غیرنفتی کشور قرار دارند.

ایجاد پایانه‌های عام به طور کلی و پایانه‌های تخصصی برای محصولاتی چون گل و گیاه، محصولات ساختمانی، محصولات کشاورزی و سنگ‌های تزئینی از جمله اقداماتی است که در راستای بهره‌گیری هر چه بیشتر از مزیت‌های صادراتی با همکاری بخش خصوصی در این زمینه صورت گرفته است. ایجاد این پایانه‌های صادراتی در کشور قطعاً گام مثبتی در تسهیل صادرات غیرنفتی می‌باشد.

ویژگی های محل استقرار پایانه های صادراتی

پایانه های صادراتی عام به طور ویژه پتانسیل تبدیل شدن به هاب‌های لجستیکی با رویکرد صادرات، واردات، ترانزیت و ترانشیپ در استان‌های مرزی و با رویکرد تامین و توزیع کالا در سطح ملی برای سایر استان‌ها را دارا هستند.

با این رویکرد و توجه به نقش اساسی عوامل فیزیکی در کارایی پایانه‌های صادراتی و مفاد بند 1-4 -ذیل ماده 4 دستورالعمل حمایت از ایجاد و توسعه پایانه‌های صادراتی در کشور که "مکان‌یابی صحیح و استقرار در نقاط جغرافیایی مناسب از نظر دسترسی به زیرساخت‌های حمل و نقل (نظیر جاده‌های ترانزیتی، فرودگاه، بندر و خطوط راه آهن و نزدیکی با مراکز اصلی تولید کالاهای صادرات محور، همسویی با عوامل فیزیکی تاثیرگذار) از عوامل اصلی موثر در مکان‌یابی پایانه‌های صادراتی هستند.

 

دانش فنی احداث پایانه صادراتی

مهم‌ترین عوامل فنی دخیل در طراحی سامانه به گونه‌ای است که استانداردهای تکنیکال در طراحی سایت پلان و پیاده‌سازی آن با ملحوظ داشتن محاسبات و معماری تمامی نیازهای سامانه‌های دستگاه مستقر دولتی و نظارتی مستقر و مرتبط با صادرات پایانه و زیرساخت‌های مورد نیاز ارایه خدمات صادرات کالا به شرح ذیل در آن رعایت شده باشد.

  • خدمات حمل ونقل و ذخیره‌گذاری کالا
  • زیرساخت‌های اقامتی، تامین سوخت و تجهیز تعمیرگاه‌ها و مراکز ورزشی و تفریحی
  • زیرساخت دفاتر مجتمع و شرکت‌های صادراتی
  • زیرساخت‌های سخت‌افرای و نرم‌افزاری سامانه‌های فناوری اطلاعات رهگیری کالا و وسایل حمل نقل به صورت و در حوزه اداری مالی و فنی پایانه

بررسی بازار

در بررسی نیازسنجی بازار طرح با استفاده از تحلیل موازنه عرضه و تقاضا ناشی از کانون‌های ایجاد تقاضا براساس شاخص‌های موثر برای خدمات پایانه‌های صادراتی (تقاضا) در طول پنج برنامه توسعه یعنی صادرات غیرنفتی، ترانزیت کالا و توان تولید بنگاه‌های صنعتی کشور و بررسی آمار طرح‌های صنعتی در حال احداث و تطابق آن با توانمندی‌های ذکر شده پایانه در تامین و ارایه خدمات مورد نیاز صادرات‌کنندگان و وارد کنندگان، احداث پایانه‌های عام صادراتی داستان‌های کشور جهت افزایش سهم صادرات استان‌ها و ترانزیت استان‌های کشور با اولویت به کشورهای همسایه و سایر کشورهای طرف معامله به عنوان یک ضرورت بوده و حتی منجر به ظرفیت‌سازی در کلیه بخش‌های اقتصادی خواهد شد.

 

سرمایه گذاری مورد نیاز برای پایانه های صادراتی

بر اساس مطالعات انجام شده احداث پایانه صادراتی عام در سال جاری با ظرفیت اقتصادی ارایه تمامی خدمات زیرساختی، اداری و رفاهی مورد نیاز صادرات و ترانزیت کالا1012 میلیارد ریال، سرمایه نیاز دارد. نرخ بازدهی  سرمایه‌گذاری بیشتر از ۳۵ درصد بوده و طی 5 سال برگشت سرمایه اولیه خود را خواهد داشت. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد ارائه شده است. بدیهی است با گذشت زمان و شرایط اقتصادی باید مطالعات پیش امکاسنجی بروز رسانی شود.

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین   150000 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی ) 8000 متر مربع
3 ماشین‌آلات،رتجهیزات وتاسیسات 243581 میلیون ریال

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 1002720
2 سرمایه گذاری  درگردش 9942906
3 کل سرمایه گذاری 1012663
4 هزینه های سالانه  ارایه خدمات پایانه 111557

شاخص های مالی

موضوع  
نرخ بازده داخلی IRR 4/25  درصد
دوره برگشت سرمایه 11/5
نسبت فروش در نقطه سر به سردر سال مرجعبا احتساب هزینه های مالی 2/36

نتایج  مطالعات فنی ، اقتصادی و مالی

احداث پایانه صادراتی در وضعیت موجود همسو با فعالیت بازارچه‌های مرزی استان‌ها فعالیت‌های صادراتی حوزه گمرکات کشور نقش تحرک‌بخش و تسهیل‌گر و کاهنده در زمان و هزینه‌های مترصد بر امر صادرات را خواهد داشت. این بدین معنی است که با برآورد نمودن خواسته و نیاز مشتریان (اعم از تجار، صادر کننده، تولیدکننده و...) از نظر کیفی و کمی سطح انجام معاملات و ترانزیت را از طریق پایانه از کشور را افزایش خواهد داد.

تولید تشنه بازار نیز وجود چنین پایانه صادراتی را که بتواند از ظرفیت‌های تجاری و تعاملات موجود در آن به نحو مطلوب در بازاریابی و معرفی محصول بهره برداری نماید. این فرصتی مغتنم برای خروج از رکود، توسعه و به ظرفیت‌رسانی بخش‌های اقتصادی با محوریت تولید و فعالیت‌های صادرات‌گرا می‌داند.

نتیجه قابل حصول در بخش مطالعات بازار این‌گونه به نظر می‌رسد که وضعیت موجود استان‌های کشور در عرضه خدمات با ایجاد این پایانه صادراتی جواب‌گوی بخشی از نیاز تجار، صادرکننده، تولیدکننده، واردکنندگان کشور خواهد بود. این آمار در بازاریابی‌های میدانی که در حوزه‌های داخلی و خارجی کاملاً مشهود است.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح ها می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: پایانه صادراتی

  • پرهام عبدی
  • ۰
  • ۰

 ..قراردادهایی را با مبالغی بالا منعقد کنند و یا اینکه با سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی پیمان‌نامه‌هایی را ببندند باید به دنبال گرفتن رتبه باشند. در واقع رتبه‌بندی به عنوان یک مقیاس مهم نشان می‌دهد که شرکت‌ها صلاحیت لازم را برای انجام پروژه‌ها و یا مناقصات را دارند و به نوعی به آن‌ها اعتبار می‌دهد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه رتبه بندی شرکت‌ها می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : رتبه بندی شرکت ها 

 

 

رتبه بندی شرکت ها

در صورتی که شرکت صلاحیت‌ لازم را داشته باشد می‌تواند گواهی نامه‌ای مبنی بر تشخیص صلاحیت دریافت کند که به آن رتبه بندی و یا گرید می‌گویند. شرکت‌ها بر اساس پیمانکاری، مشاور، شرکت‌های انفورماتیک، شرکت‌های EPC و غیره تقسیم می‌شوند. از این رو اگر می‌خواهید شرکتی تأسیس کنید، بهتر است از قبل در مورد رتبه بندی آن اطلاعاتی داشته باشید.

شرایط مهم برای رتبه بندی شرکت

برای به دست آوردن گرید شرکتی نیاز به یک سری شرایط دارید که در ادامه به 4 مورد آن اشاره کرده‌ایم.

1- برای اینکه رتبه خود را کسب کنید باید شرکت داشته و آن را در اداره شرکت‌ها به ثبت رسانده باشید.

2- حداقل دو سوم از اعضای هیئت مدیره شرکت شما باید دارای مدرک کارشناسی باشند.

3- در شرکت شما باید مهندسی با 7 سال سابقه بیمه رد شده از یک شرکت دارای رتبه، وجود داشته باشد.

4- حضور دو نفر مهندس دارای سابقه بیمه و کار مرتبط به میزان 3 سال (اگر این دو مهندس عضو هیات مدیره باشند، شرکت می‌تواند از دو شاخه متفاوت تقاضای رتبه بندی شرکت را داشته باشد).

شرایط عمومی اخذ رتبه شرکت

1- شرکت نباید هیچگونه سوء پیشینه‌ای داشته باشد که باعث محدودیت او در انجام پروژه‌ها گردد.

2- مدیران شرکت نباید در مراکز دولتی استخدام باشند.

مراحل و نحوه گرفتن رتبه شرکت

1- در ابتدا باید کلیه مدارک مورد نیاز خود را جمع آوری کنید.

2- در مرحله بعد به سامانه ساجات مراجعه کنید. در این سایت گفته شده که چه تعداد مدارکی بر اساس فعالیتی که شرکت شما انجام می‌دهد مورد نیاز است.

3- پس از ثبت نام رمز عبور خود را حفظ کنید.

4- در این مرحله شما باید کلیه اطلاعات تخصصی در مورد شرکت خود را تکمیل و ارسال ‌کنید.

5- پس از طی این مرحله و بررسی مدارک و اطلاعات ارسالی از سوی متقاضی، پرونده الکترونیکی شرکت به استانداردی محل اقامت فرستاده می‌شود و شرکت متقاضی مدارک فیزیکی را نیز باید تحویل این اداره بدهد.

6- پس از آن جلسات متعددی ارائه می‌گردد و در مورد ارائه رتبه مورد نظر بر اساس صلاحیت‌ها و بار علمی شرکت، تصمیم‌گیری‌های نهایی انجام خواهد شد.

انواع رتبه بندی شرکت‌ها

  1. رتبه بندی شرکت‌های مشاور
  2. رتبه بندی شرکت‌های پیمانکاری
  3. رتبه بندی شرکت‌های انفورماتیک
  4. رتبه بندی شرکت‌های انبوه سازی
  5. رتبه بندی epc

گرفتن رتبه برای شرکت‌های پیمانکاری

با داشتن این رتبه شرکت‌تان مزایای زیادی خواهد داشت. از این رو شرکت‌های پیمانکاری به دنبال این هستند که رتبه خود را ارتقا دهند چون در این صورت می‌توانند در مقابل رقبای در سطح بالاتری قرار می‌گیرند. این شرکت‌ها در یازده رشته مهم تقسیم بندی می‌شوند که عبارت‌اند از:

رشته ساختمان، رشته صنعت و معدن، رشته راه و ترابری، رشته ارتباطات، رشته نفت و گاز، رشته تاسیسات، رشته کشاورزی، رشته آب، رشته انرژی، رشته مرمت آثار باستانی و رشته کاوش‌های زمینی.

برترین پایه که یک شرکت پیمانکاری می‌تواند به آن دست پیدا کند، رتبه یک است. از این رو اگر شرکت شما رتبه‌ای نداشته باشد، نمی‌تواند قرارداد ببندند. به همین دلیل شرکت‌های پیمانکاری باید هر چه سریع‌تر برای اخذ رتبه اقدام کنند.

شرایط و مدارک اخذ رتبه بندی شرکت پیمانکاری

1- عدم وجود ممنوعیت‌‌های مقرر در اصول ۴۹ و ۱۴۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

2- عدم سو‌ء سابقه شرکت در فعالیت های پیمانکاری

3- عدم وجود هیچ گونه ممنوعیتی در اعطای صلاحیت به شرح مندرج در بند ۲۴ و ضوابط ارزشیابی پیمانکاران

4- دو سوم اعضای هیئت مدیره باید حداقل دارای مدرک تحصیلی کارشناسی باشند

5- مدارک ثبت شرکت شامل اساسنامه، تمام روزنامه‌های رسمی،اظهارنامه و یا شرکت نامه و تقاضانامه شرکتی

6- اظهارنامه مالیاتی به همراه گزارش حسابرس رسمی

7- کد اقتصادی شرکت

8- مدارک شناسایی اعضای هیئت مدیره

9- رزومه کاری و تحصیلی اعضا هیئت مدیره

10- اجاره نامه و یا سند رسمی شرکت

11- رتبه بندی قبلی (در صورت وجود)

12- اصل و کپی آخرین صورتجلسه هیات مدیره با قید میزان سهام سهامداران شرکت

13- کپی قراردادها و مفاصا حساب آن‌ها

گرفتن رتبه برای شرکت‌های مشاور

مهم‌ترین رتبه‌ها برای شرکت‌های مشاوره‌ای اخذ سه رتبه است که بالاترین آن رتبه یک می‌باشد. برای دریافت رتبه شرکت‌های مشاور امکانات فنی و نرم افزاری، ساختار مدیریتی، تجربه کاری و همچنین نیروی فنی و مهندسی به دقت بررسی می‌شوند. برای اینکه با شرکت مشاوره‌ای قرارداد ببندند، اولین سؤال در مورد رتبه شرکت است. اگر چنین شرکت‌هایی رتبه بالایی داشته باشند شانس بستن بهترین قراردادها را نیز خواهند داشت.

تقسیم بندی شرکت‌های مشاور در 9 رشته

رشته شهرسازی و معماری، رشته راه و ترابری، رشته مهندسی آب، رشته مطالعات کشاورزان، رشته مخابرات، رشته انرژی، رشته معدن، رشته صنعت و رشته نفت و گاز.

شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه مشاور

1- ثبت شرکت در رشته تخصصی مشاوره‌ای در اداره ثبت شرکت‌ها و ارائه مدارک معتبر در این زمینه

2- کد اقتصادی و کد کارگاهی

3- مدارک ثبتی شرکت ( اساسنامه، روزنامه‌های رسمی، اظهارنامه و یا شرکت نامه و تقاضانامه، صورت جلسه هیات مدیره و…)

4- مدارک هویتی هیات مدیره، سهامداران و افراد امتیاز آور

5- مستندات مربوط به ساختار مدیریتی شرکت

6- مدارک مربوط به امکانات پشتیبانی شرکت

7- سوابق تحصیلی اعضا هیات مدیره

8- سوابق کاری مدیرعامل و افراد امتیازآور

9- قراردادها و مدارک مالی مربوطه

10- فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی و … برای شرکت متقاضی،هیات مدیره،سهامدارن و افراد شرکت

11- تعهد نامه سازمان یا محضری عدم مداخله کارکنان دولت

رتبه بندی شرکت‌های انفورماتیک

رتبه بندی در شرکت‌های انفورماتیک نیز بسیار مهم است و برای اینکه بتوانند قرارداد خوبی ببندند باید رتبه یک را به دست آورند. این شرکت‌ها در 15 رشته مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند که مهم‌ترین آن عبارت‌اند از:

رشته طرح و ساخت ساختمان

1- ساختمان‌های آموزشی، بهداشتی و درمانی و در نهایت ورزشی

2- ساختمان‌های اداری، تجــاری، مسکونی و صنعتی

3- دکوراسیون و معماری داخلی

4- مرمت و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری

5- پدافند غیر عامل و مقاوم سازی بافت‌های موجود

رشته طرح و ساخت آب

1- ساخت سد و سازه‌های دریایی

2- خطوط آبرسانی آبیاری

3- تاسیسات آب و فاضلاب

4- حفاظت و مهندسی رودخانه

5- تونل‌ها و سازه‌های زیرزمینی

6- مقاوم سازی

رشته طرح و ساخت راه و ترابری 

1- راه سـازی

2- پل و تونل سـازی

3- حمل و نقل ریلـی

4- ساخت فرودگاه

5- ساخت بنادر

6- مقاوم سازی

رشته طرح و ساخت کشاورزی

1- کشاورزی، دامپروری و منابع طبیعی

2- آبزیان و شیـلات

3- فضای سبز

4- آبیاری قطره ای و تحت فشار

رشته EPC آثار تاریخی و فرهنگی

1- پژوهش فرهنگ و تاریخ

2- مرمت بنا و بافت‌های تاریخی

3- معرفی

4- مقاوم سازی

شرایط و مدارک اخذ رتبه شرکت‌های انفورماتیک

1- مدیران نباید کارمند دولت باشند

2- ثبت شرکت در سازمان شرکت صورت گرفته باشد.

3- عدم سوء پیشینه و نداشتن سابقه ممنوعیت یا محکومیت.

4- داشتن سابقه کار مفید و مرتبط مدیرعامل و اعضاء هیأت مدیره.

5- دارای شرایط مناسب و امتیازات لازم برای تعیین صلاحیت و رتبه بندی.

6- مدرک تحصیلی هیات مدیره و کارکنان فنی، در شرکت پیمانکاری یا مشاور و یا طرح ساخت به عنوان امتیاز در رتبه شرکت تاثیر گذار است.

7- بر اساس قانون زمانی که شرکت به صلاحیت لازم رسیده باشد، گواهینامه صلاحیت و اعتبار آن صادر می‌شود.

رتبه بندی برای شرکت‌های طراحی و ساخت (EPC)

این شرکت‌ها بر اساس نوع فعالیتی که انجام می‌دهند تقسیم بندی می‌شوند و برای هر کدام از تقسیم‌بندی‌های رتبه‌های مختلفی وجود دارد که در صورت داشتن رتبه یک اعتبار و صلاحیت لازم را دارند. این رشته‌های عبارت‌اند از:

طراحی و ساخت ساختمانی

1- طراحی و ساخت بناهای آموزشی، ورزشی، درمانی و پژوهشی

2- طراحی و ساخت ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری

3- طراحی و ساخت دکوراسیون داخلی و نما

4- مرمت و بازسازی بافت‌های فرسوده و آسیب دیده شهری

5- مقاوم سازی و نگه داری بافت‌ها و بناهای فرسوده شهری

طراحی و ساخت آبی

1- طراحی و ساخت سد

2- طراحی و ساخت خطوط مخابراتی آبی

3- طراحی و اجرای سیستم‌های آب و فاضلاب

4- مهندسی رودخانه‌ها

5- طراحی و اجرای تونل‌های زیرزمینی

6- مقاوم سازی

طراحی و ساخت راه‌ها

1- راهسازی

2- طراحی و اجرای پلها و حفر تونل‌ها

3- طراحی و اجرای سیستم‌های حمل و نقل ریلی

4- طراحی و ساخت انواع فرودگاه‌ها

5- طراحی و ساخت بنادر کشتی رانی و لنگرگاه‌ها

مقاوم سازی راه‌ها و جاده‌ها

1- طراحی و ساخت سیستم‌های کشاورزی

2- طراحی و ساخت سیستم‌های کشاورزی و دام پروری

3- طراحی و ساخت سیستم‌های شیلات داری و مرتبط با آبزی پروری

4- طراحی و ساخت سیستم‌های مرتبط با فضاهای سبز شهری و روستایی

5- طراحی و ساخت سیستم‌های آبیاری

طراحی، ساخت و مرمت آثار باستانی

1- مرمت آثار تاریخی و فرهنگی

2- پژوهش‌های فرهنگی تاریخی

3- معرفی بناهای تاریخی و آثار فرهنگی

4- مقاوم سازی و نگه داری بناهای با ارزش

شرایط اخذ رتبه برای شرکت EPC

1- شرکت EPC متقاضی اخذ رتبه epc طرح و ساخت باید دارای رتبه پیمانکاری ۱ یا ۲ و رتبه مشاوران ۱ یا ۲ باشد.

2- در ارزیابی مربوط به رتبه­ بندی پیمانکاران، کسب امتیاز مربوط به اعضای هیئت مدیره ضرورت دارد.

3- در ارزیابی مربوط به اخذ رتبه مشاور ، اخذ امتیاز مربوط به پرسنل شرکت واجب است.

4- انتخاب اعضای هیئت مدیره و نحوه اعطای پست به آن­ها باید با رعایت مقررات مربوط به رتبه­بندی مشاوران صورت گرفته باشد.

5- قید همزمان کلمات طراحی و اجرا در موضوع فعالیت شرکت مندرج در اساسنامه، الزامی است.

رتبه بندی شرکت‌های انبوه سازی

رتبه بندی این شرکت مانند سایر شرکت‌ها است که باید میزان توانایی و صلاحیت‌های آن‌ها درجه بندی شود. اگر رتبه این شرکت یک باشد، یعنی میزان صلاحیت و اعتبار آن زیاد است.

شرایط احراز صلاحیت شرکت‌های انبوه سازی

1- تحصیلات مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره و شرکای شرکت.

2- سوابق حرفه‌ای شخص حقوقی و اعضای هیأت مدیره

3- توان مالی، توانمندی مدیریت تأمین و جذب سرمایه

4- مطلوبیت کارهای مدیریت شده و عملکرد موفق در کارهای قبلی

5- ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی، ارائه آگهی تأسیس شرکت در روزنامه رسمی کشور و داشتن اساسنامه که انجام یکی یا برخی یا تمامی خدمات موضوع مـاده ۱ این دستورالعمل در آن قید شده باشد.

علت اهمیت رتبه بندی

شرکت‌های پیمانکاری برای اینکه در مناقصه‌ها شرکت کنند باید حتماً گواهینامه‌ای به عنوان گواهینامه صلاحیت داشته باشند.

کارفرما می‌تواند با بررسی رتبه‌های شرکت، برای عقد قرارداد انتخاب‌های خوبی را داشته باشد.

رشته‌های مختلفی برای رتبه بدی وجود دارد که این مهم یک دورنمای خوبی از وضعیت شرکت مورد نظر را ارائه می‌دهد.

اگر شرکتی رتبه نداشته باشد، سازمان‌های دولتی نمی‌توانند با آن‌ها قرارداد ببندند. برای آن که بتوانید رتبه مناسبی دریافت کنید بهتر است از همان ابتدا برای مشخص کردن اعضا و موضوع شرکت اهمیت خاصی قائل بشید. با دریافت مشاوره از کارشناسان کاردوک می توانید بهترین انتخاب را نمایید. برای انجام امور ثبت شرکت کلیک کنید.

سؤالات متداول در خصوص رتبه بندی شرکت‌ها

چند روز بعد از اینکه فردی برای اخذ رتبه شرکت خود اقدام کرد آن را دریافت می‌کند؟

اگر همه چیز کامل بوده و مدارک فرد مشکلی نداشته باشد، حداکثر در مدت 4 روز گواهینامه فرد صادر می‌گردد.

آیا شرکت‌های پیمانکاری می‌توانند رتبه خود را تمدید کنند؟

شرکت‌های پیمانکاری می‌توانند بعد از اتمام اعتبار گواهی رتبه شرکت خود، دو مرتبه آن را تمدید کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه رتبه بندی شرکت‌ها می‌توانید با مشاوران مرکزمشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : رتبه بندی شرکت ها 

  • پرهام عبدی
  • ۰
  • ۰

رکود تورمی برای هر کشوری می‌تواند اتفاق بیفتد و موجب سخت شدن اوضاع برای تمامی اقشار جامعه شود. گذر از این بحران نیاز به اعمال سیاست‌هایی در سطح کلان اقتصادی دارد. طبق دیدگاه فریدمن بانک مرکزی بزرگ‌ترین نقش را در گذار از رکود اقتصادی بازی می‌کند. اما برای بنگاه‌ها و کسب و کارهای خرد مواجهه با چنین شرایطی می‌تواند به معنای پایان عمر فعالیت‌شان باشد. بنابراین اگر در کشوری هستید که دائم دچار بحران‌های اقتصادی می‌شود، باید از اخبار روز اطلاع یابید و برای مقابله با چنین موقعیت‌هایی آمادگی لازم را داشته باشید. برای درک بهتر موضوع باید با ماهیت رکود تورمی و علل به وجود آمدن آن آشنا شوید. همچنین برای شروع تجارتی با امنیت بالا می‌توانید با کارشناسان خبره کاردوک مشاوره دریافت کنید.

 

برای دریافت خدمات در زمینه انواع تحقیقات بازار می‌توانید با مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300تماس بگیرید.

 

منبع : رکود تورمی

 

رکود تورمی

رکود تورمی وقتی رخ می‌دهد که همزمان در کشور هم رکود و هم تورم وجود دارد. این امر باعث افزایش نرخ بیکاری، افزایش نقدینگی سرگردان، تورم افسار گسیخته، رشد اقتصادی منفی، نا امن شدن فضای کسب و کار و... می‌شود. این‌ها تنها چند نمونه از بحران‌هایی است که کشورها بعد از رخ دادن رکود تورمی آن را تجربه می‌کنند.

بیشتر کشورهای در حال توسعه با پدیده رکود تورمی رو به رو شده‌اند که نشان دهنده وجود ناسازگاری در سیاست‌های مالی و به کار بردن سیاست‌های اشتباه اقتصادی است. در وضعیت رکود تورمی هر تصمیم نادرستی باعث بدتر شدن اوضاع در بخش رکود و یا در قسمت تورم می‌شود. نادیده گرفتن این موضوع موجب فروپاشی های بزرگ اقتصادی در دنیا بوده است. یکی از چالش برانگیزترین رکودهای تورمی به دلیل سیاست‌های پولی و مالی نادرست در دهه 1970 در اقتصاد آمریکا اتفاق افتاد.

علت رکود تورمی

هر پدیده‌ای در اقتصاد نتیجه تصمیم گیری در ابعاد سیاست کلان اقتصادی است. رکود تورمی نیز علل بسیاری دارد که ما در ادامه به چند نمونه آن اشاره می‌کنیم.

مازاد تولیدات کارخانه‌ای

رونق کارخانه‌های هر کشوری نشان دهنده فعال بودن چرخ‌های اقتصادی است اما نه برای همیشه. در کشورمان به دلیل عدم نظارت و توجه کافی، کارخانه‌های زیادی بدون مکان یابی درست ساخته و به مرحله بهره‌برداری می‌رسد. مثلاً در کشور کارخانه‌های سیمان به اندازه کافی داریم، اما باز هم کارخانه‌های جدیدی ساخته می‌شوند، از طرف دیگر کارخانه‌های سیمان در یک مکان تجمع پیدا کردند که این باعث بر هم خوردن عرضه و تقاضا می‌شود. چون هر کدام از این کارخانه‌ها سالانه حجم بسیار زیادی از سیمان را بدون در نظر گرفتن نیازهای داخلی تولید می‌کنند.

به دلیل دور بودن برخی از شهرها از این کارخانه‌ها، صاحبان مشاغل تصمیم می‌گیرند سیمان مورد نیاز خود را از خارج وارد کنند تا هزینه زیادی برای حمل بار در داخل نپردازند. این مسائل باعث کاهش خرید در داخل، افزایش واردات از خارج، بسته شدن چندین کارخانه و روی دست ماندن مازاد سیمان‌های تولید شده، گردیده است. لذا مازاد تولیدات کارخانه‌ای نه تنها باعث رونق اقتصادی نخواهد شد بلک در مقابل آن قد علم خواهد کرد.

افزایش و کاهش درآمدهای نفتی

افزایش و کاهش درآمدهای نفتی در کشور باعث بروز مشکلاتی شده است. همانطور که افزایش درآمدهای نفتی باعث رونق اقتصادی، افزایش اشتغال و افزایش طرح‌های توسعه‌ای در اقتصادی می‌شوند، کاهش آن منجر به افزایش نرخ ارز، تضعیف پول ملی، کاهش فرصت‌های شغلی، افزایش تورم به دلیل کاهش تولیدات و... خواهد شد. به همین دلیل سیاست‌های ناپایدار در حوزه صنعت نفت در کشور باعث رکود و تورم در کشور می‌شوند.

کسری بودجه

در کشورهایی که دچار رکود تورمی می‌شوند، کسری بودجه موج می‌زند. در این حالت مخارج دو برابر هزینه‌های تعیین شده می‌شود. به همین دلیل وقتی که کسری بودجه به دلیل مخارج مصرفی باشد، نتیجه آن شکل دهی بحران رکود تورمی است.

کاهش فعالیت‌های اقتصادی

یکی از عوامل بروز بحران در اقتصاد کشورهای در حال توسعه کاهش فعالیت‌های اقتصادی است. اشتغال زایی و اشتغال زدایی هر دو در کنار هم رخ می‌دهند و تأسیس شرکت‌ها و کارخانه‌های دانش بنیان کاهش می‌یابد و از طرفی هم میزان اشتغال و کسب درآمد افراد روند نزولی به خود می‌گیرد. در قشر عادی مردم نیز تقاضا به دلیل افزایش قیمت‌ها کاهش می‌یابد. این عوامل باعث بروز رکود تورمی است.

راهکارهای رفع رکود تورمی

کشورها برای برون رفت از رکود تورمی باید سیاست‌های پولی، مالی و تجاری را اجرا کنند. به کارگیری این روش های نیاز به هماهنگی دستگاه‌های مختلف و اجرای به موقع هر کدام از روش‌ها دارد. بنابراین شاید دولت‌مداران از روش های علمی استفاده بکنند، اما به دلیل موقعیت یابی غلط همیشه راه حل‌ها نتیجه مطلوبی ندارد.

سیاست پولی و مالی

باید در سیاست‌های پولی و مالی به ثبات رسید. این مهم از طریق اصلاحات اساسی و ریشه‌ای در اقتصاد کشورها صورت می‌گیرد که به آن «رژیم هوای خوب» می‌گویند. این رژیم اقتصادی به آن‌ها کمک می‌کند از طریق استقلال، شفافیت، اعتبار، قائده‌بندی و استفاده از ابزارهای پولی و مالی مناسب به ثبات قیمت‌ها برسند. رکود تورمی یک بحران اقتصادی برای کشورهایی است که درگیر آن هستند و باید قبل از اینکه اقتصاد یک کشور را به نابودی بکشاند، برای آن سیاست‌های پولی و مالی صحیحی به کار بگیرند.

اعلام تصمیمات به صورت کوتاه مدت

برای اینکه کشورها بتوانند با بحران اقتصادی رکود تورمی مقابله کنند، سیاست‌گذاران اقتصادی باید هر تغییری را به اطلاع مردم برسانند تا جامعه دچار شوک ناگهانی و بروز بحران‌های سیاسی پس از بحران اقتصادی نشود. اعلام تصمیمات هر چند کوچک به مردم کمک می‌کند تا آن‌ها نیز با سیاستمداران اقتصادی برای برون رفت از رکود تورمی همراهی داشته باشند. به این کار سیاست شفاف سازی در سیاست‌های اقتصاد نیز گفته می‌شود.

سیاست‌های تجاری

سیاست‌های تجاری یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که در کنار سیاست‌های مالی باید انجام شود. ثبات‌سازی نرخ ارز، کاهش هزینه‌های ناشی از تحریم، بهبود در روابط خارجی، افزایش صادرات، افزایش تولیدات داخلی، حمایت از تولیدات داخلی، جذب سرمایه‌گذاران داخلی و حمایت از آن‌ها و... از جمله راه‌های اساسی و مهم در برون رفت از بحران رکود تورمی است که باید صورت گیرد.

سؤالات متداول درباره رکود تورمی

بزرگترین نشانه رکود تورمی چیست؟

کاهش قدرت خرید مردم و تضعیف ارزش پول ملی عامل اصلی رکود اقتصادی است.

بهترین کار برای بهبود اوضاع در زمینه تولید چیست؟

طبیعتاً باید تولید داخلی افزایش یابد و بخش مهمی از آن (بعد از تأمین نیازهای داخل) به کشورها و بازارهای خارجی هدف، صادر شود.

 

برای دریافت خدمات در زمینه انواع تحقیقات بازار می‌توانید با مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300تماس بگیرید.

 

منبع : رکود تورمی

  • پرهام عبدی
  • ۰
  • ۰

تهیه طرح راه اندازی سایت مشاور املاک برای چه کسانی ضرورت دارد؟ آیا می‌توان بدون طرح توجیهی، پروژه‌ای را راه اندازی کرد؟ مشاورین املاک و مستغلات یکی مشاغلی است که با داشتن مجوز صنفی می‌تواند به عنوان واسطه مابین فروشندگان و خریداران قرار گرفته و عرضه و تقاضای خرید و فروش املاک را با برقراری ارتباط و طی تشریفات اداری و قانونی معامله، خرید، فروش، اجاره یا ساخت و ساز را هماهنگ نماید. صاحبان این شغل با تسلط به فناوری های نوین می توانند محدوده فعالیت خود را گسترش داده و هزینه‌های تشریفات را حذف نمایند. در ادامه چگونگی شروع و اجرای سایت مشاور املاک را شرح داده‌ایم. جهتنوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نوشتن طرح و راه اندازی پروژه می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح راه اندازی سایت مشاور املاک

 

 

 

پیش شرط اجرای طرح راه اندازی سایت مشاور املاک

پیش شرط ماندگاری کسب و کار وجود تفاهم و تقسیم کار مناسب و شفافیت حقوقی فی مابین شرکای انجام کار بعنوان تضمین پیشبرد مراحل مختلف راه اندازی، بهره برداری و توسعه است. سرمایه گذاران که قصد انجام فعالیت اقتصادی مبتنی بر فناوری اطلاعات را دارند لازم است از علاقه مندی و توانایی مدیریت و به سرانجام رساندن یک پروژه فناوری اطلاعات در زمانی کوتاه در سطح ملی برخوردار باشد.

خدمات جایگزین سامانه اجاره مسکن اینترنتی  

خدمات جایگزین این سامانه روش‌های سنتی اجاره مسکن هستند که از طریق مشاورین املاک محلی تامین می‌گردد. ولی امکان تامین بستر اجاره مسکن در مناطقی که دارای مازاد مسکن برای اجاره هستند را میسر نمی‌سازد. در مقابل هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها و اقامتگاه‌های رسمی دولتی و خصوصی و افراد اجاره دهنده مسکن کنار جاده ای نیز رقبای سنتی این طرح محسوب می‌شوند.

موارد استفاده از سامانه  اجاره مسکن موقت  

مسافرانی که قصد اقامت موقت در محیط مسکونی مبله با قیمت مناسب در مناطق مختلف کشور را دارند می‌توانند از طریق این سامانه گزینه‌های متعدد و مناسب خود را پیدا کنند. با توجه به ظرفیت بالای سرمایه‌گذاری مازاد در حوزه مسکن امکان استفاده و فعال سازی سرمایه‌گذاری از طریف اجاره دادن توسط این سامانه فراهم می‌گردد. صاحبان املاک، هتل‌ها، اقامتگاه‌ها از طریق این سامانه می‌توانند ضمن معرفی امکانات خود در سطح ملی نسبت به جلب نظر و پذیرش مشتریان خود اقدام نمایند.

تور لیدرها با توجه به اطلاعات مندرج در سایت می‌توانند با هزینه کمتر خدمات بهتری را به مشتریان خود عرضه نمایند. افراد مستقل یا آژانس‌هایی که امور مسافران کشورهای همسایه را برای مسافرت یا درمان پزشکی به داخل کشور برعهده دارند می‌توانند از امکانات سایت به سرعت بهره‌مند شوند.

طرح راه اندازی سایت مشاور املاک | مراحل پیاده سازی

تهیه بیزینس پلان

به لحاظ فنی راه‌اندازی سایت بنا به روش انتخابی هزینه های متفاوتی دارد. لذا باید برآوردی مناسب از مراحل انجام کار به لحاظ فنی، اقتصادی و مالی داشته باشید تا بتوانید بر اساس یک برنامه مراحل مختلف کسب و کار و تامین منابع آن را تا زمان رسیدن به نفطه سربه سر به پبش ببرید.

در قدم اول به منظور داشتن یک وب سایت و اپلیکیشن نیاز به دامنه (Domain) ثبت شده،  فضای میزبانی (Host)، طراحی‌ها و برنامه نویسی نرم افزاری، تامین محل و نیروی انسانی دارید. هزینه‌های اجرای طرح متناسب با تکنولوژی‌های مورد نیاز باید همگام با جنبه‌های مالی و اقتصادی پروژه هماهنگ گردد و از افراط در هزینه خودداری نمود. لذا تهیه طرح توجیهی، نقشه راه انجام پروژه جهت پیاده سازی درست مراحل اجرایی و بهره‌برداری را تامین می‌نماید.

طراحی ساختار اداری و شرح وظایف

صاحبان کسب و کار در راستای اهداف و نیازهای اجرایی طرح، ساختار سازمانی، پست‌ها، مشاغل و شرح وظایف در حوزه‌های فنی، مدیریتی، اداری و مالی را مشخص و نیروی انسانی مورد نیاز در زمان راه‌اندازی و بهره‌برداری را مشخص می‌کنند. متناسب با مراحل احداث و بهره‌برداری امورات قابل واسپاری، گزینش، جذب و به کارگیری نیروی انسانی را انجام می‌دهند.

تهیه پلان معماری سایت و اپلیکیشن

نظر به اینکه طرح‌های کسب و کار مبتنی بر فناوری اطلاعات بیشتر متکی بر دارایی‌های نامشهود و منابع انسانی متخصص است و وابستگی زیادی به دانش نرم افزاری و سخت افراری کامپیوتر و پروتکل‌های دنیای مجاز دارد؛ لذا از ابتدا به لحاظ فنی بهتر است تمامی مراحل و فرایندهای انجام کار را با همکاری و مشاوره کارشناسان متخصص استفاده کنید.

متخصصان با استفاده از نرم‌افزارهایی طرح را تهیه، آزمایش و از خطاهای ناخواسته و پر هزینه جلوگیری می‌کنند. طراحی و مشخص نمودن تقدم و تاخر فرایندها در سامانه و تعیین خواست و نیازهای پروژه، طراحان و کد نویسان سایت را از دوباره کاری در کد نویسی و تغییر قالب‌های مورد استفاده باز می‌دارد و صرفه جویی منابع و هزینه‌ها را به همراه دارد.

ثبت دامین و لوگو

انتخاب نام و فونیک دامنه سایت باید بگونه ای باشد که در سطح ملی و در سطح بین المللی دارای مفهوم مرتبط بوده وضمن سادگی و زیبایی بتواند برند مناسبی را در آینده برای بنگاه فراهم نماید. بعد از انتخاب نام بهتر است دامنه را با پسوندهای مختلف .com ؛ .ir؛ .co و..  را هم خریداری نمایید تا در آینده رقبا از آن به نفع خود استفاده ننمایند. برای طراحی لوگویی زیبا و مرتبط به لحاظ محتوایی می توان از طراحان فریلنسری استفاده و از بین گزینه‌های طراحی یکی را انتخاب کرد. اهمیت طراحی لوگو در برند شدن سامانه به لحاظ جنبه‌های فرهنگی، فنی و تخصصی اهمیت بسزایی دارد.

شرح مشخصات فنی سایت و اپلیکیشن سامانه اجاره مسکن

برای ساخت سایت براساس نیازسنجی فرایندها و معماری انجام شده طرح اولیه گرافیکی و قالب تمامی صفحات سایت شامل قرارگیری لوگو، هدر، فوتر، اسلایدر و تمامی بخش های گرافیگی و مدیا با بالاترین کیفیت انجام می گیرد.

پس از نهایی شدن بخش گرافیکی، برنامه نویسی بک سایت انجام می‌شود. سایت اجاره املاک و مستغلات را می‌توان با زبان مختلفی همانند php یا asp.net طراحی و کد نویسی کرد. در این پروژه برآوردهای مالی متناسب با استفاده از زبان کدنویسی asp.net صورت گرفته است. کدهای بک سایت در برنامه نویسی حکم اسکلت بندی ساختمان سامانه را دارند. لذا تمام توجه و دقت در انجام بهترین و بهینه‌ترین روش کدنویسی و استفاده از تکنولوژی‌ها و استانداردهای جدید دنیای وب همانند HTML ،CSS ،JQuery و Java script و توجه اصولی به کاربرپسند بودن UI و فراهم شدن بهترین  UX به شرح جدول ذیل باعث می شود تا خروجی وب‌سایت همواره در بروزترین و بهینه ترین حالت ممکن باشد.

جنبه های فنی سمت سرور سمت کلاینت
Web Server Application Server web Mobile
زبان ASP.Net MVC CORE

ASP.Net MVC CORE

+NodeJS

jQuery+JavaScrip Java Andrid
معماری MVC Model View Presenter(MVP) -------------- -----------
پایگاه داده SQl SERVER 2014 SQl SERVER 2014   SQLitc
رابط کاربری --------------- -------------------

Bootstrap+HTML

+CSS

Materil Design v3
ORM Entity Framework

Entity Framework+

Sequelize

--------------- Green DAO
مدیریت پروژه Angile Scram Angile Scram Angile Scram Angile Scram
امنیت Access Token v1+API  Key+ RSA + Identity Access Token v1+API  Key+ RSA Anti XSS +Anti CSRF Encrypted stared preference with AES
نوع سرور Windows Windows ------- -----------
تکنولوژی های مورد استفاده Video Streem+Kendoo+High Chart +Stimul Soft+UNQ +CodeFirst+Multi Thread+Suagger + T4+Custom Framwork UNQ  to Entity +CodeFirst+Multi Thread+Express+Sequelize Auto+Socket I/O + Connection Po;;ing

Bootstrap4+HTML5

+CSS3+Kendoo UI

XML +Sketch UI Design++Dependency Injection +Reactive programming +Custom Framework +Custom Map

 

انتخاب تیم طراح سایت

شیوه‌های مختلفی متناسب با نیاز فنی پروژه برای انتخاب، طراحی، پیاده‌سازی، فعال‌سازی و پشتیبانی سایت و اپلیکیشن وجود دارد. در این انتخاب ضمن ارایه دقیق شرح کار و نیازمندی‌های سایت و اپلیکیشن  متناسب با  طرح توجیهی و معماری تهیه شده می‌توان کار طراحی و برنامه نویسی سایت را به مزایده گذاشت و متناسب با قیمت و تجربه متقاضیان انجام پروژه و واجدین شرایط، بهترین گزینه را مشروط به عقد قرارداد انتخاب نمود. در این فرایند متناسب با پیشنهادها و نوآوری‌های معقول ما بین برنامه نویسان و کارشناسان شرکت می‌توان نسبت به بازنگری و اصلاح فرایندها و زمانبندی تامین منابع راه انداری کسب وکار اقدام نمود.

 

راهنمای اخد مجوزهای لازم

1- برای ثبت لوگو و برند سامانه باید از طریق مرکز مالکیت معنوی اداره ثبت و اسناد و املاک کل کشور در بخش ثبت علائم تجاری به عمل آید تا امکان ثبت آن را برای افراد غیر در زمان اشتهار بنگاه ناممکن گردد.

2- درگاه مالی الکترونیک پس از اخذ نماد اعتماد از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت معدن و تجارت با هماهنگی بانک تجاری طرف حساب در سامانه ایجاد می‌گردد.

3- جهت ثبت شرکت پس از اخد مشاوره لازم است از طریق درگاه الکترونیکی اداره ثبت شرکت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اقدام لازم به عمل آید.

4- جهت اخد مجوز کسب و کار نیز می‌توان از طریق سامانه ایرانیان اصناف از اتحادیه کسب و کارهای مجازی مجوز صنفی دریافت گردد.

5- اخذ مجوز دانش بنیانی سامانه مطابق ضوابط از طریق سامانه معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری صورت می گیرد.

تامین محل استقرار

به عنوان یک کسب و کار نوپا گزینه‌های زیادی برای استقرار و تامین محل مورد نیاز و تجهیز آن وجود دارد. تیم صاحبان کسب و کار در صورت امکان می‌توانند در مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌های کشور و یا اجاره و خرید مکانی شروع به کار نمایند. 

انتخاب هاست ، آپلود و فعال سازی سایت و آپ

پس از اتمام کار تهیه نرم‌افزاری سایت و اپلیکیشن و تحویل و آموزش کار با CMS سایت به کارکنان شرکت، یکی از گزینه‌های مناسب به جای خرید، تنظیم و کانفیگ سرور اختصاصی و سیستم‌های پشتیبان مورد نیاز آن در بنگاه، استفاده از خدمات هاستینگ و میزیانی شرکت‌های موجود در کشور است که امکان تامین سخت افزار، امنیت، فضا و پهنای باند مورد نیاز سایت را تامین می نمایند.

انتخاب هاست بر اساس نظر کارشناسان و نوع سرور، فضا، پهنای باند، حافظه و سطح فنی پردازنده‌ها متناسب با تکنولوژی، نیاز و ترافیک سایت طراحی شده، انتخاب می‌گردد و به مرور با افزایش رتبه، مشتریان و ترافیک سایت در طول زمان می‌تواند به مرور سطح خدمات میزبانی افزایش یابد.

نگهداری سایت، تولید و ورود محتوی

تیم نگهداری و پشتیبانی 24 ساعته سایت ضمن کنترل و رفع خطا و باگ‌های سامانه به طور مرتب مطابق برنامه ریزی روزانه هفتگی و ماهانه از سایت بک آپ می گیرند. به طور همزمان تیم تولید محتوی، مطالب و تصاویر با کیفیت و جذاب مورد نیاز سایت و مشتریان را تولید می‌کند. بدین صورت با استفاده از ابزارهای سئو و خرید  لینک‌های مناسب و کسب رتبه‌های برتر در عناوین پر مشتری در موتورهای جستجو امکان ارتقا رتبه و جایگاه سامانه فراهم شود و مشتریان بیشتری برای عرضه مسکن و اجاره از طریق سایت و اپ استفاده نمایند.

طرح راه اندازی سایت مشاور املاک | بررسی وضعبت بازار و رقبا 

از  تعداد کل 2,739,044  واحدهای صنفی  با اشتعال 6,847,610  نفر در کشور تعداد 146338 بنگاه مشاوره املاک و مستغلات داری پروانه صنفی و 10590 بنگاه بدون مجوز در کشور مشغول فعالیت می‌باشند که خدمات خود را به شیوه ستنی در محدوده محل استقرار بنگاه برای همسایه ها ارایه می‌دهند.

اگر به این مجموعه افرادی را که بدون داشتن هیج مجوز و مکانی در ورودی مناطق پرتردد شهرها و جاده‌ها با در دست داشتن تابلو به کار اجاره منزل، آپارتمان و ویلا به مسافران عبوری مشغول هستند را اضافه نماییم؛ با یک جامعه آماری بزرگ در کشور مواجه هستیم که بصورت ستنی قادر نیستند اطلاعات دقیق منازل آماده اجاره خود را برای مسافران و توریست‌های  متقاضی اجاره موقت مسکن کشور فراهم نمایند. اگر به این حوزه مطابق جدول ذیل آمار 2379 مسافرخانه، هتل و مجتمع اقامتی رسمی و غیررسمی را اضافه نماییم می توان به ضرورت وجود مکانیزم فناوری اطلاعات به عنوان حلقه هماهنگ کننده عرضه و تقاضای اقامت موقت مسافران پی برد.

واحدهای صنفی ویژه اقامت موفت مسافران کشور
نوع فعالیت کد آیسیک دارای پروانه فاقد پروانه
مسافرخانه ومهمان پذیر 551210 847 426
هتل 551111 409 37
هتل آپارتمان 551112 378 5
مجتمع اقامتی 551122 209 39
کمپ و چادر اقامتی کرایه 551232 29 0
چمع 1872 507

طرح راه اندازی سایت مشاور املاک | سرمایه گذاری مورد نیاز

در بررسی هزینه های راه اندازی سایت اینترنتی اجاره مسکن، تنها قیمت  تامین زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری سامانه املاک نیست؛ بلکه توجه به کیفیت ارایه خدمات کیفیت تجهیزات و خدمات مورد نیاز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

دقت کنید میزان سرمایه گذاری دراین طرح بستگی زیادی به مهارت، مدیریت و شناخت دقیق و واضح از نیازمندی‌های تخصصی حوزه فناوری اطلاعات دارد. این میزان سرمایه‌گذاری با توجه به تجربه و تخصص صاحبان بنگاه می‌تواند تغییر و واقعی‌تر شود. بر اساس مطالعات انجام شده احداث سامانه اینترنتی اجاره موقت اقامتگاه برای مسافران در سال جاری با احتساب خرید و تجهیز محل استقرار 8945 میلیون ریال  سرمایه اولیه نیاز دارد. نرخ بازدهی داخلی سرمایه گذاری بیشتر از 38 درصد بوده و طی دو سال و نیم برگشت سرمایه اولیه خواهد داشت. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت عملی 72000 تقاضا موثر در سال ارائه شده است.

طرح راه اندازی سایت مشاور املاک | مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زیربنای  بنگاه 85 متر مربع
2 تجهیزات سخت افزاری 1459 میلیون ریال
3 نرم افزاری 450 میلیون ریال
4 کارکنان رسمی 6 نفر
5 همکاران فریلنسر 10 نفر

 

طرح راه اندازی سایت مشاور املاک | جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 8097
2 سرمایه گذاری  درگردش 847
3 کل سرمایه گذاری 8945

 

طرح راه اندازی سایت مشاور املاک |  شاخص های مالی

موضوع هزینه ها 
نرخ بازده داخلی IRR 38 درصد
دوره برگشت سرمایه گذاری 2/05
درصد فعالیت در نقطه سربسر 40

 

طرح راه اندازی سایت مشاور املاک | مزایای اجرای طرح

با توجه به نیاز به خدمات فناوری اطلاعات تخصصی در حوزه مسکن و ضرورت تشکیل بانک اطلاعاتی متمرکز مزایای راه‌اندازی سامانه اجاره مسکن موقت به شرح زیر می‌باشد.

