مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک آماده است تا به شما در زمینه های مختلف کاریابی ،مشاوره کسب وکار ، مشاوره سرمایه گذاری، ثبت شرکت ف امور بیمه و مالیاتی و ...

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

مصاحبه کاری می‌تواند یکی از هیجان‌ انگیزترین و در عین حال دشوارترین مراحل کاری زندگی‌تان باشد. موفقیت و یا عدم موفقیت در مصاحبه روی آینده کاری شما تأثیر مستقیم می‌گذارد. شاید جزء آن دسته از افرادی باشید که مصاحبه شغلی زیادی انجام نداده‌اید و به همین ترتیب تجربه کمتری هم دارید. اگر به دنبال این هستید که بدانید چطور در یک مصاحبه کاری موفق شوید، این مقاله مناسب شما خواهد بود. برای اطمینان از موفقیت در مصاحبه شغلی جهت ورود به هر ارگانی می توانید با کارشناسان خبره در این زمینه صحبت کنید. مشاوران مرکز کاردوک به شما برای ورود هر چه راحت تر به هر کدام سازمانی راهنمایی ارائه می دهند.

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه مصاحبه کاری می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : مصاحبه کاری

مصاحبه کاری

علاوه بر رزومه کاری پر بار، در جلسه مصاحبه کاری ، هر چیز کوچکی می‌تواند یک تغییر بزرگ در روند مصاحبه شما ایجاد کند. حتی وقتی مصاحبه‌های شغلی زیادی هم پشت سر گذاشته باشید، باز هم ممکن است قرار گرفتن در چنین موقعیتی برای‌تان آسان نباشد. با رعایت چند نکته می‌توانید یک مصاحبه موفق را پشت سر بگذارید. در اینجا نکاتی آورده شده که می‌تواند به شما در داشتن یک مصاحبه کاری موفق کمک کند. برای اطلاع از نحوه رزومه نویسی کلیک کنید.

1- آمادگی قبلی

با یک جست و جوی ساده در اینترنت می‌توانید به سؤالات مصاحبه کاری دست پیدا کنید. حتماً قبل از مصاحبه آن‌ها را مرور کنید و برای هر سؤالی پاسخ‌های قابل قبولی طراحی کنید. پاسخ‌های شما باید دقیقاً همان چیزی باشد که کارفرما از شما می‌خواهد. یعنی مستقیم و بدون حاشیه پردازی باید به اصل مطلب بپردازید. آمادگی قبلی به شما کمک می‌کند تا در هنگام مصاحبه و مورد سؤال و جواب قرار گرفتن ذهنتان در وضعیت سفید قرار نگیرد و بتوانید خوب تمرکز کنید.

2- برقراری ارتباط با مصاحبه کننده

قبل از مصاحبه به طور کامل در مورد شرکت مورد نظر اطلاعات لازم را کسب کنید. از قبل مسیر خود به محل مصاحبه را بررسی و طی کنید. همچنین سعی کنید با جستجو در گوگل و یا پرسیدن از افراد دیگر درباره مصاحبه کننده، کمی آشنایی پیدا کنید. سعی کنید بفهمید او چه ویژگی‌هایی دارد و روی چه چیزهایی دقت می‌کند. این کار به شما کمک می‌کند تا پاسخ‌هایتان به چیزی که مصاحبه کننده می‌خواهد بداند، نزدیکتر باشد.

3- در مورد شرکت تحقیق کنید

“در مورد شرکتی که قرار است در آن کار کنید چه می‌دانید؟” یکی از سوالات رایجی است که در مصاحبه پرسیده می شود. مثلاً می‌توانید از قبل در مورد دستاوردهای شرکت مورد نظر خود تحقیق کنید و وقتی این سؤال از شما پرسیده شد بگویید در تاریخ x شرکت شما توانست به دستاورد بزرگی در زمینه g برسد. این دست اطلاعات به کارفرما نشان می‌دهد که شما برای کار کردن در آن شرکت آمادگی دارید و بدون اطلاع قبلی نیامده‌اید.

4- دقیقه نودی نباشید

همه چیز را به دقیقه نود موکول نکنید. یافتن مسیرها، مطالعه نمونه سؤالات و تهیه لباس مناسب را برای روز آخر نگذارید. سعی کنید از قبل همه چیز را آماده کرده تا در روز رفتن استرس و نگرانی کمتری داشته باشد. همچنین مسیر دقیق و فرعی رفتن به محل مصاحبه را شناسایی کنید تا در صورتی که درگیر ترافیک شدید بدانید چه تدبیری باید کنید که به موقع به محل مصاحبه برسید.