  • امکان تطبیق میزان سرمایه گذاری براساس تخصص صاحبان بنگاه
  • تطبیق فعالیت با روند پبشرفت فناوری اطلاعات در جهان
  • قابلیت رقابت در تبدیل یک فعالیت سنتی به کسب و کار مبتنی بر دانش فناوری اطلاعات  
  • کاربرد گسترده به عنوان حلقه واسط ملی مابین عرضه و تقاضا

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح

  • تهیه طرح توجیهی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار
  • امکانسنجی طرح با توجه به وضعیت متقاضی
  • ارایه خدمات در انتخاب محل استقرار و انتخاب تکتولوژی‌های مورد استفاده
  • تامین نیروی انسانی مورد نیاز پیاده سازی طرح
  • مشاوره دانش بنیانی
  • مشاوره تولید محتوی و وب مستر  
  • مشاوره تامین زیرساخت ها و تراکینگ شبکه مورد نیاز

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نوشتن طرح و راه اندازی پروژه می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح راه اندازی سایت مشاور املاک

  • پرهام عبدی
  • ۰
  • ۰

حتماً برای شما هم این سؤال پیش آمده که اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی چه کسانی هستند و اصولاً به چه کسانی گفته می‌شود.عمدتا در امور ثبت شرکتی و یا در افتتاح انواع حساب نوع شخصیت مورد بررسی قرار می‌گیرد. آگاهی از این اصطلاحات به شما کمک می‌کند که کارهای اداری خود را با نگرانی کمتر در مورد اصطلاحات حقیقی و حقوقی انجام دهید. همچنین با اطلاع از قوانین مربوطه می توانید مطابق با نوع فعالیت و یا میزان مسئولیت تان در مقایسه با شرکا اقدام مناسب را انجام دهید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تعریف شخصیت حقیقی و حقوقی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : اشخاص حقیقی و حقوقی

 

 

تعریف اشخاص حقیقی و حقوقی

هر فردی در جامعه می‌توانند در دسته افراد حقیقی و یا حقوقی قرار بگیرد. اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی به حکم قانون می‌توانند یکسری از فعالیت‌ها را انجام دهند. میزان مسئولیت ها و تعهدات افراد تحت هر کدام از شخصیت تفاوت داشته و عدم آگاهی از قوانین در نهایت موجب دردسر برای شما خواهد شد. بنابراین اگر قصد ثبت شرکت و یا شروع کاری را دارید، لازم است با ماهیت هر کدام از این شخصیت ها آشنایی داشته باشید. جهت سهولت در طی مراحل ثبت شرکت کلیک کنید.

اشخاص حقیقی

هر انسانی به خودی خود شخصیت حقیقی محسوب می‌شود. هر فردی بعد از تولد طبق قانون دارای یکسری حقوق اولیه است که به آن اهلیت می‌گویند. تمام افراد حقیقی تا هنگام مرگ این حقوق را دارا هستند.

ویژگی اشخاص حقیقی

- واقعی بودن

- آغاز و پایان از طریق تولد و مرگ

- داشتن نام و نام خانوادگی

- داشتن اقامت قانونی

- دارا بودن حقوق انسانی و شهروندی

- توانایی ایجاد شخصیت حقوقی توسط اشخاص حقیقی

اشخاص حقوقی

وقتی افراد حقیقی در قالب گروه‌ها، مؤسسات، شرکت‎‌ها و نهادهای گوناگون شروع به فعالیت می‌کنند، به آن‌ها شخصیت حقوقی می‌گویند. این افراد فرضی هستند و در حقیقت وجودی خارجی ندارند. این اشخاص به خاطر فعالیت اقتصادی و با تجویز قانون به وجود آمده‌اند. شخص حقوقی توسط شخصی حقیقی به وجود می آید، اما می تواند حتی بعد از مرگ موسس اش باقی بماند و به کسان دیگری واگذار شود.

ویژگی اشخاص حقوقی

- شخصیت‌های حقوقی، فرضی و اعتباری هستند.

- شخصیت‌های حقوقی با اراده مؤسسین آن‌ها و طبق قرارداد، به وجود می‌‌آیند و با منحل شدن یا ورشکستگی از بین می‌‌روند.

- آن‌ها نیز دارای اقامتگاه مخصوص به خود هستند.

- دارای حقوق و تکالیف مخصوص به خود هستند.

- شخصیت حقوقی موظف است که تکالیف قانونی خود را انجام دهد.

تقسیم بندی شخصیت حقوقی

شخصیت حقوقی به دو دسته مهم عمومی و خصوصی تقسیم‌ می‌شوند. در ادامه برخی از ویژگی های این دو دسته را ذکر کرده ایم.

ویژگی اشخاص حقوقی عمومی

- برخورداری از امتیاز عمومی

- پیروی از اهداف خاص

- ارائه سرویس و خدمات عمومی

- هدف آن‌ها خدمت به جامعه و حفظ حکومت است.

نمونه‌های آن: وزارتخانه‌ها، شهرداری‌ها و سایر مؤسسات دولتی

ویژگی اشخاص حقوقی خصوصی

- تقسیم‌بندی به سازمان‌ها و مؤسسات غیر تجاری و شرکت‌های تجاری

- سازمان‌های غیر تجاری اهداف غیر تجاری دارند (مثل امور علمی یا ادبی یا خیریه)

- سازمان‌های تجاری با اهداف تجاری شکل می‌گیرند ( مثل انجام امور تجاری با کمک دارایی‌های مالی مشترک بین دو یا چند نفر و یا مؤسسات غیرانتفاعی)

تفاوت بین اشخاص حقوقی عمومی و خصوصی

تفاوت عمده آن‌ها در این است که شخصیت حقوق عمومی به محض بوجود آمدن تحت عنوان شخصیت حقوقی قرار می گیرند و احتیاج به ثبت ندارند ولی اشخاص حقوق خصوصی از تاریخی که مطابق با ضوابط قانونی به ثبت می‌رسند شخصیت حقوقی پیدا می‌کنند.

سؤالات متداول در خصوص اشخاص حقیقی و حقوقی

منظور از اقامتگاه در شخصیت حقیقی چیست؟

اقامتگاه مثل نام و نام خانوادگی فرد، یکی از ویژگی‌های شخصیت است و او را به لحاظ حقوقی به محل معینی وابسته می‌کند.

منظور از تابعیت شخصیت حقوقی چیست؟

برای هر شخص حقوقی تابعیت همان کشوری است که اقامتگاه آنان در آنجا واقع است.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعریف شخصیت حقیقی و حقوقی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300تماس بگیرید.

 

منبع : اشخاص حقیقی و حقوقی

  • پرهام عبدی