5- کاهش استرس

داشتن استرس قبل از مصاحبه طبیعی است، البته اگر آن را کنترل نکنید روی روند مصاحبه شما تأثیر منفی می‌گذارد. بهترین کار این است که از تکنیک‌های مختلف کاهش استرس قبل از مصاحبه استفاده کنید. مثلاً ورزش کنید، مدیتیشن انجام دهید، از مواد غذایی اُرگانیک استفاده کنید و سعی کنید با تنفس عمیق به خودتان آرامش بدهید. حتماً از یک هفته قبل از مصاحبه روی تکنیک‌های رفع استرس خود کار کنید.

چند اشتباه در طول مصاحبه کاری که باید از آن‌ها دوری کنید

شاید کاملاً آماده باشید اما با انجام برخی رفتارها و کارها مصاحبه خود را خراب کنید. لطفاً تا جایی که ممکن است نسبت به جزئیات دقیق باشید.

اشتباه اول در مصاحبه کاری | استفاده از تلفن همراه

برخی از افراد طبق عادت، دائم گوشی موبایل خود را در دست می‌گیرند. آن ها این عادت را به جلسه مصاحبه هم می‌برند و هنگامی که کارفرما در حال سؤال پرسیدن است دائم با موبایل خود بازی می‌کنند. این کار صد در صد مصاحبه شما را خراب می‌کند. سعی کنید قبل از انجام مصاحبه موبایل خود را خاموش کنید و اگر می‌بینید انجام این کار سخت است، آن را در خانه بگذارید و بدون موبایل برای انجام مصاحبه به شرکت مورد نظر بروید.

اشتباه دوم در مصاحبه کاری | زبان بدن نامناسب

شاید شما بهترین لباس‌ها را بپوشید اما اگر اصول زبان بدن را رعایت نکنید به مشکل برخورد می‌کنید. طرز نشستن خود را در خانه تمرین کنید. یادتان باشد هنگامی که مقابل مصاحبه شونده قرار دارید باید با کمر صاف و پاهای جفت شده بنشینید. دستهای خود را نیز در روی پاهایتان قرار دهید. زبان بدن نامناسب یکی از عللی است که افراد در مصاحبه شغلی خود ناموفق می‌شوند.

اشتباه سوم در مصاحبه کاری | صحبت بیش از اندازه

یکی دیگر از اشتباهات رایج در مصاحبه‌های کاری صحبت کردن بیش از حد است. لازم نیست برای هر سؤالی که از شما پرسیده می‌شود داستان سرایی کنید، فقط به سؤال جواب دهید. کارفرما نه وقت دارد و نه حوصله شنیدن حرف‌های طولانی شما را، پس ممکن است نسبت به خیلی از پاسخ‌های شما بی تفاوت باشد. پس فقط به سؤال پاسخ دهید و از هرگونه حاشیه رفتن خودداری کنید.

هر چقدر هم که مصاحبه کاری انجام داده باشید باز هم برای بهتر شدن به تمرین، تمرین و تمرین نیاز دارید. سعی کنید همیشه آخرین اخبار و اطلاعات را در مورد مصاحبه‌های شغلی پیدا کنید و به روز باشید. این کار در زمان مصاحبه به درد شما می‌خورد.

سؤالات متداول

آیا همه مصاحبه کاری ها مثل هم هستند؟

خیر ، بسته به نوع شرکت و شغلی که شما دنبال آن هستید، مصاحبه‌های کاری می‌توانند متفاوت باشند، از طرفی دیگر این روی سؤالاتی که قرار است از شما پرسیده شود هم تأثیر می‌گذارد.

چند دقیقه قبل از مصاحبه در مکان مورد نظر حاضر شویم؟

15 تا 20 دقیقه قبل از انجام مصاحبه در محل مورد نظر آماده باشید. نه آنقدر زود برسید و نه آنقدر دیر. حد تعادل را در رسیدن به موقع رعایت کنید.

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه مصاحبه کاری می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : مصاحبه کاری

  • ۹۹/۰۱/۰۶
  • پرهام عبدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی